• Jacobsmamma

    Fertilitets utredning

    Hej,

    Någon som gjort en fertilitets utredning? Har ringt och fått en tid på Sveamottagningen här i Södertälje i september för mig o min man då vi försökt med ett syskon till vår son i över ett år men inga framsteg än....

  • Svar på tråden Fertilitets utredning
  • CarrooJ

    Hej!

    Påbörjade en utredning också i början av året på Kungälv! Jag fick utskrivet letrozol dels för att stabilisera min oregelbundna menscykel och för att ge ägglossningen en extra push.

    Dem skickade då iväg remiss för hss och ivf osv.

    Hss fick jag gjort efter cirka 2 månader, vilket såg bra ut! I fredags fick jag tid för första besöket för ivf på SU! :)

  • TrueLove12
    Jacobsmamma skrev 2019-08-27 08:23:37 följande:

    Hur gick de till för er då? Har de hjälpt?


    Det var fel på maken så vi fick vidare remiss till sahlgrenska göra vidare utredning. Ska göra hss och längre fram ivf då vi har ca 1% chans på egen hand var på första mötet i ons förra veckan då fick vi bra svar och vad som kommer hända härnäst. Tog nya blodprover och vägning osv msn sks ligga mellan 25-35 på bmi ca.

    Vi inväntar ivf är ca 6 mån från beslutet tas.

    När vi gjorde utredning på kungälv fick maken lämna spermaprov inför andra besöket. Första var mer frågor om hälsa m.m

    Sen april mötet träffa vi läkare som gick genom proverna då fick vi reda på att maken hade dåligt med sperma 15 miljoner per ml och man ska ha 20 milj per ml.

    Fick då vidare remiss till sahlgrenska
  • TrueLove12
    CarrooJ skrev 2019-08-27 09:00:38 följande:

    Hej!

    Påbörjade en utredning också i början av året på Kungälv! Jag fick utskrivet letrozol dels för att stabilisera min oregelbundna menscykel och för att ge ägglossningen en extra push.

    Dem skickade då iväg remiss för hss och ivf osv.

    Hss fick jag gjort efter cirka 2 månader, vilket såg bra ut! I fredags fick jag tid för första besöket för ivf på SU! :)


    Var dom bra för er i kungälv? Vi upplevde mötet med läkaren va väldigt rörigt och svår att prata med vi hade Helmut.

    Jag inväntar tid inför hss just nu fått bekräftat att jag står i kö för de.

    Hur lång tid får ni vänta på ivf? Vi var på första mötet förra veckan på sahlgrenska
  • CarrooJ
    TrueLove12 skrev 2019-08-27 12:11:20 följande:

    Var dom bra för er i kungälv? Vi upplevde mötet med läkaren va väldigt rörigt och svår att prata med vi hade Helmut.

    Jag inväntar tid inför hss just nu fått bekräftat att jag står i kö för de.

    Hur lång tid får ni vänta på ivf? Vi var på första mötet förra veckan på sahlgrenska


    Vi tyckte besöket på Kungälv var super! Bådebarnmorskan och läkaren. Vi fick Anders som läkare, super!

    De tog emot remissen för IVF 2/4 och vi fick tid i mitten av september för första besöket! Så cirka 6 mån :)

    Hur tyckte ni första besöket på SU var? Vad gick man igenom m.m.?
  • TrueLove12
    CarrooJ skrev 2019-08-27 22:59:44 följande:

    Vi tyckte besöket på Kungälv var super! Bådebarnmorskan och läkaren. Vi fick Anders som läkare, super!

    De tog emot remissen för IVF 2/4 och vi fick tid i mitten av september för första besöket! Så cirka 6 mån :)

    Hur tyckte ni första besöket på SU var? Vad gick man igenom m.m.?


    Jag skickade pm till dig.
  • TrueLove12
    CarrooJ skrev 2019-08-27 22:59:44 följande:

    Vi tyckte besöket på Kungälv var super! Bådebarnmorskan och läkaren. Vi fick Anders som läkare, super!

    De tog emot remissen för IVF 2/4 och vi fick tid i mitten av september för första besöket! Så cirka 6 mån :)

    Hur tyckte ni första besöket på SU var? Vad gick man igenom m.m.?


    Jag skickade pm till dig.
    CarrooJ skrev 2019-08-27 22:59:44 följande:

    Vi tyckte besöket på Kungälv var super! Bådebarnmorskan och läkaren. Vi fick Anders som läkare, super!

    De tog emot remissen för IVF 2/4 och vi fick tid i mitten av september för första besöket! Så cirka 6 mån :)

    Hur tyckte ni första besöket på SU var? Vad gick man igenom m.m.?


    Mötet med bm carolina hade vi då Jo vi fick mycket bra information och svar på allt vi behövde veta och vi har 1% chans på egen hand och fick klartecken på att de skulle bli ivf. Så ja ska göra hss och få detta med ivf bekräftat sa till oss 6 till 10 mån. Vi träffade läkare först sen tog blodprover och sen träffade bm. Mötet tog ca 2 tim. Vad kommer det sig att ni ska göra ivf
Svar på tråden Fertilitets utredning