• Fri 2 Aug 2019 20:04
    218 visningar
    4 svar
    4
    218

    Dessa j*vla rikemansstockhomare

    Känner att jag bara behöver skriva av mig för jag är så förbannat j*vla arg. Igår var jag på besök hos en kompis som bor på den lilla ön källö-knippla i Göteborgs norra skärgård. Jag hade bråttom hem då min fru satt ensam med mina 3 barn på akuten hemma i Borås då min dotter fått en hjärnskakning och givetvis så ville jag dit så fort som möjligt. För att komma hem var jag först tvungen att ta färjan från källö-knippla 20.00 och sedan vara framme vid burö färjeläge 20.06 och sedan gå ca 50 meter till min bil som stod parkerad vid färjeläget. Efter det köra snabbt som f*n till färjeläget på hönö för att sen ta färjan 20.20 till Torslanda på Hisingen och sedan köra hem till Borås. Första färjan gick bra osv men sen när jag skulle köra ut från min parkeringsplats vid burö så hände det som gjorde mig förbannad. Bakom min bil parkerar då en riktig rikemansfamilj sin skitdyra Volvo och ställer sig där så att de blockerar min bil. Jag börjar backa för att hoppas på att de förstår att de behöver flytta sin bil, när de ändå inte gör det så tutar jag en gång. Den j*vla rikemansfamiljen bara vänder sig om för att stirra på mig och sedan fortsätter de med att prata med varandra och kramas. Jag tutar igen och går ut ur bilen för att snällt be dem att flytta på sin bil så att jag kan komma förbi, och då säger mamman i familjen: ?ja visst kan vi kanske flytta våran bil, men vi ska bara säga hejdå först till våra vänner och så barnen äta upp sina glassar och jag ska dricka upp mitt kaffe? på otroligt bred Stockholmska. Jag blir rent förbannad på dem och skriker till den att flytta sin j*vla bil så att jag kan komma förbi eftersom att jag har så bråttom hem, och gissa vad mamman säger då, ?MEN SNÄLLA GUBBEN LILLA, JAG SKA FLYTTA BILEN OM UNGEFÄR TIO MINUTER. SÄTT DIG I DIN IGEN ATT HÅLL DIG LUGN? Det hela slutar med att jag blir tvungen att köra över en refug endast eftersom att dom vägrar att flytta sin bil. Jag missar dessutom färjan vid hönö och kommer hem 40 minuter senare än beräknat och min dotter är såklart jätteledsen. Blir ärligt talat rent förbannad på dessa stockholmare som tror att de kan komma hit och göra precis exakt som dom själva vill. Ingen respekt alls för de människor som faktiskt bor på dessa små öarna och måste hinna med färjorna för att livet ska gå ihop då färjorna går såpass sällan.

  • Svar på tråden Dessa j*vla rikemansstockhomare
  • Fri 2 Aug 2019 20:10
    #1

    STYCKEINDELNING

  • Fri 2 Aug 2019 20:56
    #2

    Rikeman?

  • Oschla­ka
    Fri 2 Aug 2019 21:04
    #3

    jag hade kört på deras bil för att komma ut 

  • Fri 2 Aug 2019 22:49
    #4

    Ångrar nästan att jag inte gjorde det...

Svar på tråden Dessa j*vla rikemansstockhomare