• Anonym (Brydd­)
    Sun 4 Aug 2019 12:14
    312 visningar
    9 svar
    9
    312

    Missfall eller inte?

    Hej.

    För en vecka sedan plussade jag. Men i torsdags så började blöda färskt blod. Det har inte varit några mängder och jag har inte sett någon klump eller någonting. Igår och idag har blödningen varit otroligt sparsam, fyller inte ens en binda om dagen. Det har jag inte gjort på hela tiden. Jag har inte haft några speciella smärtor heller... Jag fick ett missfall i mars 2017 och då hade jag enorma smärtor och blödde som Niagarafallen ungefär. Så denna blödning är helt annorlunda. Är det missfall eller kan det bara vara så att jag blöder ändå?

    Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Anonym (3)
    Sun 4 Aug 2019 12:18
    #1

    Jag har blött i alla 3 graviditeter mellan v.5-v.10.

    Ett resulterades i mf. När jag började blöda hade jag ont. Väldigt ont, betydligt värre än mensvärk

  • Anonym (Brydd­) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 12:24
    #2
    Anonym (3) skrev 2019-08-04 12:18:03 följande:

    Jag har blött i alla 3 graviditeter mellan v.5-v.10.

    Ett resulterades i mf. När jag började blöda hade jag ont. Väldigt ont, betydligt värre än mensvärk


    Blödde du färskt blod då med de två andra graviditeterna? Jag tyckte också att det gjorde jätteont när jag fick missfall 2017. Men sådan smärta har jag inte varit i närheten av denna gång. Samt att jag inte har blödit speciellt mycket heller. Därför blir jag så fundersam.
  • Anonym (3)
    Sun 4 Aug 2019 12:30
    #3
    Anonym (Brydd) skrev 2019-08-04 12:24:26 följande:

    Blödde du färskt blod då med de två andra graviditeterna? Jag tyckte också att det gjorde jätteont när jag fick missfall 2017. Men sådan smärta har jag inte varit i närheten av denna gång. Samt att jag inte har blödit speciellt mycket heller. Därför blir jag så fundersam.


    Det har vart allt från färskt rött med klumpar till rosa flytningar. Har hängt i några dagar för att sedan göra uppehåll och sen har det kommit mera osv.

    Skillnaden från missfallet var att det aldrig slutade utan höll i sig hela tiden. Då det började göra ont så kom det mer blod och det var på en beräknad mensdag också. Och då började det blöda rikligt som mens också. Det var typ i v.8 eller v.9. Så fort klumpen kom ut så blev det bättre med smärtan. Hade väl ont några dagar efter men inte alls som innan
  • Anonym (Brydd­) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 12:42
    #4
    Anonym (3) skrev 2019-08-04 12:30:08 följande:

    Det har vart allt från färskt rött med klumpar till rosa flytningar. Har hängt i några dagar för att sedan göra uppehåll och sen har det kommit mera osv.

    Skillnaden från missfallet var att det aldrig slutade utan höll i sig hela tiden. Då det började göra ont så kom det mer blod och det var på en beräknad mensdag också. Och då började det blöda rikligt som mens också. Det var typ i v.8 eller v.9. Så fort klumpen kom ut så blev det bättre med smärtan. Hade väl ont några dagar efter men inte alls som innan


    Okej, tack för dina svar <3 Får hoppas att den här blödningen är en ofarlig blödning och att den slutar snart. Tack igen! <3
  • Anonym (Brydd­) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 13:22
    #5

    Det var ett missfall. Tog detta nu...

  • Sun 4 Aug 2019 13:33
    #6

    Aww.. jag är ledsen för din skull : (

  • Anonym (Brydd­) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 14:41
    #7
    Bleha skrev 2019-08-04 13:33:29 följande:

    Aww.. jag är ledsen för din skull : (


    Tack så mycket <3 Jag är jätteledsen.
  • Anonym (3)
    Sun 4 Aug 2019 17:13
    #8
    Anonym (Brydd) skrev 2019-08-04 14:41:26 följande:

    Tack så mycket <3 Jag är jätteledsen.


    Vad tråkigt TS. Ta hand om varandra och finns för varandra <3
  • Anonym (Brydd­) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 20:00
    #9
    Anonym (3) skrev 2019-08-04 17:13:36 följande:

    Vad tråkigt TS. Ta hand om varandra och finns för varandra <3


    Så tråkigt :( Det ska vi göra <3
Svar på tråden Missfall eller inte?