• Rebecca1987

    Biter sönder napp

    Snälla jag behöver tips. Min dotter biter sönder nappar på flaskan. Och har fått ny 6 ggr på 9 dagar. Och jag har tagit den när jag ser henne bita men ändå lyckas hon i slutändan på kvällarna. Hur får jag ett slut på det? Hur får jag bort flaskan på natten då de är oftast hon biter av den? I natt blir en natt med mycket skrik då hon bitit sönder sista jag hade hemma. Snälla någon som har en väg att gå hon är 16 månader

  • Svar på tråden Biter sönder napp
  • Sommmarsol

    Sluta med nappflaska. Hon är 16 månader och börjar bli tillräckligt stor för att dricka ur vanlig mugg. Nappflaskor är utformade för spädbarn, det är därför de går sönder.

  • Rebecca1987

    Hon har bara flaska för att somna då de är rekommendation från BVC då hon behöver den eftersom hon utreds för magproblem och äter dåligt annars.

  • legomum

    Hade en sådan period när grabbarna tuggade. Det gick över. Bara vara nära och säga nej inte bita. Men var beredd på att det kommer gå flera nappar till.

  • möjligt
    Rebecca1987 skrev 2019-08-04 23:32:52 följande:

    Hon har bara flaska för att somna då de är rekommendation från BVC då hon behöver den eftersom hon utreds för magproblem och äter dåligt annars.


    Pipmugg i rejäl plast? Samma funktion men ej bitbar
  • Minerva

    Provat latexnapp? Funka på min dotter i den åldern, hon bet i dom också men det blev bara märken och inte hål igenom

Svar på tråden Biter sönder napp