• Anonym (Teres­iiah)
    Tue 30 Jul 2019 16:16
    1486 visningar
    19 svar
    19
    1486

    Hjälp! Vi har ingen sex

    Bästa FL

    Jag behöver hjälp! Jag har iingen erfarenhet av sex då jag är oskuld. Har för två veckor sedan gift mig med en man som har erfarenheter och var absolut inte närheten av oskuld.

    Nu är det så att varje gång vi försöker ha sex så falller det bara, det blir inget. Han blir kåt snabbt, men vill bara att jag ska rida. Och jag vet inte riktigt hur man gör. Och när jag inte vet det så blir han såklart avtänd. Och nu mera blir han frustrerad och vill inte försöka! Och då skäms jag istället. Och jag tycker att det är för svår ridställning för att starta sitt sexliv på! Vad tycker ni att jag kan göra? Är det normalt att mannen visar hur man gör? Och är det normalt i början att man inte vet hur man rider?

    Har ni tips? Han verkar inte gilla missionären då han alltid lägger man mig överset. Vi har precis kommit hem från en smekmånad UTAN sex. Bara det är borde ringa varningsklockor

    Tacksam för all hjälp!!

  • Svar på tråden Hjälp! Vi har ingen sex
  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 16:18
    #1

    Jag vill lägga till att vårt förhållande i övrigt är extremt extremt kärleksfullt och vilt när vi försöker strula. Det har bara varit en dålig start vad gör man. Behöver verkligen extrma tips :(

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 30 Jul 2019 16:21
    #2

    Har du berättat hur du känner och tänker? Han som är erfaren måste ju låta dig lära i din egen takt, missionären är väl det som alla kör i början och så måste han ha tålamod om du ska rida, det kan ta lite träning att få in takt, rörelser osv.

  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 17:57
    #3

    Tack för svar. Men det är väl mest det jag känner! Han förväntar sej att allt ska gå perfekt från start. Han säger att han inte har råd att detta ska misslyckas för han kommer bara påverkas då och det kan påverka vårt sexliv.

    Hur har det varit för er när ni rider och försöker ha sex med en ny partner? Är det normalt att mannen vägleder eller att det blir lite fel i början? Är detta normalt? För jag känner mig så misslyckad helt miserabelt

  • Tue 30 Jul 2019 17:58
    #4

    Här ser man faran i att inte ha sex innan äktenskapet! Varningsklockorna ringer högt...

    Din man måste förstå att du är oerfaren och då är missionären bäst och lättast. Därför borde han börja med den för att träna upp dig. Att han inte vill försöka och förstå är skrämmande okunnigt och hänsynslöst mot dig. 

  • Man343
    Tue 30 Jul 2019 18:13
    #5

    Kör bakifrån, absolut enklast, du behöver bara stå på alla 4 och låta honom göra jobbet.

    Fast jag förstår inte riktigt vad som är svårt med att rida, är väl bara att sätta sig ovanpå och sjunka ner över kuken. Till att börja med, och sen får ni väl ta det därifrån.

    Eller är han så naiv att han trodde att han skulle kunna gifta sig med en erfaren oskuld som redan kan alla trix som finns?

  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 18:23
    #6

    Jag vet man han tycker att det är för grovt? med anal första gången. Så han vill köra romantik och då tänker han rida. Jo jag vet men det känns som att jag inte ens får chansen innan han vänder sej om och går därifrån. Är det normalt att tjejen tar tid på sig första gången? Och att sex inte alltid är perfekt?

    Intressant med en mans perspektiv på om han skulle bli irriterad eller om han skulle vägleda eller är tom avtändande?

    Jag menar blev ni bättre på att rida efte några gånger?

  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 18:23
    #7

    Jag vet man han tycker att det är för grovt? med anal första gången. Så han vill köra romantik och då tänker han rida. Jo jag vet men det känns som att jag inte ens får chansen innan han vänder sej om och går därifrån. Är det normalt att tjejen tar tid på sig första gången? Och att sex inte alltid är perfekt?

    Intressant med en mans perspektiv på om han skulle bli irriterad eller om han skulle vägleda eller är tom avtändande?

    Jag menar blev ni bättre på att rida efte några gånger?

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 30 Jul 2019 18:33
    #8
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 18:23:12 följande:

    Jag vet man han tycker att det är för grovt? med anal första gången. Så han vill köra romantik och då tänker han rida. Jo jag vet men det känns som att jag inte ens får chansen innan han vänder sej om och går därifrån. Är det normalt att tjejen tar tid på sig första gången? Och att sex inte alltid är perfekt?

