• Brommatjej

    Vad betyder graviditetstesten?

    Plussade svagt på BIM och är nu på BIM +4. Tog ett test från graviditetskollen som blev så himla svagt så tog ett från RFSU som först såg lite konstigt ut i färgen så tog ett till bara för att jämföra och det blev jättestor skillnad. Hur kan det bli såhär stor skillnad på tester som är tagna vid samma tillfälle. RFSU-tester är från samma förpackning. Borde de inte vara starkare på BIM+4? Har tagit ett digitalt som visade gravid. Behöver man oroa sig för att testerna är svaga? fick ett missfall för 1,5 månad sen och är så rädd.

  • Svar på tråden Vad betyder graviditetstesten?
  • Brommatjej
    Långbenopluto skrev 2019-08-02 11:13:27 följande:

    Har du testat neg efter ditt missfall? För man kan visa pos upp till 7-8 veckor efter.


    Ja det har jag gjort, tycker att det är så konstigt att testerna kan visa så olika. Dessa är tagna vid samma tillfälle.
  • Twinmom13

    Det är inget konstigt. Olika tester är olika känsliga och urinet kan vara mer eller mindre koncentrerat vid testtillfället och därmed ge olika styrka.

  • Brommatjej
    Twinmom13 skrev 2019-08-02 14:34:22 följande:

    Det är inget konstigt. Olika tester är olika känsliga och urinet kan vara mer eller mindre koncentrerat vid testtillfället och därmed ge olika styrka.


    Alla är tagna med samma urin och vid samma tillfälle. Jag tänkte att de skulle vara starkare eftersom jag är på BIM + 4 men det kanske inte måste vara så?
Svar på tråden Vad betyder graviditetstesten?