• Anonym (Almost)

    Nästan otrogen...berätta?

    För några veckor sedan var jag nästan otrogen. Jag skall inte berätta för mycket detaljer men jag är man och var var i en situation där min sambos väninna flirtade väldigt aggressivt med mig.

    Jag sa nej, behövde upprepa mig ett flera gånger och faktiskt knuffade bort henne på ett sätt som förmodligen skulle kunna tänka klassas som ringa misshandel? Nåja men hon tog inte ett nej  eller flera nej så det blev en ganska hård knuff. Mitt agerande var inte otroget men jag kände ändå att situationen var ganska sexig och att jag någonstans ville även om jag inte agerade på det. Kanske det var det hon läste av...att jag faktiskt ville egentligen och därför slutade hon inte utan behövde knuffas bort? 

    Jag tänker att om jag inte hade knuffat bort henne så hade det nog hänt. Då hade vi haft sex med varandra och jag hade vart otrogen.

    Jag undrar då om jag skall berätta att jag var nästan otrogen för min sambo? Jag agerade rätt och jag gjorde ingenting fel men det var liksom bra jäkla nära. Jag ville göra fel. Jag blev hård och väldigt tänd så kroppen var liksom inställd på att vänstra, när hon klängde, försökte kyssas (vilket jag vred bort munnen ifrån) och tog på mig trots att jag sa nej... men jag vet inte. Vad hade du gjort?

  • Svar på tråden Nästan otrogen...berätta?
  • Pentra

    Hållit tyst, för att hålla alla ev. hjärnspöken borta.

  • Anonym (Hanna)

    Jag hade velat veta om jag hade en sådan svinig väninna som försöker stöta på min man så jag hade kunnat säga upp bekantskapen med henne

  • Anonym (Almost)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-08-03 16:59:55 följande:

    Jag hade velat veta om jag hade en sådan svinig väninna som försöker stöta på min man så jag hade kunnat säga upp bekantskapen med henne


    Hon försökte inte bara stöta utan var väldigt handgripligt på och sa att det här är vår hemlighet och såna grejer. Om någon stöter på mig på ett normalt sätt kan jag faktiskt hantera det utan att knuffas tror jag.
  • Anonym (Ärlighet)

    Berätta för sambon om vännens handling. Vem faan vill ha en vän som stöter på ens kille?

  • Anonym (Almost)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2019-08-03 17:06:29 följande:

    Berätta för sambon om vännens handling. Vem faan vill ha en vän som stöter på ens kille?


    Utlämna delen om att det kanske skulle kunnat hänt något, jäkligt nära rentav....och att jag blev smickrad/tänd (på sätt och vis)? Det känns isåfall som jag bara berättar vad hon gjorde och utelämnar en stor del av vad som (nästan) hände?
  • Anonym (Ärlighet)

    Ja, utelämna din del om upphetsning. Berätta om din del med att du handgripligen fick stöta bort vännen. Du har inte gjort något fel, det har den sk väninnan gjort. Hon är inte värd att vara din tjejs vän.

  • Anonym (???)

    Du borde berätta vilken usel väninna hon har ja. Och vad väninnan gjorde. Att du blev tänd ska du såklart inte berätta nej. Varför skulle du göra det?

  • Anonym (Almost)
    Anonym (???) skrev 2019-08-03 17:44:39 följande:

    Du borde berätta vilken usel väninna hon har ja. Och vad väninnan gjorde. Att du blev tänd ska du såklart inte berätta nej. Varför skulle du göra det?


    För att det är nog mest den grejen jag har dåligt samvete för. Jag kan ju inte styra över hennes agerande, men att jag gick igång på det och på henne är ju inte något som känns så särskilt bra.

    Sen knuffen känns inte särskilt bra heller. Hon hade mig trängd först men jag liksom lyfte iväg samtidigt som jag knuffade så hon flög in i kylskåpet ganska hårt. Tappade luften tom. Jag är mer än dubbelt så tung som henne så jag borde kunnat freda mig med betydligt mindre våld.

    Dessutom har hon också sambo så det blir mycket som sabbas om jag berättar.
  • Anonym (Ärlighet)

    Jag har pratat med min man om din situation och han som man tycker att du ska även berätta för din tjej att du kände upphetsning. Han menar att då är du helt ärlig och som man kan man faktiskt få ofrivilligt stånd när man inte vill.

    När det gäller din reaktion mot hennes förförelse, så var det en överreaktion. Du får se till att visa tydligare tidigare att du inte vill vara otrogen.

    Ditt dilemma är alltså att hennes val att vilja förföra dig slår mot dig, din tjej och vännens kille. Hennes val får stå för henne och hon får ta konsekvenserna. Är du helt ärlig mot din tjej så är ni eniga och hon kan välja bort sin oärliga väninna.

