• Anonym (hopplöst fall)

    Ni som blivit lite äldre?

    Har ni någonsin tänkt att dem ni vill ha, inte längre är inom räckhåll för er pga av exempelvis åldern?

    Jag har insett att de jag attraheras av är ca 20 år yngre än mig utan undantag. Även om jag kan och kunnat få vissa av dem  åtminstone på ett sexuellt plan och ibland vänskapligt plan, är det ju inte så sannolikt att någon skulle vilja en ha en kärleksrelation med så stor åldersskillnad, även om de existerar.

    Känner en stor sorg i detta och hade önskat att jag kunde falla för äldre men det har aldrig hänt hittills.

    Någon som känner igen sig och har tips på hur man hanterar denna opraktiska läggning?

  • Svar på tråden Ni som blivit lite äldre?
  • Anonym (Anonym 666)

    De är alltså unga nog att vara dina barn. Det borde vara avskräckande nog och få dig att se dig om efter någon i mer lämplig ålder.

  • Praktisk58

    Man skriver privat till alla småungar som aldrig fått ligga och I desperation söker efter gamlingar på fl

  • Anonym (hopplöst fall)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-31 21:57:19 följande:

    De är alltså unga nog att vara dina barn. Det borde vara avskräckande nog och få dig att se dig om efter någon i mer lämplig ålder.


    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-31 21:57:19 följande:

    De är alltså unga nog att vara dina barn. Det borde vara avskräckande nog och få dig att se dig om efter någon i mer lämplig ålder.


    Vem har nämnt barn? Nej knappast. Så unga faller jag inte för. Runt 30 får de vara iallafall. Lämplig ålder betyder inte automatiskt att man faller för någon sådan. Jag har aldrig lyckats få sexuella känslor för åldrade utseenden.

  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (hopplöst fall) skrev 2019-07-31 22:05:10 följande:
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-31 21:57:19 följande:

    De är alltså unga nog att vara dina barn. Det borde vara avskräckande nog och få dig att se dig om efter någon i mer lämplig ålder.


    Vem har nämnt barn? Nej knappast. Så unga faller jag inte för. Runt 30 får de vara iallafall. Lämplig ålder betyder inte automatiskt att man faller för någon sådan. Jag har aldrig lyckats få sexuella känslor för åldrade utseenden.

    Ca 20 år yngre är unga nog att vara dina barn... Och då räknar jag snabbt ut att du är runt 50-ish.
  • Anonym (Lena)

    Vilken ålder har du och är du man eller kvinna? 

    Jag har alltid dragits till äldre män,  dvs 15-30 år äldre än mig och det har aldrig varit ett problem för min del. Jag är idag 42 och har en relation med en som är 65 vilket funkar alldeles utmärkt.  

    Jag lockas av egenskaper som oftast finns hos äldre män och som är svårt att finna i mina jämnåriga. Livserfarenhet är sexigt och attraherar, och då pratar vi inte om trasiga bakgrunder utan om att faktiskt ha levt ett liv med mycket innehåll, att ha upplevt spännande saker, haft äventyr och ha ett långt yrkesliv att ösa kunskap ur.  

  • Anonym (hopplöst fall)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-07-31 22:07:42 följande:
    Ca 20 år yngre är unga nog att vara dina barn... Och då räknar jag snabbt ut att du är runt 50-ish.
    Ja kanske beror på vilken ålder man börjar avla? För min del hade jag nog väntat till 35-40 ca. Sen är 30 åringar mer vuxna än 20 åringar och ser inte alls lika valpiga ut heller. Faller inte för hundar.
  • Anonym (Anonym 666)
    Anonym (hopplöst fall) skrev 2019-07-31 22:12:27 följande:
    Ja kanske beror på vilken ålder man börjar avla? För min del hade jag nog väntat till 35-40 ca. Sen är 30 åringar mer vuxna än 20 åringar och ser inte alls lika valpiga ut heller. Faller inte för hundar.
    Det spelar väl ingen roll? Matematiken blir densamma. Om du skaffar barn vid 20 eller 30 eller 40 så är de där fortfarande 20 år yngre än dig. De yngsta föräldrar jag känner till var en mamma på 13 och en pappa på 14 (inte med varandra dock) men om man räknar att man är byxmyndig vid 15 så är alla som är din ålder minus 15 eller mer unga nog att du kunnat vara farsa åt dem. Tydligt nog? Bläh.
  • Anonym (Ännu ung.)

    Jag är bara 35 men ser ut som 20.. Har alltid attraherats av jämnåriga men börjar förskräckas över att många runt mig börjar se hemskt gamla ut. Min fru ser fortfarande ut att vara i 20 årsåldern men våra jämnåriga granntanter som bara är 3-4 år äldre ser galet gamla ut för att inte tala om deras män..

    De flesta i min familj har gift om sig med en 20 åring när de är runt 40 (pappa, farbror, farfar).. Jobbigt läge, inte minst för barnen. Så 20 år är väl egentligen en ok åldersskillnad.

  • Anonym (Glidare.)

    Vi som blivit äldre, typ 50+....Om jag är hemma hos goda vänner, säg första gången på 5 år.. Deras dotter har blivit 17. Nu vet att man kan liksom se att, "fy vad Niklas kommer att bli snygg".. Eller i detta fall Malin... Är det då helt opassande att säga så... En hypotetisk undran bara.. Förlåt för lite OT.

Svar på tråden Ni som blivit lite äldre?