• Praktisk58

    BÖN UNDER ARBETSTID IGEN !!!

    Hur skulle du uppleva det om du satt i bussen och väntade på att den skulle köra.
    Istället börjar chaufören att rulla ut sin matta och be.

    Från en openminded stad som heter Malmö.

  • Svar på tråden BÖN UNDER ARBETSTID IGEN !!!
  • Ful Anka

    Man får väl skylla sig själv om man bor i Malmö till att börja med.


    This is my life and I don't care
  • Praktisk58
    Långbenopluto skrev 2019-07-30 13:02:18 följande:

    Hur lång tid tar bönen?


    Betydligt kortare tid än det bikinidamen fick vänta när hon blev avslängd av en religiös busschauför
  • Blomman1215
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 13:17:17 följande:

    Betydligt kortare tid än det bikinidamen fick vänta när hon blev avslängd av en religiös busschauför


    Religös busschaufför? Vet du att han va det? För enligt Amanda så ha delade det inte om religion och rykten som går säger chauffören va finsk.
  • Blomman1215
    Blomman1215 skrev 2019-07-30 13:32:19 följande:

    Religös busschaufför? Vet du att han va det? För enligt Amanda så ha delade det inte om religion och rykten som går säger chauffören va finsk.


    *handlade
  • Blomman1215
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 11:25:29 följande:

    Länkar till bilden då den inte går att klippa in

    samnytt.se/oklara-regler-om-bon-pa-bussgolvet-for-chaufforer-i-malmo/


    Jag kan tycka att det är lite olämpligt att göra det framför resenärer, men enligt artikeln så verkade det ju inte som om passagerarna fick vänta på att han skulle bli färdig för att komma iväg utan bussen stod ändå still där. Och om bussen avgår i tid så tycker jag inte att det är nått att bli upprörd över.
  • Miina97
    Långbenopluto skrev 2019-07-30 13:02:18 följande:

    Hur lång tid tar bönen?


    Ca 5 min
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 13:17:17 följande:

    Betydligt kortare tid än det bikinidamen fick vänta när hon blev avslängd av en religiös busschauför


    Enligt media handlade det inte om religion och dessutom var chauffören finsk
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 11:11:05 följande:

    Hur skulle du uppleva det om du satt i bussen och väntade på att den skulle köra.

    Istället börjar chaufören att rulla ut sin matta och be.

    Från en openminded stad som heter Malmö.


    Well chauffören hade rast och släppt på resenärer så dom slapp stå i värmen ,han bad alltså inte på en tid som bussen skulle rullat. Vad han gör på sin arbetsplats under hans rast är helt upp till honom. Har man problem med en chafför som ber/dricker kaffe/kollar mobilen eller spelar sudoku på sin rast kan man snällt vänta utanför och gå på när bussen ska rulla enligt tidtabell.
  • 100wfs
    Miina97 skrev 2019-07-30 13:52:29 följande:

    Sluta läsa rasse-propaganda så ska du se att livet blir så mycket lättare


    +1
  • nernu

    Ja men låt folk be eller krokimåka eller baka snopptårtor. Vem bryr sig? Har ni inget eget liv?

  • lövet2

    Om bussen går enligt tidtabellen, så skulle jag inte bry mig. Jag pluggar i mina hörlurar och blundar bara, medan jag väntar.

  • themia
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 11:11:05 följande:

    Hur skulle du uppleva det om du satt i bussen och väntade på att den skulle köra.
    Istället börjar chaufören att rulla ut sin matta och be.

    Från en openminded stad som heter Malmö.


    Det här är ett fult försök att piska upp antimuslimsk stämning, skäms!

    Det enda som betyder något i sammanhanget är om bussen går enligt sin tidtabell.

  • slirren
    Miina97 skrev 2019-07-30 13:47:14 följande:
    Enligt media handlade det inte om religion och dessutom var chauffören finsk
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 11:11:05 följande:

    Hur skulle du uppleva det om du satt i bussen och väntade på att den skulle köra.

    Istället börjar chaufören att rulla ut sin matta och be.

    Från en openminded stad som heter Malmö.


    Just ja, finska medborgare kan inte vara religiösa.
  • Oschlaka
    Praktisk58 skrev 2019-07-30 11:11:05 följande:

    Hur skulle du uppleva det om du satt i bussen och väntade på att den skulle köra.
    Istället börjar chaufören att rulla ut sin matta och be.

    Från en openminded stad som heter Malmö.


    nu sprider du lögner igen .
    vad får du ut av all hat?
    vet du att hat bitterhet m.m. leder till psykiska bekymer vilket du tydligen har redan fått. 
  • Oschlaka

    det är rasistiska samhällsnytt som publicerat fejkbilden!
    Sedan får man be på bussen då bussen inte är i tjänst! 
    Denna buss är inte i tjänst! 

Svar på tråden BÖN UNDER ARBETSTID IGEN !!!