Inlägg från: krocko15 |Visa alla inlägg
  • krocko15

    Sälja kattungar, ska det vara smärtsamt!!??

    Hej! 
    Nu är det så att min fina katthona fått en kull på 4 kattungar. Samtliga har blivit tingade för ett ganska bra tag sen och är leveransklara nu om en vecka. Saken är den att jag nu blivit extremt fäst vid dessa små fina kattungar och känner redan nu väldigt mycket saknad och ångest för att de kommer att flytta om en vecka. Hur gör man??? Jag tycker så synd om mamman som kommer att bli av med sina älskade barn och tycker även synd om ungarna som får lämna mamman och resten av syskonen. När jag tittar på dem och hur fint de leker så blir jag så ledsen över att jag sålt dem och känner som sagt saknad redan trots att de fortfarande är här... 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-08-05 18:44
    Ville bara tillägga: Vad tkr ni? om själva principen menar jag, ska man sälja kattungar eller ska de få stanna med mamman? Hur lång tid tar det innan mammakatt kommer över det och hur kommer hon att reagera när de försvinner? Ni med erfarenhet får gärna svara!

  • Svar på tråden Sälja kattungar, ska det vara smärtsamt!!??
  • krocko15
    Anonym (F) skrev 2019-08-05 18:44:42 följande:

    Jag är likadan. Men vi har bara två stycken och har förför bestämt att behålla båda. Är oerhört glad över det för vet ärligt talat inte hur jag skulle kunna lämna bort dom nu :(. Känns det som att ni hittat bra hem till dom eller har du dålig magkänsla? Det där är ju extremt viktigt. Hur gamla är dina små?


    Åh vad skönt för dig att kunna behålla dem! Jag känner mig någorlunda trygg med alla hem men det känns ändå väldigt jobbigt. De är 11 veckor nu så nästa vecka blir alla hämtade. Men egentligen när jag tänker efter, mina två stora katter jag har, har jag ju också en gång tagit från sin mamma och nu mår de bra och har ett jättebra liv. Så det kanske är naturligt ändå trots att det är smärtsamt för oss. 
  • krocko15

    Tack alla för era svar! Skönt att höra att kattmamman ändå stöter bort dem, men saknaden från min sida kommer ändå vara storGråter

  • krocko15
    Anonym (Fäst) skrev 2019-09-11 09:06:06 följande:

    Det är lätt hänt att bli fäst. Har du sålt Kattungarna?


    Ja det är det verkligen. Ja alla såldes för drygt en månad sedan. Det är tomt efter dom men saknaden är inte så stor som i början, har ju tur att jag har mina två "stora" katter kvar iallafall Glad
Svar på tråden Sälja kattungar, ska det vara smärtsamt!!??