• Str8fwd

    Köpt på nätet, reklamera lokalt

    Jag har köpt en högtryckstvätt från www.maskinklippet.se som gått sönder efter tre tvättar, Dom ser att den är trasig på filmklippet jag visat.
    Maskinklippet säger att dom inte handhar reklamationsärenden utan hänvisar till min närmsta återförsäljare.
    dom säger att det är en återförsäljares skyldighet att ta på sig reklamationer.
    Jag tycker i så fall att då har dom ju själv också tagit på sig det ansvaret när dom själv är återförsäljare.

    Då jag bor på liten ort och med näthandel är en del av butiksdöden så vill jag inte gå dit med min reklamation och visa kvittot från Maskinklippet, jag känner återförsäljaren personligen och det skulle inte kännas rätt att ge dom problemet utan att vara kund till dom.
    Min nästa återförsäljare är det 8 mil enkel resa till.

    Har Maskinklippet rätt att neka mig hjälp? jag är deras kund!

  • Svar på tråden Köpt på nätet, reklamera lokalt
  • Anonym (Kvinna 39)

    Om de hänvisar till återförsäljare och du har samma rätt att reklamera så kan de säkert begära det.

    Du ska inte ha dåligt samvete för en reklamation, oavsett vem den kommer till. Det är inte den lokala handlarens fel och de kommer garanterat inte att ta illa upp.

  • Str8fwd

    Dom kommer till 100% ta illa upp om man inte får sälja men folk kommer dit med trasiga saker från distanshandel som deras verksamhet inte tjänar pengar på.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Då har du ju ditt svar då. Om du tycker det är så känsligt och rädd att trampa dem på tårna (vilket du inte ens vet hur de kommer reagera, är de ombud har de redan accepterat den rollen) då får du ju åka bil ungefär en timme envägs.

  • Kerubmamman

    Säg ?Tji fick man för att man är snål. ? eller ? man får det man betalar för?
    Köp istället ett annat märke av dem. Mellanskillnaden i pris blir antagligen ungefär det samma som att köra till den andra återförsäljaren. I samma veva blidkar du samtidigt försäljaren och du behöver inte ha så dåligt samvete.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Str8fwd

    Så här blev utgången.

    Jag påpekade att dom kan inte hävda att det är den lokala återförsäljarens skyldighet-Jag är faktiskt maskinklippets kund och i Maskinklippets åtagande så ingår det faktiskt att dom själv då är skyldig att hantera reklamationer.
    Jag meddelade också att det här tänkte jag kolla med konsumentombudsmannen.....
    Och Vips så kom det en fraktsedelshandling för att skicka in till Maskinklippet för reklamation! Skrattande

  • Str8fwd
    Kerubmamman skrev 2019-07-30 13:57:32 följande:

    Säg ?Tji fick man för att man är snål. ? eller ? man får det man betalar för?
    Köp istället ett annat märke av dem. Mellanskillnaden i pris blir antagligen ungefär det samma som att köra till den andra återförsäljaren. I samma veva blidkar du samtidigt försäljaren och du behöver inte ha så dåligt samvete.


    i 99.9 fall av 100 så är det aldrig något fel på en vara, den pengen som skiljer blir rätt stor på dom där 99.9 som blir billigare.
    Lokalt finns också för litet utbud att välja mellan, Visserligen en nedåtgående spiral för att man nyttjar näthandel, men det är nya tider och i den kanske inte lokala butiker har en framtid.
Svar på tråden Köpt på nätet, reklamera lokalt