• Marre22

    Tips för att få tillvaron att bli lite lättare?

    Vi har två barn tätt. Två krävande arbeten, ett hus, ett fritidshus och en relation att underhålla. Tillvaron går i ett. Vi älskar livet men jag erkänner att jag har lite för höga krav på mig själv. Kaosliv är ingenting för mig. Med en halvårsbebis och en 2 åring är det lätt att tillvaron blir just kaos ibland.

    Jag kommer på mig själv med att veta att när matsedeln är skriven, storhandlingen gjord, tvättkorgen tom, då mår jag som bäst.

    På söndagarna lagar jag middag för måndag och tisdag också när jag ändå håller på, det ger mig ett slags lugn - att börja veckan med vetskapen att det inte blir middagspanik när alla kommer hem griniga från jobb och förskola.

    Det är mitt knep för en lättare vardag.

    Vilka är era?

  • Svar på tråden Tips för att få tillvaron att bli lite lättare?
  • Anonym (Inga krav)

    Städfirma 1 gång i veckan

    Matkasse till 4 ggr i veckan

    Seniorpoolen till trädgården

    Morfar hämtar tidigt på dagis två ggr i veckan

    Mathem

  • Lynxsa

    Laga mat i två steg. Ex söndag göra två hela kycklingar i ugnen. Ugnsstekt kyckling söndag och wok på resterna dagen efter. Eller spagetti och köttfärssås dag 1 och köttfärssoppa på köttfärssåsen dag 2.

    Robotdammsugare! Jisses vilken hjälp. Medans Sugis jobbar hinner jag plocka framför och barnen får också hjälpa till att hålla golvet rent från leksaker, annars äter Sugis uppp det.

  • Anonym (Anonym)

    Du kan också göra storkok och frysa in!

    Skriver upp på inköpslistan så fort nåt tar slut.

    Sry, kommer inte på mer just nu :s

Svar på tråden Tips för att få tillvaron att bli lite lättare?