• Anonym (Parterapi)

    Parterapi långvarig otrohet

    Hur många äktenskap/relationer överlever en otrohet som varat i flera år med hjälp av parterapi? Hur har det gått för er? Han har haft samma älskarinna under alla dessa år.

  • Svar på tråden Parterapi långvarig otrohet
  • Anonym (ace)

    Om han har haft ett mångårigt förhållande med en annan kvinna så är chanserna ganska stora att han älskar henne och att hon/den relationen fyller något han inte kan få i relationen han har med dig. Jag skulle gissa att en lycklig, monogam relation med denna man är i princip omöjlig.

  • Oschlaka

    Det är inte sant det ace skriver om.
    Han tänder på att bedra andra! det har ingenting med att du inte uppfyller saker i hans liv. Detta har ingenting med dig att göra! Han är felet på. 
    Skulle du ge honon tillåtelse att det är ok med hans älskarina så kommer han tappa lusten på henne inom några veckor/månader! 
    Alternativt lämna honom. ingen parterapi hjälper honom kan jag lova dig. 
    han tänder på att bedra! har han bara älskarina kommer han bedra henne med med en ny älskarina :)

  • Anonym (Skild och gift)

    Om han verkligen älskade henne hade han lämnat henne för flera år sen. 

    Han vill helt enkelt äta och ha kakan kvar. 

    Frågan är hur länge du accepterar att vara hans dörrmatta. 

    Jag var en gång en dörrmatta. Det bästa som hände mig var att hon lämnade mig... Sen dess har jag varit fri...

    Du kommer aldrig kunna lita på honom igen. Aldrig!

  • Anonym (Parterapi)

    Men kan han inte komma till insikt att han skadat sin familj och vill satsa här hemma och genom terapi sluta bedra.... eller är det en gång otrogen alltid otrogen som gäller...

  • Anonym (Bedragen hustru)

    Min man hade samma älskarinna i 1,5 år. Vi har varit gifta i 12 år och när älskarinnan avslöjade otroheten pratade vi varje dag om otroheten/oss. Nu har det gått tre år och efter parterapi och enskild terapi för båda, känner jag att jag kommit vidare. Anledningen att vi valde att kämpa tillbaka var att vår relation betydde mer än min mans tillkortakommanden.

    Min man har jobbat med sig själv och även jag och detta krävs för att man ska hitta tillbaka till en fungerande relation.

    Lycka till!

  • Anonym (A)
    Anonym (ace) skrev 2019-08-02 23:05:48 följande:

    Om han har haft ett mångårigt förhållande med en annan kvinna så är chanserna ganska stora att han älskar henne och att hon/den relationen fyller något han inte kan få i relationen han har med dig. Jag skulle gissa att en lycklig, monogam relation med denna man är i princip omöjlig.


    +1
  • Anonym (Parterapi)

    Starkt jobbat bedragen hustru.. när man läser runt är det tyvärr många som trots terapi ändå blir lurade och bedragna igen. Rädd att jag offrar mina år för att sen ändå blir bedragen. Kan man någonsin lite fullt ut igen...

  • Anonym (Också bedragen)
    Anonym (Parterapi) skrev 2019-08-03 16:27:54 följande:

    Starkt jobbat bedragen hustru.. när man läser runt är det tyvärr många som trots terapi ändå blir lurade och bedragna igen. Rädd att jag offrar mina år för att sen ändå blir bedragen. Kan man någonsin lite fullt ut igen...


    Det tar lång tid att få tillbaka tilliten om du nånsin lyckas. Min sambo gjorde det lätt för mig. Trots familjerådgivning kunde hen inte sluta ha kontakt med andra. Var bara att separera efter 18 år tillsammans. Processen tog över 2 år....
  • Oerhörd
    Anonym (Parterapi) skrev 2019-08-03 16:27:54 följande:

    Starkt jobbat bedragen hustru.. när man läser runt är det tyvärr många som trots terapi ändå blir lurade och bedragna igen. Rädd att jag offrar mina år för att sen ändå blir bedragen. Kan man någonsin lite fullt ut igen...


    Om du känner att du offrar dig - gör inte det. Är du sugen på att prova träffa andra du också så förhandla om ett öppet förhållande. Mycket roligare för kvinnor än för män för den delen, det kryllar av män som är sugna på att tillfälligt umgås med en gift kvinna, men är väldigt ont om kvinnor som vill vara någons tillfälliga nöje vid sidan av. Jag skulle inte tänka att en person som bedragit mig en gång låter bli att göra om det när allt lugnat sig igen.
  • EmberEyes
    Anonym (Skild och gift) skrev 2019-08-03 06:29:15 följande:

    Om han verkligen älskade henne hade han lämnat henne för flera år sen.


    Detsamma går att säga om TS; hade han älskat TS så hade han inte haft en flera år lång kärleksrelation med en annan bakom TS rygg utan lämnat sin älskarinna.

    Nu tror jag inte på att det bara går att älska en person åt gången; det är fullt möjligt att älska flera på samma gång. Men man agerar inte på det om inte alla personerna involverade är medvetna och accepterar poly/öppna relationer.
Svar på tråden Parterapi långvarig otrohet