    Intressant med en mans perspektiv på om han skulle bli irriterad eller om han skulle vägleda eller är tom avtändande?

    Jag menar blev ni bättre på att rida efte några gånger?


    Bakifrån är INTE analsex, det är bara att han stoppar in den bakifrån. Den där karln verkar sjukt egoistisk.

    Klart man blir bättre efter ett tag men du hinner ju inte ens testa innan han ger upp som det verkar!
  • Man343
    Tue 30 Jul 2019 18:42
    #9
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 18:23:12 följande:

    Jag vet man han tycker att det är för grovt? med anal första gången. Så han vill köra romantik och då tänker han rida. Jo jag vet men det känns som att jag inte ens får chansen innan han vänder sej om och går därifrån. Är det normalt att tjejen tar tid på sig första gången? Och att sex inte alltid är perfekt?

    Intressant med en mans perspektiv på om han skulle bli irriterad eller om han skulle vägleda eller är tom avtändande?

    Jag menar blev ni bättre på att rida efte några gånger?


    Var det till mig?

    Nä, bakifrån är inte detsamma som analt (vilket man för övrigt kan ha i precis samma ställningar som vaginalt sex), utan bara en ställning som är väldigt svår att misslyckas med.

    Har aldrig haft sex med en oskuld, men tyckte inte själv att det var raketforskning precis när jag hade sex första gången.

    Tycker också din man verkar väldigt märklig. Gifter man sig med någon oerfaren får han väl guida dig, och så får ni öva tillsammans.

    Hur länge har ni känt varandra innan ni gifte er?
  • Anonym (Kvinn­a32)
    Tue 30 Jul 2019 21:12
    #10

    Hej Ts,

    Jag hade också svårt att ha sex första gångerna. Min kille blev tillslut otålig och tryckte in den. Det gjorde ont. Men jag ville inte vara besvärlig. Vi hade sedan samma problem hela vårt 6 år långa förhållande. Sex gjorde alltid ont första 2 minuterna, sedan kändes det ok. Men det var inte skönt. Var mer känslan av att vara nära som gav mig något. Ganska sorgligt när man tänker på det.

    Men iaf de här är saker jag har provat som har hjälpt mig:

    Köp en liten dildo och träna själv på att föra in den.

    Använd alltid glidmedel oavsett om du är våt eller inte.

    För mig tog det lite tid att lära mig att slappna av i bäckenbotten. När man spänner sig så gör det ont att föra in snoppen/dildo så man behöver kunna slappna av.

    Att rida är en väldigt bra ställning. Du som kvinna får mer kontroll. Du kan ta hans snopp, runka den lite och använda toppen av hans snopp för att massera olika delar av din slida/sköte. Slidöppningen sitter ganska långt bak. Det är bra om du själv lär dig att känna igen var öppningen sitter.

    Missionären fungerar också. Speciellt om du kan säga ordentligt på benen. En kudde under rumpan kan göra det enklare att tränga in.

    Bakifrån har jag fortfarande svårt att slappna av i. För mig gör den ställningen alltid ont. Men det är säkert lätt för mannen att hitta rätt. Men sen krävs det ju att man kan slappna av.

    Och stressa inte över detta. Det här kommer ni kunna lösa om ni båda vill.

    Hur ser erat förspel ut om jag får fråga? Ger han dig tid att slappna av och bli upphetsad?

  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 21:15
    #11

    Det stod fel, skulle stå bakifrån inte analt såklart.. tanken är att det ska vara romantiskt typ. Och då är bakifrån för grovt..

    Ja jag känner samma sak, tänkte mer om det anses som extremt negativt att man är oskuld. Ja han visste mycket väl vad han gav sig in i!

  • Man343
    Tue 30 Jul 2019 21:31
    #12
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 21:15:36 följande:

    Det stod fel, skulle stå bakifrån inte analt såklart.. tanken är att det ska vara romantiskt typ. Och då är bakifrån för grovt..

    Ja jag känner samma sak, tänkte mer om det anses som extremt negativt att man är oskuld. Ja han visste mycket väl vad han gav sig in i!


    Då ska du få ett annat tips.

    Om du ligger på mage med en kudde under höften, så rumpan kommer upp lite.

    Då kan han ligga över dig, och kommer in bra, men ni kommer samtidigt att ha ansikten i höjd med varandra, han kan viska i ditt öra, kyssa dig i nacken osv

    Helt klart vår favorit, både ganska intim då man har mycket kroppskontakt, man kommer in skönt, och samtidigt möjlighet att få det väldigt hett och nära.

