• Anonym (Hjälp)

    Oxascand på analys

    Hur länge syns oxascand på urinprov som skickad på analys? Tagit de dagligen i snart 2 år och ca 10-15 mg per dag

  • Svar på tråden Oxascand på analys
  • MammAmma

    Det går inte att ge ett helt enkelt svar, eftersom det beror på en kombination av faktorer, så som din kroppsvikt, förbränning (som ju är individuell), vilken typ av bensodiazepiner du tagit, dosering och hur länge.

    I ditt fall, utifrån den fakta du uppgett, skulle jag nog gissa på upp till 2-3 veckor antagligen.

    Benso är, vid upprepat/långtida bruk, en av de droggrupper som syns längre i urin (vid enstaka tillfällen bara några dagar). De flesta droger går ur efter max en vecka, oftast ännu snabbare.

  • Anonym (Hjälp)
    MammAmma skrev 2019-08-03 00:57:39 följande:

    Det går inte att ge ett helt enkelt svar, eftersom det beror på en kombination av faktorer, så som din kroppsvikt, förbränning (som ju är individuell), vilken typ av bensodiazepiner du tagit, dosering och hur länge.

    I ditt fall, utifrån den fakta du uppgett, skulle jag nog gissa på upp till 2-3 veckor antagligen.

    Benso är, vid upprepat/långtida bruk, en av de droggrupper som syns längre i urin (vid enstaka tillfällen bara några dagar). De flesta droger går ur efter max en vecka, oftast ännu snabbare.


    Tack för svar! Inte tagit på 5 veckor så då borde de va lugnt trots att de ska på analys
  • Anonym (Hjälp)

    De lagras inte extra i kroppen för att jag haft decså länge? Alltså vad är max tiden de kan synas? 1 vecka efter jag slutat ta så syntes den knte på stocka i alla fall men nu ska de ju på analys

Svar på tråden Oxascand på analys