• Fritidsmamman

    Hur mycket får du UT i lön varje månad?

    Frågan gäller alltså vad DU, som enskild person (inte hushållet) har för NETTOLÖN?

    Alltså vad DU får UT i lön varje MÅNAD?

    Skiftar det mellan två alternativ pga olika lön olika månader, så välj den lön som är vanligast för dig att få ut varje månad (så även om du fick ut 26K två månader men i vanliga fall ligger på 24K, så ska du rösta på alternativet 20.001-25.000).

    Kan vi försöka göra en ärlig och verklighetstrogen omröstning för omväxling?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket får du UT i lön varje månad?
  • Guapa

    Det varierar rätt mycket beroende på hur mycket vab och sjukdagar det varit. Senaste vintern har det varit extremt mycket.

    Är det all inkomst in som menas, dvs inkl ev bidrag, föräldrapenning etc? Eller är det bara lön från jobb?

    Vill passa på att tipsa om en tjänst hos handelsbanken där de presenterar alla inkomster och utgifter sorterat på olika poster per månad och per år. Det ger en bra överblick. Jobbigt dock att se hur stor utgiftsposten faktiskt är :)

  • Fritidsmamman
    Guapa skrev 2019-07-29 10:58:47 följande:

    Det varierar rätt mycket beroende på hur mycket vab och sjukdagar det varit. Senaste vintern har det varit extremt mycket.

    Är det all inkomst in som menas, dvs inkl ev bidrag, föräldrapenning etc? Eller är det bara lön från jobb?

    Vill passa på att tipsa om en tjänst hos handelsbanken där de presenterar alla inkomster och utgifter sorterat på olika poster per månad och per år. Det ger en bra överblick. Jobbigt dock att se hur stor utgiftsposten faktiskt är :)


    Endast lön.
  • sextiotalist

    Det beror ju lite var man bor, samma bruttolön kan ge olika nettolöner. Med min lön kan det skilja på 2000 mellan den högsta och lägsta skattesatsen

  • Fritidsmamman

    Jag vet. Därför frågade jag om netto - dvs vad folk faktiskt får ut.


    sextiotalist skrev 2019-07-29 12:10:27 följande:

    Det beror ju lite var man bor, samma bruttolön kan ge olika nettolöner. Med min lön kan det skilja på 2000 mellan den högsta och lägsta skattesatsen


  • 10oktober

    Ca 21 000 just nu, men då är jag f-ledig en dag i veckan så skulle fått några tusenlappar till om jag hade jobbat heltid :)

Svar på tråden Hur mycket får du UT i lön varje månad?