    Sen tycker jag personligen att "romantisk sex", som jag gissar är som på film, dvs titta varandra djupt i ögonen, hålla varandras händer, tätt omslingrade, är det du tänker på, är väldigt långt ifrån verklig sex.

    Har knappt varit med någon som gillat det, utan det som brukar uppskattas är att jag som man tar för mig, styr sexet och är lite lagom dominant.

    Men det får du ju upptäcka själv vad du gillar efterhand, men lite synd att du på förhand bestämt dig för att bakifrån är för grovt, då det är en fantastisk ställning som kan göras i många varianter, och som de flesta uppskattar enligt min erfarenhet.
  • Anonym (Teres­iiah) Trådstartaren
    Tue 30 Jul 2019 22:10
    #13

    Tack för tipset!Nej för mig, är det inte alls grovt att köra bakifrån. Det är hans tanke att det ska vara romantiskt första gången. Jag vill tvärtom att han ska dominera lite och vägleda mig lite. Iallafall nu i början. Men han är bara som ett lik. Jag är väldigt framåt vanligtvis och tar för mig, men nu fick nästan dåligt självförtroende när han bestämmer hur detta ska ske och vill typ inte ens pröva längre. Det blir bara värre och värre hela tiden..

    Jag är tacksam för era svar

  • Man343
    Tue 30 Jul 2019 22:16
    #14
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 22:10:25 följande:

    Tack för tipset!Nej för mig, är det inte alls grovt att köra bakifrån. Det är hans tanke att det ska vara romantiskt första gången. Jag vill tvärtom att han ska dominera lite och vägleda mig lite. Iallafall nu i början. Men han är bara som ett lik. Jag är väldigt framåt vanligtvis och tar för mig, men nu fick nästan dåligt självförtroende när han bestämmer hur detta ska ske och vill typ inte ens pröva längre. Det blir bara värre och värre hela tiden..

    Jag är tacksam för era svar


    Ok, det är HAN som har någon romatiserad bild av sexet.

    Kan tänka mig att han har målat upp en fantasiföreställning om att han ska ge dig en fantastisk fin romantisk upplevelse, men sen när det inte blir som han tänkt sig då tappar han sugen helt.

    Är du SÄKER på att han är så erfaren som han påstår? Låter på din beskrivning mer som att han är väldigt osäker på sex faktiskt.

    Oavsett så behöver ni prata ut om det här ordentligt känns det som.
  • Tue 30 Jul 2019 22:35
    #15

    För det första är det inget som helst fel på dig. Du är helt oerfaren och behöver upptäcka din sexualitet från början. Har du inte fått någon undervisning eller diskussion med

    väninnor? Din nyblivne make verkar heller inte ha en aningen om hur man gör heller. Vill att du ska rida på en gång. Den enda fördelen med det är att du styr själv helt och hållet. Du penetreras i din takt. Annars kan väl den romantiska grejen vara missionären där han lägrar dig. Mycket kyssar och ögonkontakt.

    Men. Tycker att ni lugnt och sansat pratar igenom hur ni ska inleda ert sexliv. Börja med smek och lek som inte ska leda till penetrerande sex med penisen. Tills du/ni känner er bekväma och vill gå vidare. Kommunikation är trixet! Den andra delen är att du lär dig hur du fungerar själv. Lek och prova smeka dig själv. Smek dig själv till orgasm. Prova olika sätt för att klura ut vad du tycker är skönt.

    Sedan ska ni utforska varandra. Skippa prestationskraven och glöm inte att ha roligt.Övning ger färdighet. Ingen är kan vara världsmästare utan att ha provat, övat, gjort om och gjort rätt! Lycka till!

  • Anonym (Man)
    Wed 31 Jul 2019 08:51
    #16
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 16:16:00 följande:

    Bästa FL

    Jag behöver hjälp! Jag har iingen erfarenhet av sex då jag är oskuld. Har för två veckor sedan gift mig med en man som har erfarenheter och var absolut inte närheten av oskuld.

    Nu är det så att varje gång vi försöker ha sex så falller det bara, det blir inget. Han blir kåt snabbt, men vill bara att jag ska rida. Och jag vet inte riktigt hur man gör. Och när jag inte vet det så blir han såklart avtänd. Och nu mera blir han frustrerad och vill inte försöka! Och då skäms jag istället. Och jag tycker att det är för svår ridställning för att starta sitt sexliv på! Vad tycker ni att jag kan göra? Är det normalt att mannen visar hur man gör? Och är det normalt i början att man inte vet hur man rider?

