• Fri 2 Aug 2019 15:44
    324 visningar
    7 svar
    7
    324

    Öm punkt på magen gravid

    Jag är gravid i vecka 14 och har upptäckt en punkt som är känslig för beröring - det liksom ilar/strålar när man trycker på den. Punkten sitter till höger mellan naveln och revbenen (därför tror jag egentligen inte detta har något med graviditeten att göra eftersom det är så högt upp). Men grejen är att jag har en liknande öm punkt i samma linje som den ovan, som sitter till höger men snett under naveln, den har jag känt sedan min förlossning (2 år sedan). Det känns lite som att de strålar/ilar/obehag när man trycker på den, men bara när man trycker annars känns det inte alls. Känns lite som när man trycker på en muskelknut i ryggen. Nån som varit med om liknande och vet vad det kan bero på?

  • Svar på tråden Öm punkt på magen gravid
  • Anonym (Kolla upp)
    Fri 2 Aug 2019 17:53
    #1

    Kolla med din bm eller läkare.

    Dumt att sitta och försöka gissa sig till något på ett forum.

    Kan vara tarm eller nerv eller vad som helst

  • Sat 3 Aug 2019 13:42
    #2

    Väntar på tid hos läkare såklart. Men är inte forumet till för frågor och diskussioner eller?

  • Anonym (Kolla upp)
    Sat 3 Aug 2019 13:50
    #3
    anonymis3ns skrev 2019-08-03 13:42:32 följande:

    Väntar på tid hos läkare såklart. Men är inte forumet till för frågor och diskussioner eller?


    Jo men det är skillnad på diskussion och att diskutera medicinska frågor där okunniga utan behörighet helst inte ska besvara. Kan bli väldigt fel. Ungefär som att googla olika symptom.

    Jag har heller inte nämnt att du inte får fråga, däremot att man inte ska sitta och gissa sig till något på ett forum
  • Sat 3 Aug 2019 14:41
    #4
    Anonym (Kolla upp) skrev 2019-08-03 13:50:25 följande:

    Jo men det är skillnad på diskussion och att diskutera medicinska frågor där okunniga utan behörighet helst inte ska besvara. Kan bli väldigt fel. Ungefär som att googla olika symptom.

    Jag har heller inte nämnt att du inte får fråga, däremot att man inte ska sitta och gissa sig till något på ett forum


    Var inte ute efter några medicinska termer utan mer nyfiken om nån varit med om liknande.
  • Bio
    Sun 4 Aug 2019 20:57
    #5

    Jag hade liknande i slutet av förra graviditeten, troligen en liten nerv i kläm för min del.

  • Mon 5 Aug 2019 21:53
    #6
    Bio skrev 2019-08-04 20:57:47 följande:

    Jag hade liknande i slutet av förra graviditeten, troligen en liten nerv i kläm för min del.


    Känner du fortfarande av den?
  • Bio
    Fri 9 Aug 2019 22:45
    #7
    anonymis3ns skrev 2019-08-05 21:53:53 följande:

    Känner du fortfarande av den?


    Nej, problemet försvann i och med förlossningen.
Svar på tråden Öm punkt på magen gravid