• Mon 5 Aug 2019 19:13
    1575 visningar
    12 svar
    12
    1575

    Passerat Bim och negativt test

    Hej.

    Vi försöker bli gravida. Har en cykel på 28-30 dagar. Just nu är jag på dag 31 med massor av molvärk utan varken mens eller positivt gravtest.

    Sjukt frustrerande.

    Fler i samma sits. Kanske kan vi peppa varandra under tiden som vi väntar.


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Svar på tråden Passerat Bim och negativt test
  • Mon 5 Aug 2019 21:36
    #1

    Ingen???


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Tue 6 Aug 2019 00:07
    #2

    Hej!

    Jag är på BIM+1 idag och tog ett gravtest igår som visade neg. Använder NC som visade hög temp men idag hade den sjunkit en aning så om den sjunker ännu mer imorgon förväntar jag mens på onsdag, om det bara var en temporär dipp och den stiger så får jag väl göra ett nytt test om någon dag. Vill inte slösa på testen så vill inte testa varje dag. Har lite symptom som ömma bröst, trött, hungrig och ont i svanken..

  • Tue 6 Aug 2019 13:38
    #3
    LBP91 skrev 2019-08-06 00:07:07 följande:

    Hej!

    Jag är på BIM+1 idag och tog ett gravtest igår som visade neg. Använder NC som visade hög temp men idag hade den sjunkit en aning så om den sjunker ännu mer imorgon förväntar jag mens på onsdag, om det bara var en temporär dipp och den stiger så får jag väl göra ett nytt test om någon dag. Vill inte slösa på testen så vill inte testa varje dag. Har lite symptom som ömma bröst, trött, hungrig och ont i svanken..


    Hej. Då ska jag hålla tummarna för att det bara var en temporär dipp. Hur var tempen idag? Enligt min app är jag Bim +3 idag. Fortfarande massa molvärk och är också hungrig emellan åt. Testade med cb i morse. Blev ett supersvagt streck inom 3 minuter. Men säkert spökstreck :(
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Tue 6 Aug 2019 14:02
    #4
    Pluttan skrev 2019-08-06 13:38:00 följande:

    Hej. Då ska jag hålla tummarna för att det bara var en temporär dipp. Hur var tempen idag? Enligt min app är jag Bim +3 idag. Fortfarande massa molvärk och är också hungrig emellan åt. Testade med cb i morse. Blev ett supersvagt streck inom 3 minuter. Men säkert spökstreck :(


    Men det behöver inte vara spök, del kom ju upp 3 minuter, är inte det inom den tiden man ska läsa av testet? Hoppas det blir starkare, jag tycker du ska testa igen om två dagar. Själv så sjönk tempen ännu mer, ner till menstemp och för nån timme sen fick jag mens. Känns jobbigt men ändå positivt då den hade hoppat över en månad så nu blir det lättare att räkna ut nästa äl. Nästa månad blir vårt 5:e försök.
  • Tue 6 Aug 2019 18:10
    #5

    Hur långt från ägglossningen är du? BIM är ju egentligen irrelevant. Jag hoppas ditt svaga streck blir ett plus, det låter ju lovande : )

  • Tue 6 Aug 2019 19:32
    #6
    LBP91 skrev 2019-08-06 14:02:06 följande:

    Men det behöver inte vara spök, del kom ju upp 3 minuter, är inte det inom den tiden man ska läsa av testet? Hoppas det blir starkare, jag tycker du ska testa igen om två dagar. Själv så sjönk tempen ännu mer, ner till menstemp och för nån timme sen fick jag mens. Känns jobbigt men ändå positivt då den hade hoppat över en månad så nu blir det lättare att räkna ut nästa äl. Nästa månad blir vårt 5:e försök.


    Åh trist med mens. Men ändå skönt när man ändå inte får nåt plus.

    Ja jag har beställt fler tester som beräknas komma imorgon eller torsdag. Vågar inte riktigt lita på testet än.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Tue 6 Aug 2019 19:34
    #7
    Espresso skrev 2019-08-06 18:10:34 följande:

    Hur långt från ägglossningen är du? BIM är ju egentligen irrelevant. Jag hoppas ditt svaga streck blir ett plus, det låter ju lovande : )


    Tack ja det hoppas jag verkligen så.

    Vet inte exakt när äl var eftersom jag inte äl testade.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Wed 7 Aug 2019 16:58
    #8

    Bim +4 enligt appen. Ingen mens än iallafall. Inte vågat testa mer. Vill gärna vänta lite till. Om mensen inte kommer om ett par dar så testar jag igen. Så här sen har den aldrig varit. * Håller tummarna stenhårt * Vill ju så verkligen detta. Försökt i 4 år med samma man som mina flickor. Inget fel har hittats på nån av oss. Är 40 + så tiden håller på att rinna iväg:(


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Wed 7 Aug 2019 17:16
    #9
    LBP91 skrev 2019-08-06 00:07:07 följande:

    Hej!

    Jag är på BIM+1 idag och tog ett gravtest igår som visade neg. Använder NC som visade hög temp men idag hade den sjunkit en aning så om den sjunker ännu mer imorgon förväntar jag mens på onsdag, om det bara var en temporär dipp och den stiger så får jag väl göra ett nytt test om någon dag. Vill inte slösa på testen så vill inte testa varje dag. Har lite symptom som ömma bröst, trött, hungrig och ont i svanken..


    Hej

    Hoppas verkligen att du plussar, jag känner igen dem symtomen som du har. Jag har inte bmi förens den 14/8. Jag vet inte om jag redan kan ha symtom.
  • Wed 7 Aug 2019 17:18
    #10

    Bild iallafall på testet från igår. Överst inom tiden.

    Nederst efter nån timme. Tyckte det blev tydligare efter tiden gått ut. Men vet att man inte ska förlita sig på det.


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Wed 7 Aug 2019 17:20
    #11

    Jag såg sen att du fick din mens. Då är det säkert bara skengravid jag är..

    ]

  • Sun 11 Aug 2019 19:54
    #12

    Uppdatering från mig.

    Min cykel har lite extra konstig denna månaden (vet inte om det beror på att jag käkat rosenrot). Men iallafall så hade jag ju som sagt molvärk långt ner i magen. Tester efter detta har varit helt blanka (så antar att detta var ett spökstreck). Men bara slog mig att testa med äl test eftersom jag inte visste om jag hade ägglossning tidigare. Och äl testet visade på en bra ökning och sen i förgår fick jag en massa molvärk och äl flytningar och superstarkt äl test. Och nu har molvärken lagt sig och så testerna också.

    Så alltså jag fick äl så sent som på dag 34. Har ju aldrig hänt tidigare. Så nu hoppas jag att det tar sig.


    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
Svar på tråden Passerat Bim och negativt test