• Fri 2 Aug 2019 11:18
    529 visningar
    11 svar
    11
    529

    Att 1 person kan göra så att man förlorar alla

    hej alla! ??

    Jag vill göra denna historian kort. Jag känner mig verkligen pytteliten över att skriva ut detta.

    Jag hade en vän, en bästa vän som jag umgicks med 24-7 i 17 år.

    Jag är 27 år idag.

    Denna vännen hade ett trasigt förhållande och hon flyttade till mig. Hon bodde hos mig i 7 månader gratis. Hon hade varken jobb eller något annat. Jag arbetade varje dag tiden hon bodde hos mig.

    Ett år nyligen vann jag 420.000kr på lotto. Jag betalade 16.000kr i månaden för hennes räkningar, jag gav henne 30.000 för bröst till hennes födelsedag. Hon pumpade sina läppar för flera tusen av mina pengar & shoppade helt enkelt loss.

    Jag vet dumt... men när jag flyttade över min pengar till mina föräldrar för jag inte ville spendera mer & bad henne flytta så vände allt.

    Året innan fick jag en mobil av henne som hon hade på abonnemang. När hon skaffade abonnemanget så fick hon 2 telefoner. Ena gav hon till mig.

    Jag flyttade till en annan stad där jag förlovade mig och är lycklig. Vännen slutade höra av sig till mig och jag märkte att resten av mina vänner tagit bort mig på sociala medier. Vi pratar om cirka 16-20 st. Som jag umgåtts med hela mitt liv. Har fått reda på då att ?bästa vännen? sagt att jag satt henne i skulder, och hon har pratat ner mig till alla. Jag vet inte varför jag förtjänar detta men jag försöker hålla tillbaka. Hon har pratat ner mig som att det är jag som är boven. Att hon är skuldsatt pga denna telefonen. Jag har skrivit till henne och sagt att hon hade alla möjligheter att betala sitt abonnemang när jag försörjde henne med 16.000 i månaden för sina räkningar hon inte kunde betala. Det har nu gått 3 år sedan. Än idag har jag inga vänner kvar. Alla jag känner har dragits sig undan från mig. Hur kan man göra någonting sånt? Vad har jag gjort för fel? Jag känner mig så ensam att jag inte vet vad jag ska göra. Fick ett meddelande här om dagen från denna tjejen där hon skrev ?folk pratar fortfarande om vad du gjort mot mig som försatt mig i en skuldsituation?. Jag skrev tillbak ? det är du själv som försatt dig i den situationen? sen blockade jag alla som är i hennes omkrets så att sem inte kanske min profil. Jag har gråtit hela dagen idag.. jag har ingen vän, ingenting. Jag kan inte ens förklara min situation för något utan att någon ska tro att jag ljuger. Jag är själv klar med en sanering och läser till sjuksköterska. Min plan om 4 år är att köp hus & bilda familj... men jag känner att det förflutna förstört mig och är så ledsen att jag påverkas.. vad ska man göra..

  • Svar på tråden Att 1 person kan göra så att man förlorar alla
  • Fri 2 Aug 2019 11:44
    #2

    Kan man göra det?

  • Fri 2 Aug 2019 12:28
    #6

    Hon är väldigt känd som mytoman sen hon var liten. Jag har liksom varit stark i 3 år till idag. Jag bröt bara ihop.. jag har försökt komma på fötter sedan ett tidigare förhållande och lyckats så bra. Är färdig med en skuldsanering, läser till mitt drömyrke & har stora framtidsplaner. Jag är i det stadiet där jag börjar bli vuxen. Jag vill ha ett vanligt ?svenssonliv? precis som mina föräldrar. Jag hade mer än allt velat ha en vän som man kan bjuda över på middag eller ett glas vin.. för 1,5 år sedan fick jag ett sommarjobb på ett äldreboende under tiden jag hade lov från studier. Jag kom jätte bra överrens med min chef. En dag får jag ett samtal av chefen att två tjejer ringt henne och pratade en dialekt som jag kom ifrån tidigare och ja hela denna historian drogs upp. Jag bytte omgående plats på arbetet för ja skämdes och visste inte hur jag skulle handskas med det. Jag förklarade för chefen och hon förstod mig till 110% och vi är vänner idag utanför arbetet. Ja vet bara inte hur jag ska gå vidare från detta. Jag vill liksom bara att hon slutar upp med det hon håller på med för ingenting av det stämmer som hon säger. Kontoutdrag har jag som jag postade till hennes mamma för snart 3 år sedan. För hennes mamma var också igång och höll på. Måste även tillägga att mina föräldrar har bjudit med denna bästa vännen på resor varje år ner till sommarhuset i Kroatien gratis. Det finns en tjej som jag tyckte otrolig mycket om som också är vän med denna bästa vännen. Den tjejen har jag också förlorat. Jag har verkligen ingen av dem gamla vännerna och gråter i princip varje gång jag är ensam hemma.

  • Fri 2 Aug 2019 12:41
    #8

    Jag har gjort det. Men jag liksom skäms nästan även om jag vet att det inte stämmer. Min familj och släkt bor i den staden och varje gång jag är där är jag alltid rädd möta på någon. Jag har liksom aldrig haft någont ont runt mig som jag själv gjort och så ska denna personen göra så att jag känner mig pytteliten.

  • Fri 2 Aug 2019 12:56
    #10

    Jag vann detta januari 2015. Dock inte jag som köpte lotten utan min pappa vi delade på vinsten. Han fick 420 och jag 420. Jag vill helst inte bjuda över en chef som är 30 år äldre än mig. Det är inte så att vi träffas kanske någon gång om året.

    Jag har flyttat till en för mig helt främmande stad 300 km från min tidigare stad där jag är född och uppvuxen. Alla vänner jag haft sen barnsben. Saneringen blev klar mars i år. Jag har stora planer att inom fem år bli färdig sjuksköterska, sparat till insats för hus och börja bilda min egna familj.

Svar på tråden Att 1 person kan göra så att man förlorar alla