• Mammis85

    Sticker i händer och fötter!

    Har haft en stickande känsla i både händer och fötter i ett par dagar, inget som gör att jag tappar känseln men undrar ju vad det kan vara. Stickningarna är inte konstanta utan kommer och går. Nån mer? Och vad kan det bero på?

  • Svar på tråden Sticker i händer och fötter!
  • Anonym (Också)

    Har också så ibland. Vet inte vad det beror på men tror att det kan bero på magnesiumbrist eller något sånt.

  • Anonym (?)

    Har du eller har du haft någon typ av ångestproblematik?

  • Anonym (?)

    Stressad? Sover du tillräckligt? Äter du några mediciner?

  • Mammis85

    Har vart stressad en tid, dock har jag vart 100 gånger mer stressad än så här och ändå aldrig känt av dessa symtom.

    Äter inga mediciner.

  • Anonym (?)

    Otroligt svårt att säga säga när man inte vet mer om dig eller din situation och hälsa..?

    Men jag tycker onekligen att det låter som att enklaste mest tänkbara orsaken skulle vara stress eller ångest relaterat.

  • Mammis85

    Är frisk för övrigt och tränar en del, läkaren avfärdade MS då jag inte kände någon muskelsvaghet i samband med stickningarna, men oroväckande att det sticker i både händer och fötter men är liksom olika ställen i fötter och händer dag för dag, inget är ihållande några längre stunder. Är stel i nacke och axlar men är tveksam till att något i nacke axlar har med stickningar i fötter att göra. Svårt att släppa tanken om MS, hur mycket jag än vill....

Svar på tråden Sticker i händer och fötter!