• Roxwell

    Sjukt jobbiga barn

    Jag har två barn i min närhet som är så sjukt jobbiga att vistas med, att det dröjer lång tid innan man orkar träffa dom igen. Det är barn till en nära vän och är de första barn i vår krets så jag vet inte ?hur det ska vara?. Men inte fan ska det vara såhär?

    Ena barnet är alltid utom kontroll. gapar och skriker, spottar sina föräldrar i ansiktet. Odräglig och skiter fullständigt i vad föräldrarna säger och hånskrattar om dom blir arga. det är alltid så, vartenda gång. Föräldrar som gapar som skriker. Barn som skriker. Alla skriker. Där sitter jag och glor, försöker dricka min kopp kaffe.

    Snälla. Sög att detta är onormalt. Jag vill inte leva så den dagen jag skaffar familj. Kan barnet lida av adhd eller liknande, som förklaring till allt? Dålig uppfostran? Jag har umgåtts ganska mycket med dom under deras uppväxt men dom blir bara värre och värre och jag måste tyvärr erkänna att det har gått så långt att jag tappat omtycke för dom pga at det jämt är så otrevligt där. Möjligen är det frid i hus om de får kolla på tv. Där äter de även typ alla måltider... aldrig under alla år har de suttit vidbinder middagstid när jag varit där. De vill inte. Käftar tills mamman brer en macka till dom som får ätas i soffan. Man känner sig alltid i vägen när man är där, så mycket familjedramatik hela tiden. Normalt??? Barnen är under 7 år.

  • Svar på tråden Sjukt jobbiga barn
  • Sisisisi

    De flesta har ett mer harmoniskt familjeliv än vad du beskriver. Det låter som att föräldrarna är slappa, dåliga på att uppfostra barnen och att barnen då tagit över. Föräldrarna behöver kanske en föräldrakurs?


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Bärryhosch

    Låter inte som hos oss i alla fall. Vi har det harmoniskt hemma 98 procent av tiden. Vårt barn på sex år sitter och äter lugnt vid alla middagar, sover gott i sin egen säng och rusar glatt in till oss om morgnarna som en liten solstråle. Förutom att vårt barn är ett ganska lugnt och stillsamt barn som gillar att läsa, prata och bygga med lego så tror jag också att vi har det bra och lugnt i familjen för att vi båda är engagerade, konsekventa, trygga och kärleksfulla föräldrar och det orkar vi vara för att vi insåg våra begränsningar och skaffade inte fler barn än vad vi klarar av. Ett tips för framtiden! :)

  • Litorina

    Nej, det låter inte normalt. Krävande barn och föräldrar utan strategier att hantera dem? Personlighetsdrag går inte sällan i arv.

  • Bertram
    Bärryhosch skrev 2019-08-04 01:12:48 följande:

    Låter inte som hos oss i alla fall. Vi har det harmoniskt hemma 98 procent av tiden. Vårt barn på sex år sitter och äter lugnt vid alla middagar, sover gott i sin egen säng och rusar glatt in till oss om morgnarna som en liten solstråle. Förutom att vårt barn är ett ganska lugnt och stillsamt barn som gillar att läsa, prata och bygga med lego så tror jag också att vi har det bra och lugnt i familjen för att vi båda är engagerade, konsekventa, trygga och kärleksfulla föräldrar och det orkar vi vara för att vi insåg våra begränsningar och skaffade inte fler barn än vad vi klarar av. Ett tips för framtiden! :)


    Märks att ni bara har ett barn ;) Brukar inte vara så mycket kalabalik då..
  • Bärryhosch
    Bertram skrev 2019-08-04 09:36:48 följande:

    Märks att ni bara har ett barn ;) Brukar inte vara så mycket kalabalik då..


    Yes! Vi föredrar harmoni framför total kalabalik så vi gjorde valet att skaffa endast ett barn. :)
  • AndreaBD

    Det är absolut inte inte normalt. Mina barn har inte betett sig så, trots att de har ADHD. I alla fall inte så att de hånskrattar eller spottar. Att det blir lite högljutt, det kan man däremot inte alltid undvika. 

  • Rebecca1987

    Jag har högljutt ibland hemma när alla 7 barn leker tillsammans. Men vi äter alla mål tillsammans utan diskutioner, alla sitter tills alla ätit färdigt. Ingen har någonsin spottat på mig eller något sådant nedvärderande. Mina barn är från 12 år till 1,5 år

  • Oscarsmamma84

    Nej så skulle aldrig mina barn göra. Visst skrika men inte spotta eller vara respektlösa. Har ett barn med diagnos o ett utan o visst diagnos kan göra att barnet blir mer högljutt men man får ändå försöka få dem att att förstå hur man ska uppföra sig även om det e jobbigare att få barnet att förstå. Lilla e ett monster just nu men vet ändå längst inne hur man uppför sig

Svar på tråden Sjukt jobbiga barn