• Anonym (otillfredsställd)

    Chansen för en man att bli sexuellt tillfredsställd i förhållande?

    Många män tycks ha liknande önskemål vad gäller ens partners sexualitet: ha lust till sex relativt ofta (minst ett par ggr/vecka), vara villig till variation och experimenterande (inte bara missionären i sovrummet med lampan släckt), vara givmild och tänka på sin partners njutning och inte bara sin egen (t.ex. ge honom oralsex) och samtidigt veta och kunna artikulera vad hon själv vill ha och kunna ta för sig. 


    Men vad har en man egentligen för chanser att hitta en sådan kvinna...? Är det bara en bråkdel av oss som någonsin kommer bli sexuellt tillfredsställda i våra förhållanden?


    Ett annat sätt att formulera frågan: Hur stor andel av kvinnor är egentligen som ovan? Hälften? En av tio? En av hundra...?

    (Om ålder spelar roll mtp hur kvinnors sexualitet förändras över tid, så är jag mest nyfiken runt 40)

  • Svar på tråden Chansen för en man att bli sexuellt tillfredsställd i förhållande?
  • Anonym (nä)

    Ungefär lika stor chans att man som kvinna blir känslomässigt tillfredsställd. 

  • Anonym (inter)

    Ca 1.6% under en 10 års period. Vid längre förhållanden sjunker siffran drastiskt.

  • Robert 832

    100% om du är villig att punga ut för det. Jag menar inte som prostitution men kvinnor av den kalibern vet att de är eftertraktade och kräver därför mer I fråga om att skämmas bort.

  • Man343

    Jag har det så, omöjligt att veta hur stor tur jag haft. Till viss del spelar det ju roll hur jag behandlar henne också. Ger jag henne mycket njutning, ökar det ju hennes lust att ge mig motsvarande tillbaka.

    Men ingen annan jag känner som jag har lite mer intima duskussioner med har ett sånt sexliv jag har.

    De flesta saknar en del i sexlivet, en del rätt mycket faktiskt.

  • Smecker

    Empirin säger att 95% av alla kvinnor är sådana.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Singularis)

    Jag är en sån kvinna. Jag är 42 år. Problemet är att jag inte hittar någon sådan man...

  • Tecum
    Anonym (nä) skrev 2019-07-30 17:32:19 följande:
    Ungefär lika stor chans att man som kvinna blir känslomässigt tillfredsställd. 
    Det är ett samspel, den man som har en kvinna som är sexuellt engagerad är också mer benägen att ge henne fysisk och känslomässig tillfredsställelse.
  • Anonym (Kvinnamedlust)

    Hmmm... jag kan bara tala för mig själv. Ja jag är "allt det där" men blev det egentligen först efter 44 år... har en man som älskar mig och vi har varit tillsammans i över 25 år. Klart sexlivet har gått upp och ner genom med- och motgångar, småbarnsåren osv. Periodvis har jag haft noll lust men vi har ändå kunnat sätta ord på saker, periodvis har det varit mer frekvent men inte alls experimentellt. Rätt "normalt" har jag inbillat mig.

    Men ja... sen hände nåt, jag slutade med preventivmedel (jävla hormoner!), våren kom, vi mådde allmänt bra i vår relation och min lust fullkomligt exploderade! Nykär och KÅT som en marskatta, maken bara log kan jag meddela. Plötsligt kunde jag inte få nog, vill prova allt, köpa leksaker, sexiga underkläder, ha sex på udda ställen... you name it. Tänker på sex hela tiden... och eftersom sex föder sex rullar det bara på. Vi har aldrig haft ett så bra sexliv som nu... så med trygghet, kärlek, en man som dyrkar mig efter 25 år, åt helvete med hormoner och en fullständigt avslappnad inställning till min kropp känner jag mig som en sexgudinna. Så... ge inte upp. ;-*

  • Anonym (Ann O'Nym)

    Jag är en sån kvinna, helt normalt tänker jag om man får vara frisk och har en man som gör det skönt för en. Inte är jag kräsen och dyr i drift heller, kan jag lova Robert832. Jag ser det inte som att jag är "snäll" mot min man eller behöver något i "gengäld". Jag har mer problem med att få igång honom och få honom att vilja oftare.... Så hur stor är chansen för ett par att synka, är en bättre fråga...

  • New  Dawn

    Jag funkar så i min nuvarande relation. I min förra relation var jag inte lika bra på att berätta vad jag ville och variationen var dålig, vilket bla berodde på att mycket av den närhet bara hade ett syfte och det var sex.

    Jag tror att många kvinnor är olika mot olika män, så det beror devis på hur relation är och hur du själv är. Dessutom kan man ändras genom livet, även med samma partner.


    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Chansen för en man att bli sexuellt tillfredsställd i förhållande?