• Melsor8807

    Tips hur hantera detta

    Otroligt vad oron kan slå till vissa dagar. Är vecka 6 och så sjukt nojjig för MF vissa dagar. Blir jag symptomfri blir jag orolig, får jag molväek blir jag orolig. Har halsont så otroligt och blivit tvungen och ta alvedon och då blir jag orolig.

    Vet att jag har lite övervikt så blir orolig för de. Herregud hur ska man chilla ner sig! Vill se mig själv som väldigt cool och rimlig och resonlig men stundvis spårar tankarna iväg. ????

  • Svar på tråden Tips hur hantera detta
  • viseversa

    Finns inget att göra. Blir det mf så blir det. Du får vänta och se helt enkelt. Försök att inte noja. Tänk på att 80% av alla graviditeter går bra. Av 7 graviditeter har jag 5 barn och v 26 med nr 6. Fick ett ma graviditeten innan denna. Embryot hade dött i v 7 men kom ut först v 12 ca. Men gyn sa att det antagligen var något fel på fostret då jag aldrig haft mf innan.

  • Ebo88

    Håller med viseversa.

    Fösta barnet född v.25 och han dog efter 10 dagar. Andra barnet dog i magen i v.25 pga infektion. Tredje blev ma i v.9. Är nu i v.16+2.

    Man får tänka att man väntar barn och inte missfall. Det är väldigt svårt och hjärnspöken kommer och går men det föds fler levande barn än vad som blir missfall.

    Omge dig med folk som ger positiv energi och försök att njut av livet.

  • MammaPolly

    Var också väldigt orolig kring den veckan pga 2 mf i vecka 5-6...

    Jag hanterade det med att "tänka bort" graviditeten och försöka att inte tänka så mycket på det alls. Både för att man inget kan göra för att påverka men också för att inte bryta ihop om det vart ytterligare mf...

    Det är lite lidigt för att se något också men kanske du kan boka tidigt ul/vul från v.8 för att kolla hur det ser ut.

    De första månaderna är en pina tyvärr men sen kan man njuta!

Svar på tråden Tips hur hantera detta