  • Anonym (felix)

    Tycker att det verkar som att du är lite ambivalent omkring det "oönskade" aggressiva närmandet från din sambos väninna. Du gör ett stort nummer av av du var "tvungen" att knuffa henne bort rätt så brutalt för att freda dig själv. Det verkar rätt så melodramatiskt, men om du ville signalera att hennes närmande verkligen var helt oönskat finns det nog tydligare och bättre kroppspråk att göra det på. Nu verkar det mer som om nu bara har upphetsat varann i ett sexigt spel och väntar lite grann på ett senare tillfälle.

  • Anonym (Cynisk)
    Anonym (Almost) skrev 2019-08-03 16:53:42 följande:

    För några veckor sedan var jag nästan otrogen. Jag skall inte berätta för mycket detaljer men jag är man och var var i en situation där min sambos väninna flirtade väldigt aggressivt med mig.

    Jag sa nej, behövde upprepa mig ett flera gånger och faktiskt knuffade bort henne på ett sätt som förmodligen skulle kunna tänka klassas som ringa misshandel? Nåja men hon tog inte ett nej  eller flera nej så det blev en ganska hård knuff. Mitt agerande var inte otroget men jag kände ändå att situationen var ganska sexig och att jag någonstans ville även om jag inte agerade på det. Kanske det var det hon läste av...att jag faktiskt ville egentligen och därför slutade hon inte utan behövde knuffas bort? 

    Jag tänker att om jag inte hade knuffat bort henne så hade det nog hänt. Då hade vi haft sex med varandra och jag hade vart otrogen.

    Jag undrar då om jag skall berätta att jag var nästan otrogen för min sambo? Jag agerade rätt och jag gjorde ingenting fel men det var liksom bra jäkla nära. Jag ville göra fel. Jag blev hård och väldigt tänd så kroppen var liksom inställd på att vänstra, när hon klängde, försökte kyssas (vilket jag vred bort munnen ifrån) och tog på mig trots att jag sa nej... men jag vet inte. Vad hade du gjort?


    Berätta om väninnan, och iakta din hustrus reaktion... kanske var en fälla/test.

    Spela korten rätt
  • Anonym (Almost)
    Anonym (felix) skrev 2019-08-03 19:42:28 följande:

    Tycker att det verkar som att du är lite ambivalent omkring det "oönskade" aggressiva närmandet från din sambos väninna. Du gör ett stort nummer av av du var "tvungen" att knuffa henne bort rätt så brutalt för att freda dig själv. Det verkar rätt så melodramatiskt, men om du ville signalera att hennes närmande verkligen var helt oönskat finns det nog tydligare och bättre kroppspråk att göra det på. Nu verkar det mer som om nu bara har upphetsat varann i ett sexigt spel och väntar lite grann på ett senare tillfälle.


    Jag var ambivalent i situationen. Jag kan inte ge för många detaljer, men jag upplevde det som att det gick från 0-100. Först ingenting (kanske lite flirtigt? jag vet inte) sedan var jag upptryckt mot spisen med henne tafsande och försökte kyssa mig. Jag vred bort huvudet och sa nej, vad gör du? Sluta! Nej. och höll för vid gylfen/skärpet eftersom hon försökte dra av dessa. Hon sa grejer som ingen får veta något det är vår hemlighet och "knulla mig hårt".

    Jag vet att jag tänkte att här står jag 100kg tung man och håller på och bli våldtagen av en tjej på 45. När jag märkte att hon inte slutade tog jag tag runt hennes midja och knuffade/lyfte uppåt och bakåt...då åkte hon in i kylskåpet och liksom väste och kippade efter luft. Då stod jag sedan där med jättestånd och sa något fånigt i stil med "nej betyder nej" sen gick jag därifrån.

    Jag blev väldigt ambivalent i situationen. Jag både ville och ville inte. Så kanske det var det hon läste av om därför inte brydde sig om mina nej??
  • Anonym (Camilla)

    Ja du! Det finns flera bottnar här. Den delen där en väninna stöter rätt aggressivt på dig. Du är upptagen. Hon likaså men struntar just nu i det. Hon vill knulla dig helt enkelt. Smickrande eller hur?!? Sedan har vi din reaktion att du fick ett rejält stånd. Du verkar skämmas över det. Varför? För att det var en annan kvinna. Hon var läcker. Hon var målmedveten och ruff. Förbjudet och spännande. Inget konstigt alls! Den tredje delen är att du reagerar på det våld/styrka du fick ta till för att hon skulle sluta klänga på dig. Du oroar dig för övervåld då hon åkte in i kylskåpet och tappade luften. Ja lite väl hårt kan man tycka.

    Hur som helst så tycker jag att du först ska ta kontakt med kvinnan och prata igenom händelsen. Höra hur hon ser på saken nu efteråt. Då får du också berätta hur olämpligt du tyckte att det var. Beroende på hur det snacket går får du prata med din sambo. Imho.

  • Anonym (N)

    Du har väl inte varit nästan otrogen, du stoppade ju kvinnan!

    Berätta. Du har inte gjort något fel.

Svar på tråden Nästan otrogen...berätta?