• Sun 4 Aug 2019 19:40
    414 visningar
    6 svar
    6
    414

    4 dagar över tiden, hjälp!

    Har alltså gått 4 dagar över tiden med mitt första barn idag. Håller på riktigt på att bli knäpp. Har haft starka sammandragningar sen 6 dagar tillbaka kvällstid, tryck neråt, ilningar mellan benen och svanskotan samt stark menssmärta. Har varit GALET TRÖTT HELA graviditeten och nu är jag sängliggandes sen 1 vecka. Han mår prima där inne men jag mår skit. Gråter dagligen och har svårt att förstå att jag ens någonsin ska få en bebis. Känns som att jag har misslyckats. Alla andra föder och det är bara jag som fortfarande är gravid.

    Kommer sättas igång om 11 dagar om ingenting hänt men dessa 4 dagar har känts som en evighet så är så jävla osäker på hur jag psykiskt kommer klara fler dagar..

    Typ. Hjälp?

  • Svar på tråden 4 dagar över tiden, hjälp!
  • Summer­child
    Sun 4 Aug 2019 21:06
    #1

    Det är tungt som fasen sista tiden.... Man sover dåligt.... Allt är tungt.... Är ni klara med allt för bebisens ankomst? Är du säker på att du har sett din sista film för sen blir det snus på bebis.....tänk att det är sista dagarna i ditt liv som du är barnfri och att du sen får släppa allt själviskt och Oroa dig ständigt för nya lilla livet.... Finns det nån du vill besöka och snacka lite skit med? Skriva lite skit i forum? Ja vad ska man hitta på som inte går sen typ.... Bio. Simning. Spel. Sola. Ut å käka på restaurang..... Gud vad jag saknar det

    Lycka till med förlossningen. Det går att bolla tankar om vad man vill där.... Jag rekommenderar epidural... Har vart stjärna i alla 4 förlossningar och nu är min 5e på väg i mars om allt går bra :)

    Du får gärna skriva vad du fick och hur det gick sen

    Kram

  • Sun 4 Aug 2019 21:12
    #2

    Jag har nog aldrig varit så arg, och ledsen, som dagarna/veckorna jag gick över tiden. Men till slut så!

  • Mon 5 Aug 2019 09:59
    #3
    Summerchild skrev 2019-08-04 21:06:16 följande:

    Det är tungt som fasen sista tiden.... Man sover dåligt.... Allt är tungt.... Är ni klara med allt för bebisens ankomst? Är du säker på att du har sett din sista film för sen blir det snus på bebis.....tänk att det är sista dagarna i ditt liv som du är barnfri och att du sen får släppa allt själviskt och Oroa dig ständigt för nya lilla livet.... Finns det nån du vill besöka och snacka lite skit med? Skriva lite skit i forum? Ja vad ska man hitta på som inte går sen typ.... Bio. Simning. Spel. Sola. Ut å käka på restaurang..... Gud vad jag saknar det

    Lycka till med förlossningen. Det går att bolla tankar om vad man vill där.... Jag rekommenderar epidural... Har vart stjärna i alla 4 förlossningar och nu är min 5e på väg i mars om allt går bra :)

    Du får gärna skriva vad du fick och hur det gick sen

    Kram


    Åhh tack för dina ord. Det värmer med förståelse! Min sambo är supergullig och tar hand om allt hemma och klappar på mig när jag behöver..men på det känslomässiga planet stöttar han bara med "men det är ju slut snart!"

    Vi har 3 bonusbarn hemma som tar väldigt mycket av hans tid och energi. Jag tror det kan vara del av problemet med. Barnen är fantastiska såklart och jag gillar dom, ibland ger dom mig tom energi! Men det ska bli så skönt att dom åker till sin mamma i slutet av veckan så det blir lugn och ro hemma och jag kan få mer uppmärksamhet av min sambo. Fy vad jag känner mig töntig som säger så!!

    Har iaf (efter gråtattack och samtal med sambo igår kväll) bestämt mig för att anamma en annan approach. Slutar vänta och hoppas. Tänker fylla dagarna med så mycket aktivitet som möjligt. Vägrar ligga i sängen igen en till dag! Foglossningen och andra krämpor får väl göra ont då.
  • Mon 5 Aug 2019 10:00
    #4
    Jemp skrev 2019-08-04 21:12:07 följande:

    Jag har nog aldrig varit så arg, och ledsen, som dagarna/veckorna jag gick över tiden. Men till slut så!


    Åh! Tack tack tack! Jag är inte ensam!
  • Mon 5 Aug 2019 10:14
    #5

    Boka manikyr, hårklippning, massage.... NÅGOT annat att se fram emot varje dag. Alla, nästan, känner sådär i slutet. Men allt ÄR okej och dessa dagar kommer snart inte längre att betyda nånting. Men det hjälper massor att ha något du "missar" om förlossningen sätter igång, så blir man inte så extremt besviken för varje värk som inte leder nån vart.

  • Summer­child
    Mon 5 Aug 2019 12:59
    #6

    Nej gud nej.... Ensam aldrig.... Alla känner ju sådär.... Men gråtande är ju nåt som inte betyder så mkt... Du bara är... Fundera ut en bra förlossningsdag varför är inte 8/8 lätt att komma ihåg och då hinner du göra lite annat i några dagar.... Gillar du baka? Ni har väl frys ifall förlossningen startar hehe

Svar på tråden 4 dagar över tiden, hjälp!