• whatdoajdoo

    Dissar han mig?

    Skriver i desperation.
    Jag är 19, tjej. Jag har börjat gilla en av mina allra allra bästa killkompisar som jag även legat med x antal gånger i 4 år. 
    Inte gillat han alls på det sättet innan, snarare känt att han har trånat efter mig. 
    Han är lite needy och haft flickvän efter flickvän, och det senaste uppbrottet kände jag berodde på mig.
    Vi började snacka efter ett långt uppehåll och även träffas mer intensivt tills han tillslut gjorde slut med sin tjej i april.

    Vi har legat flera gånger sen dess och till en början kände jag att han verkligen kanske ville ha mig, men sen har han börjat ligga med flera och jag kände att det vred i magen varje gång mina kompisar berättade om det. 
    Vi sågs glesare och han slutade skriva och det störde mig så mycket att jag tillslut skrev att jag tycker om honom.
    ALDRIG vågat utlämna mig själv på det sättet. 

    Han skrev att han inte visste hur han kände. Att han gillat mig förut och inte visste hur han kände nu. Vi slutade snacka helt i en månad fram tills ca 2 veckor sedan. Sen har vi börjat snacka lite och även setts sen dess. Vi gick iväg själva i torsdags och badade i månljuset och hade sex på en brygga. Sen gick vi hem och fortsatte. Det kändes så jävla härligt och enkelt.

    Men han har inte skrivit ett ord. Det känns olikt honom. Vet inte hur jag ska tolka honom. Njuter han av singellivet? Undvek han att säga att han inte gillar mig för att ha kvar mig som "säkert ligg"? Kan killar gilla någon samt känna attraktion och sen tappa gnistan men behålla attraktionen sådär? Har jag dissat honom för många gånger? (dvs öppnat men inte svarat, inte hört av mig först). 

    Klandrar mig själv, att jag är pinsam och otillräcklig. Jag borde veta bättre än så. Det känns som att ju mer han lär känna mig ju mer har han dumpat mig. Hjälp mig.

  • Svar på tråden Dissar han mig?
  • Anonym (M)

    Hej! Det är alltid svårt att veta vad andra människor känner och varför det agerar på ett visst sätt. En person kan vara jätteintresserad och bli avståndstagande och svår att nå pga rädsla att bli sårad, medan en annan som är intresserad/kär kan vara jätte på och berätta precis hur den känner. Alla fungerar olika.

    Det har som det framkommer i texten funnits känslor för dig från hans håll under en längre period. Precis som du beskriver det verkar du inte varit speciellt intresserad utav honom innan. Denna perioden kan ha varit tuff för honom, om han nu var väldigt kär i dig men inte fick någon respons.

    Många människor går igenom en slags sorgeprocess av olycklig kärlek, kanske inte lika hård som den när man blir dumpad av en partner man varit med under längre tid med starka känslomässiga band, men man vet ju faktiskt aldrig hur hårt han tagit på att vara kär/intresserad meb att du aldrig varit tillgänglig, det säger man ju oftast inte, speciellt om man känner att man inte har någon kärleksmässig respons från den andra partnern.

    Kanske började han då ?gå vidare? ifrån dig. Skaffade sig nya flickvänner. Du kanske alltid fanns i tankarna och ?man vill ju alltid ha de man inte kan få? och fantiserar gärna om det.

    Nu när du är tillgänglig kanske han är rädd att släppa in dig igen, osäker på vart han själv står efter att han säkert länge grubblat och funderat på om de någonsin kommer bli ni, och nu står du här, med öppna armar. Självklart blir det knasigt i hans huvud utav det. Men jag tycker du ska kommunicera med honom, säga att det är på riktigt denna gång! Ni verkar ha passionen där och vara attraherad av varandra. Skulle det dessutom stämma att han gjorde slut med sin flickvän pga dig så skulle jag iallafall säga att det finns något där. Det kan också vara så att han gått vidare känslomässigt, men jag tror på ordspråket att gammal kärlek inte rostar, speciellt inte när den aldrig fått chansen att ens blomma ut ordentligt! Prata med honom och berätta hur du känner, men verka inte för desperat ;) har själv varit i en lite liknande situation. Och vet du, man får aldrig reda på svaret om man inte vågar fråga! Att undra gör ont. Hoppas det löser sig :)

  • Anonym (M)

    Såg nu att jag läst fel i början. Trodde du skrev att han hade varit intresserad av dig, men det stod ?needy? håller dock fortfarande fast vid mitt svar att han verkar ha varit intresserad förr men inte fått respons och detta kan göra människor förvirrade när någon sedan står med öppna armar redo att släppa in. Men somsagt, kommunikation är A och O. Fråga om ni kan prata, ta upp det. Skulle han vara osäker för länge så är det bättre att släppa honom, du vill inte ha någon som inte vill ha dig! Lycka till igen :)

  • Robert 832

    Jeez! Har ni kört katt och råtta-leken i 4 år? Och du kallade honom needy dessutom? Klart att han förlorat intresset då. Du har ju i princip talat om för honom att han gjort fel i att vara intresserad av dig. Så han intresserade sig istället för andra, det var enklare, känslorna svalnade och han kunde sort of gå vidare... Men då vänder du och vill plötsligt ha honom?

    Klart att han är förvirrad.

  • whatdoajdoo
    Robert 832 skrev 2019-07-30 00:01:07 följande:

    Jeez! Har ni kört katt och råtta-leken i 4 år? Och du kallade honom needy dessutom? Klart att han förlorat intresset då. Du har ju i princip talat om för honom att han gjort fel i att vara intresserad av dig. Så han intresserade sig istället för andra, det var enklare, känslorna svalnade och han kunde sort of gå vidare... Men då vänder du och vill plötsligt ha honom?

    Klart att han är förvirrad.


    Katt och råtta har vi inte kört. Vi har varit bra vänner, och jag har haft på känn men aldrig riktigt vetat att han gillat mig förens han skrev det nu i april, när jag erkände mina känslor för honom!
  • Anonym (Anonym 666)

    Ni har varit kk av o till i fyra år, du har aldrig visat honom samma intresse, han har gått vidare. Kanske dags att du också gör det?

Svar på tråden Dissar han mig?