    Har ni tips? Han verkar inte gilla missionären då han alltid lägger man mig överset. Vi har precis kommit hem från en smekmånad UTAN sex. Bara det är borde ringa varningsklockor

    Tacksam för all hjälp!!


    Han skulle behöva vägleda dig bättre, och också börja med någon ställning som du klarar av. Ni borde kanske prata mera i lugn och ro om hur ni ska komma vidare. Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (Man)
    Wed 31 Jul 2019 08:51
    #17
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 16:16:00 följande:

    Bästa FL

    Jag behöver hjälp! Jag har iingen erfarenhet av sex då jag är oskuld. Har för två veckor sedan gift mig med en man som har erfarenheter och var absolut inte närheten av oskuld.

    Nu är det så att varje gång vi försöker ha sex så falller det bara, det blir inget. Han blir kåt snabbt, men vill bara att jag ska rida. Och jag vet inte riktigt hur man gör. Och när jag inte vet det så blir han såklart avtänd. Och nu mera blir han frustrerad och vill inte försöka! Och då skäms jag istället. Och jag tycker att det är för svår ridställning för att starta sitt sexliv på! Vad tycker ni att jag kan göra? Är det normalt att mannen visar hur man gör? Och är det normalt i början att man inte vet hur man rider?

    Har ni tips? Han verkar inte gilla missionären då han alltid lägger man mig överset. Vi har precis kommit hem från en smekmånad UTAN sex. Bara det är borde ringa varningsklockor

    Tacksam för all hjälp!!


    Han skulle behöva vägleda dig bättre, och också börja med någon ställning som du klarar av. Ni borde kanske prata mera i lugn och ro om hur ni ska komma vidare. Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (Man)
    Wed 31 Jul 2019 08:52
    #18
    Anonym (Teresiiah) skrev 2019-07-30 16:16:00 följande:

    Bästa FL

    Jag behöver hjälp! Jag har iingen erfarenhet av sex då jag är oskuld. Har för två veckor sedan gift mig med en man som har erfarenheter och var absolut inte närheten av oskuld.

    Nu är det så att varje gång vi försöker ha sex så falller det bara, det blir inget. Han blir kåt snabbt, men vill bara att jag ska rida. Och jag vet inte riktigt hur man gör. Och när jag inte vet det så blir han såklart avtänd. Och nu mera blir han frustrerad och vill inte försöka! Och då skäms jag istället. Och jag tycker att det är för svår ridställning för att starta sitt sexliv på! Vad tycker ni att jag kan göra? Är det normalt att mannen visar hur man gör? Och är det normalt i början att man inte vet hur man rider?

    Har ni tips? Han verkar inte gilla missionären då han alltid lägger man mig överset. Vi har precis kommit hem från en smekmånad UTAN sex. Bara det är borde ringa varningsklockor

    Tacksam för all hjälp!!


    Han skulle behöva vägleda dig bättre, och också börja med någon ställning som du klarar av. Ni borde kanske prata mera i lugn och ro om hur ni ska komma vidare. Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans?
  • Anonym (A)
    Wed 31 Jul 2019 13:56
    #19
    Flaffy skrev 2019-07-30 22:35:06 följande:
    För det första är det inget som helst fel på dig. Du är helt oerfaren och behöver upptäcka din sexualitet från början. Har du inte fått någon undervisning eller diskussion med
    väninnor? Din nyblivne make verkar heller inte ha en aningen om hur man gör heller. Vill att du ska rida på en gång. Den enda fördelen med det är att du styr själv helt och hållet. Du penetreras i din takt. Annars kan väl den romantiska grejen vara missionären där han lägrar dig. Mycket kyssar och ögonkontakt.
    Men. Tycker att ni lugnt och sansat pratar igenom hur ni ska inleda ert sexliv. Börja med smek och lek som inte ska leda till penetrerande sex med penisen. Tills du/ni känner er bekväma och vill gå vidare. Kommunikation är trixet! Den andra delen är att du lär dig hur du fungerar själv. Lek och prova smeka dig själv. Smek dig själv till orgasm. Prova olika sätt för att klura ut vad du tycker är skönt.
    Sedan ska ni utforska varandra. Skippa prestationskraven och glöm inte att ha roligt.Övning ger färdighet. Ingen är kan vara världsmästare utan att ha provat, övat, gjort om och gjort rätt! Lycka till!
    Håller med
Svar på tråden Hjälp! Vi har ingen sex