• Anzil

    Tnker baka en bakelse utan någon som helst socker - Har ni provat?

    Jag tänker baka någonting som innehåller kakao. Jag tänker inte lägga någon socker alls. Det kommer dock innehålla kokos och jag vet inte om den innehåller socker.I sådan fall kommer min bakelse innehålla väldigt lite socker.

    Har ni provat bakelser utan socker? Jag tänker göra kärleksmums, jag bor själv och funderar på att baka för första gången.

    Måste man verkligen ha socker med sig. Jag tänker i alla fall experimentera. Men blir det inte gott överhuvudtaget så kommer jag nog ha en massa kokos kvar och kakao.

    Hur vart er bakelse utan socker?

  • Svar på tråden Tnker baka en bakelse utan någon som helst socker - Har ni provat?
  • AniieeHär

    Att baka är en vetenskap och det går inte att brar plocka bort saker "bara för att". Du får skippa kärleksmumsen och hitta ett recept som är naturligt sockerfritt istället, eller bara baka kärleksmums med socker. Socker är inte giftigt.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anzil
    AniieeHär skrev 2019-08-05 12:39:22 följande:

    Att baka är en vetenskap och det går inte att brar plocka bort saker "bara för att". Du får skippa kärleksmumsen och hitta ett recept som är naturligt sockerfritt istället, eller bara baka kärleksmums med socker. Socker är inte giftigt.


    Kan sockret göra en enorm skillnad då på Kärleksmums? Tänker att kakao kanske gör det mesta av smaken?

    Vitsocker eller vaniljsocker skall tydligen inte alls vara bra överhuvudtaget har jag för mig?

    Hur illa blir det då om man bara skulle ta bort en ingrediens egentligen?
  • AniieeHär
    Anzil skrev 2019-08-05 14:29:59 följande:
    Kan sockret göra en enorm skillnad då på Kärleksmums? Tänker att kakao kanske gör det mesta av smaken?

    Vitsocker eller vaniljsocker skall tydligen inte alls vara bra överhuvudtaget har jag för mig?

    Hur illa blir det då om man bara skulle ta bort en ingrediens egentligen?
    Ja, alltså, kako ger ju smak av kako, men kakao är bittert AF utan socker. Testa själv, du har väl kakao hemma tänker jag. Testa själv att stoppa en tesked i munnen.

    Sedan är det även florsocker i glasyren.

    Vet du, det där med nyttigt, onyttigt osv handlar mest om mängd. Du tänker väl inte smälla i dig hela satsen själv på en gång? Ja, det hade ju varit onyttigt. Men om du gör den och delar den på 24 och äter 2 bitar i veckan så är det, så klart inte nyttigt, men det kan lungt ingå i en välbalanserad, allsidig kost.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Tnker baka en bakelse utan någon som helst socker - Har ni provat?