• Anonym (Trött­påattm­åskit)
    Sun 4 Aug 2019 16:49
    4640 visningar
    37 svar
    37
    4640

    Tjock eller gravid?

    Hej! Jag undrar om någon här har varit längre gravida utan att veta om det?

    Jag har mått konstigt dem senaste 2-3 veckorna med ryggont, illamående så det vattnas i munnen och en mage som är svullen konstant.

    Även mycket muskelryckningar i magen, och därför är jag lite orolig efter en del artiklar man läst att man kan gå ovetande gravid även fast jag haft mens ganska regelbundet som vanligt, kanske lite mindre mängd bara.

    Ska söka till vårdcentralen för mitt ryggont för jag kan inte sova liggandes mer.

    Har aldrig varit gravid längre gången än till vecka 8 så jag har ingen aning om hur det känns att vara gravid eller hur fosterrörelser känns.

    Ser denna magen tjock, svullen eller gravid ut?

  • Svar på tråden Tjock eller gravid?
  • Anonym (.)
    Sun 4 Aug 2019 16:55
    #1

    Upptäckte min graviditet i vecka 23 och hade fortfarande ingen mage då. Om FU skulle vara tidigt gravid så är det dina tarmar och ingen bebis.

  • Anonym (Hold my beer)
    Sun 4 Aug 2019 16:57
    #2
    Anonym (Tröttpåattmåskit) skrev 2019-08-04 16:49:23 följande:

    Hej! Jag undrar om någon här har varit längre gravida utan att veta om det?

    Jag har mått konstigt dem senaste 2-3 veckorna med ryggont, illamående så det vattnas i munnen och en mage som är svullen konstant.

    Även mycket muskelryckningar i magen, och därför är jag lite orolig efter en del artiklar man läst att man kan gå ovetande gravid även fast jag haft mens ganska regelbundet som vanligt, kanske lite mindre mängd bara.

    Ska söka till vårdcentralen för mitt ryggont för jag kan inte sova liggandes mer.

    Har aldrig varit gravid längre gången än till vecka 8 så jag har ingen aning om hur det känns att vara gravid eller hur fosterrörelser känns.

    Ser denna magen tjock, svullen eller gravid ut?


    Har du ens tagit ett gravtest??
  • Anonym (Erika­)
    Sun 4 Aug 2019 17:02
    #3

    Börja med att ta ett test innan du ber främlingar analysera din mage... Tror att du kommer att få bättre svar på det viset.

  • Sun 4 Aug 2019 17:14
    #4

    Varför köper du inte ett test? Fattar inte.

  • Anonym (A)
    Sun 4 Aug 2019 17:41
    #5

    Köp ett test.

  • Anonym ((x))
    Sun 4 Aug 2019 17:54
    #6
    Anonym (Tröttpåattmåskit) skrev 2019-08-04 16:49:23 följande:

    Hej! Jag undrar om någon här har varit längre gravida utan att veta om det?

    Jag har mått konstigt dem senaste 2-3 veckorna med ryggont, illamående så det vattnas i munnen och en mage som är svullen konstant.

    Även mycket muskelryckningar i magen, och därför är jag lite orolig efter en del artiklar man läst att man kan gå ovetande gravid även fast jag haft mens ganska regelbundet som vanligt, kanske lite mindre mängd bara.

    Ska söka till vårdcentralen för mitt ryggont för jag kan inte sova liggandes mer.

    Har aldrig varit gravid längre gången än till vecka 8 så jag har ingen aning om hur det känns att vara gravid eller hur fosterrörelser känns.

    Ser denna magen tjock, svullen eller gravid ut?


    Otroligt svårt att gissa på just den bilden..

    Men kul tråd!

    Annars brukar man ju dra sig för att gissa för att det an vara känsligt, mer sådant kul och mindre gnäll tack
  • Anonym (Trött­påattm­åskit) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 18:03
    #7
    viseversa skrev 2019-08-04 17:14:53 följande:

    Varför köper du inte ett test? Fattar inte.


    Anonym (Hold my beer) skrev 2019-08-04 16:57:22 följande:

    Har du ens tagit ett gravtest??


    Anonym (A) skrev 2019-08-04 17:41:42 följande:

    Köp ett test.


    Anonym (Erika) skrev 2019-08-04 17:02:20 följande:

    Börja med att ta ett test innan du ber främlingar analysera din mage... Tror att du kommer att få bättre svar på det viset.


    Haha ja! Den 28e juni plussade jag på bim+3, men började blöda några dagar efter, tog ett test direkt efter blödningen som visade starkare, ovh sen ett till test 4 dagar senare som nästintill va negativt. Därför borde det ju va omöjligt, det vet jag ju ???? men läste en väldigt massa i en grupp där flera st fått negativt på stickorna även fast dem varit gravida längre gånget.
    Anonym ((x)) skrev 2019-08-04 17:54:49 följande:

    Otroligt svårt att gissa på just den bilden..

    Men kul tråd!

    Annars brukar man ju dra sig för att gissa för att det an vara känsligt, mer sådant kul och mindre gnäll tack


    Haha eller hur! ????
  • Anonym (Trött­påattm­åskit) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 18:04
    #8

    Ops, skulle inte bli frågetecken utan smileys.

  • Anonym (Hold my beer)
    Sun 4 Aug 2019 18:14
    #9
    +1
    Anonym (Tröttpåattmåskit) skrev 2019-08-04 18:03:30 följande:
    Anonym (Hold my beer) skrev 2019-08-04 16:57:22 följande:

    Har du ens tagit ett gravtest??


    Anonym (Erika) skrev 2019-08-04 17:02:20 följande:

    Börja med att ta ett test innan du ber främlingar analysera din mage... Tror att du kommer att få bättre svar på det viset.


    Haha ja! Den 28e juni plussade jag på bim+3, men började blöda några dagar efter, tog ett test direkt efter blödningen som visade starkare, ovh sen ett till test 4 dagar senare som nästintill va negativt. Därför borde det ju va omöjligt, det vet jag ju ???? men läste en väldigt massa i en grupp där flera st fått negativt på stickorna även fast dem varit gravida längre gånget.Haha eller hur! ????
    Men snälla människa... Så där stor blir man inte av en dryg månads graviditet! Du är tjock! Där, så var det sagt. Du frågade själv, nu har du ett ärligt svar iaf.
  • Anonym ((x))
    Sun 4 Aug 2019 18:54
    #10

    Hur kan du utgå från att hon är tjock när man bara ser henne på en halvt sned bild som är till hälften övermålad?

Svar på tråden Tjock eller gravid?