• Anonym (Sämsta flickvännen)

    Jag vill inte krossa honom men måste

    Okej döm mig hur mycket ni vill nu.

    Jag har den mest perfekta pojkvännen man kan ha. Han gör allt för mig. Hans kärlek för mig gör ont i mig. Problemet är att det är 70 mil mellan oss och vi ses knappt.

    Han känner mer än mig, alltid gjort och desto mer nu när jag - redan innan jag blev tillsammans med min pojkvän träffade en man i min stad en gång, det va något särskilt med den mannen, och nu har vi sen 4 månader fått upp kontakten och inlett saker.

    Jag ska göra slut med min pojkvän men jag vet inte hur. Jag gråter av smärta av att jag kommer krossa honom. Han och jag....vi har ett underbart förhållande på det sättet att jag kan lita på honom och allt men attraheras inte av honom på det sättet faktiskt.

    Den andre mannen - attraktion, tillit, vi har kul mm. Allt bara stämmer in. Ska klargöra att jag och den andre inte har gått loss i sängen ännu.

    Jag vet exakt vad jag ska göra och jag vet att jag är elak och en dålig människa då jag aldrig gråtit så mycket som under den vecka som gått sen jag bestämt mig.

    Jag vill enbart ha ert pepptalk. Då min pojkvän saknar mig som tusan och skriver långa kärleksförklaringar. Jag känner mig bara besvärad och illamående då jag vet att jag måste ta samtalet med honom....

  • Svar på tråden Jag vill inte krossa honom men måste
  • Anonym (Gör slut)

    Du kommer inte att krossa honom. Han kommer må dåligt ett tag och sen kommer han gå vidare. Du kanske dock inte behöver nämna den nye mannen. Bespara honom den smärtan, räcker med uppbrottet. Han kommer som sagt att klara sig. Folk gör slut varje dag. Han förtjänar dessutom någon som kan älska honom.

    Lycka till med nya kärleken!

  • Anonym (Ils)

    Nej du är inte elak bara för att du gör slut. Känslor kan man inte rå för det enda man kan göra är att vara ärlig med vad man känner. Då ni bor så långt bort ser jag ingen anledning med att ses, vill du det så tycker vkar jag att du borde åka. Telefon är annars det sjystaste. Det bästa när man gör slut är att vara rak och tydlig. Du kanske känner dig kall och elak men det blir i längden lättare för den som dumpas. Minsta lilla tveksamhet eller otydlighet från din sida kan ge hopp hos honom att han kan vinna dig tillbaka. Sånt hopp tär på en.

    Jag hade nog förberett han lite genom att skicka ett meddelande om han har tid att prata i telefon för du behöver prata med honom. Då kan du gå direkt på ditt syfte, att kallprata först eller prata som normalt blir bara förvirrande. Tänk om det skulle vara så att han haft en dålig dag så vill inte du göra den sämre utan stöttar och skjuter upp dumpandet eller så får du bara dåligare samvete för att du dumpar honom när han har en jobbig dag.

    Gå inte in på så mycket känslor utan håll hellre samtalet kort och säg att ni kan prata mer imorgon om han vill. Då hinner han bearbeta sina känslor och tankar.

    Be inte om ursäkt för att du gör slut, det är inte ditt fel inte hans heller men så är det med kärlek. Vissa varar andra inte.

  • Anonym (Asimovaren)

    Hur länge har ni varit ihop?

    Gör slut med honom innan du inleder något med den nye.

    Se för helvete till att du inte träffar, hånglar med den andre innan du har pratat med killen som du överger, så att din gamla pojkvän inte får reda på det från annat håll.

  • Anonym (A)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2019-07-30 22:42:00 följande:
    Hur länge har ni varit ihop?

    Gör slut med honom innan du inleder något med den nye.

    Se för helvete till att du inte träffar, hånglar med den andre innan du har pratat med killen som du överger, så att din gamla pojkvän inte får reda på det från annat håll.
    Håller med
  • Anonym (Sämsta flickvännen)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2019-07-30 22:42:00 följande:

    Hur länge har ni varit ihop?

    Gör slut med honom innan du inleder något med den nye.

    Se för helvete till att du inte träffar, hånglar med den andre innan du har pratat med killen som du överger, så att din gamla pojkvän inte får reda på det från annat håll.


    Redan lite försent för det som jag skrivit i trådstarten.
  • Anonym (Camilla)

    Oavsett om du går vidare med den nye mannen eller inte så bör du göra slut med nuvarande pojkvän. Ni funkar inte ihop. Du har inte de sk rätta känslorna för honom. Du behöver nog ta det svära snacket med honom. För hans skull blanda inte in att du har känslor för en annan. Skona honom från det.

  • Anonym (J)

    Du har alldeles för höga tankar om dig själv.

    Han blir nog ledsen , men han blir knappast krossad .

    De flesta mår bättre i långa loppet om de slipper en oärlig och otrogen person.

  • Vickyli

    Var bara ärlig, och tänk inte för mycket på hur han känner osv.

    Han kommer när allt lagt sig vara tacksam att du är ärlig, säg att du inte har samma könslor som han har helt enkelt..

    Jätte jobbigt jag vet, men skönt när det är gjort.

Svar på tråden Jag vill inte krossa honom men måste