• mijaa

    Läkaren tar upp icke relevanta ämnen som religion

    Min syster som är 21 ser ut som en vanlig tjej men hon har inlärningssvårigheter och ADHD hon har svårt att läsa folk och förstå vad de menar. 

    Hon var väldigt sen i utvecklingen och började inte prata förns hon var 4 år och haft det jätte tufft i skolan. Hon gick om skolan 3 gånger tills hon var 20 år då hon inte fick någon hjälp. 

    Hon har haft kontakt med psykiatrimottagningar som byter läkare hela tiden och ingen verkar läsa hennes journal ordentligt.

    Sist hon var hos läkaren för att förnya hennes intyg till försäkringskassan så började läkaren fråga saker som religion och preventivmedel. Systern använder inte preventivmedel vilket läkaren tyckte var jätte fel och frågade "om inte vår pappa var kristen för att läkaren är katolik och att det inte är bra med sex före giftermål" hon ville då prata med vår pappa

    hon skrev i journalanteckningarna att hon ibland bor med pojkvännen som inte har uppehållstillstånd, hans mamma och syster som är gravid och som har fått en etta av soc

    Mycket av det här stämmer inte och detta skedde förra året så jag förstår inte varför det ska antecknas?

    Hon skrev att min syster är ovillig till att pröva medicin och att "hon vet ingenting" 
    som att hon inte vill jobba, vilket inte stämmer. Hon har försökt, hon förstår bara inte vissa instruktioner vilket gör att hon får panik.

    Det står att hon inte har ångest eller är deprimerad vilket inte heller stämmer när hon ringer mig flera gånger gråtandes för att hon inte vet vad hon ska göra.

    så skriver hon sist att hon äntligen lyckats övertyga min syster om att börja med läkemedel, vilket min syster aldrig har nekat.

    snälla säg att det inte bara jag som tycker att detta låter skumt?

Svar på tråden Läkaren tar upp icke relevanta ämnen som religion