• Anonym (Kaffedraken)

    Blod/vax i hundöra, skakar extremt på huvudet.

    Vovven min på 2 år skakar oerhört mycket på huvudet och så fort jag vaknade såg jag att det var vätska i hans ena öra och blod och vax. Någon som vet vad detta kan vara? Ska givetvis in till veterinären men tänkte om någon har erfarenhet av detta ? Bifogar bilder nedan, 3 bilder på det ena örat och 1 bild på andra örat som jag tycker ser bra ut.

    PS ska givetvis in till veterinären men vela kolla om någon varit med om liknande innan på sin/sina hundar och varför det uppstår och hur det behandlas.

  • Svar på tråden Blod/vax i hundöra, skakar extremt på huvudet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hunden har en virusinfektion i örat och du måste få utskrivna örondroppar för hund. 
    Hunden har väldigt ont när den skakar sådär på huvudet så försök få tid så fort det går.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skrev virus, men det är bakterier som orsakar detta. Ofta måste veterinären topsa örat och kolla vilken typ av bakterie så att du kan få rätt medicin.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan vara en öroninflammation orsakad av bakterier eller svamp. Åk till vet och ta en odling så du får rätt preparat. Ibland behövs örat spolas ur ordentligt om det är en djup inflammation. Det är smärtsamt och blir snabbt värre så åk in direkt!

Svar på tråden Blod/vax i hundöra, skakar extremt på huvudet.