• Fröken W

    Bara mamma som får natta

    Hej!

    Jag har en dotter som blir 3 år i höst. Hon vill väldigt gärna vara med pappa och jag ser henne varken som mammig eller pappig. Däremot är det bara jag, mamma, som får natta henne. Pappa försöker och läser saga, precis som jag, men när de släcker och ska få henne att sova så blir hon bara ledsen och gråter och när hon väl börjat kan hon inte sluta utan gråter så att hon nästan kräks.

    Pappa känner sig ledsen och förstår inte varför inte han får natta, och jag skulle ju inte ha något emot att inte behöva natta varje kväll.

    Vi får en ny bebis om 3 månader och jag tänker att det vore bra om pappa kunde natta storasyster då.

    Någon som har tips på om och i så fall hur vi kan få dottern att gå med på att läggas av pappa? Eller är det bara att jag får fortsätta natta?

  • Svar på tråden Bara mamma som får natta
  • Rebecca1987

    Hon kanske känner av att något kommer hända fram över. Ta chansen att njuta av nattning nu och förklara när bebis kommit att i natt får pappa natta då bebis behöver äta. Och då börja med att turas om. Hon behöver nog ha din uppmärksamhet nu med då jag av min egen 3 åring ser väldigt stor känslomässig berg-och-dalbana i hans känslor.

Svar på tråden Bara mamma som får natta