• Anonym (?)

    Är det offentliga handlingar?

    Är IVO-anmälningar och IVO-beslut offentliga handlingar?

  • Svar på tråden Är det offentliga handlingar?
  • Anonym (Sandra)

    Besluten bör vara i alla fall, hos oss följer besluten med i nämndsprotokollen och dessa är offentliga.

  • Anonym (?)
    Anonym (Sandra) skrev 2019-08-02 22:20:59 följande:

    Besluten bör vara i alla fall, hos oss följer besluten med i nämndsprotokollen och dessa är offentliga.


    Men sjukvården har ju sekretess och när man anmäler så anmäler man ju något man varit med om inom sjukvården.. borde vara full sekretess eftersom jag i anmälan berättar om mitt läkarbesök.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (?) skrev 2019-08-02 22:27:28 följande:

    Men sjukvården har ju sekretess och när man anmäler så anmäler man ju något man varit med om inom sjukvården.. borde vara full sekretess eftersom jag i anmälan berättar om mitt läkarbesök.


    Jag arbetar kommunalt
  • Anonym (Kommunalt)

    Vanligtvis görs en sekretessprövning innan något lämnas ut. Det kan innebära att vissa delar maskeras innan det lämnas ut. Jag har lämnat ut incidentrapporter, där har vi maskerat all information som varit avslöjande för vem det handlat om. Kön, ålder, namn etc. Medicinsk information brukar ha strikt sekretess. 

  • Anonym (Ja)

    Ja det är offentlig handling. Däremot kan uppgifter i handlingen vara vara belagda med sekretess (till exempel personuppgifter).

  • Anonym (?)
    Anonym (Kommunalt) skrev 2019-08-02 22:41:20 följande:

    Vanligtvis görs en sekretessprövning innan något lämnas ut. Det kan innebära att vissa delar maskeras innan det lämnas ut. Jag har lämnat ut incidentrapporter, där har vi maskerat all information som varit avslöjande för vem det handlat om. Kön, ålder, namn etc. Medicinsk information brukar ha strikt sekretess. 


    Tänkte väl det.
  • Anonym (Kommunalt)
    Anonym (?) skrev 2019-08-02 22:43:34 följande:
    Tänkte väl det.
    Däremot är det inte säkert att ditt besök är sekretess, men dina medicinska besvär bör vara det.

    Är inom en annan sektor så har inte stenkoll på just denna
Svar på tråden Är det offentliga handlingar?