• Elchoffo

    Gravid utan symtom

    Hejsan! Har sett att det finns liknande trådar men tänker att jag startar en ny så vi som är i samma sits kan peppa varandra :)

    Är gravid med mitt andra barn och förutom utebliven mens och positivt på graviditetstest så känner jag mig inte gravid. Är i v. 6+0 nu. Med mitt första barn började jag spy och må kasst med bröst som var så ömma att jag inte kunde ligga på magen redan vid ÄL+11... Förstår att det är olika från graviditet till graviditet men oron finns ju där och gnager. Vågar inte njuta av att må så "bra" om det visar sig att anledningen till det är att det inte finns något i magen. Har bokat in ett privat VUL nästa vecka så förhoppningsvis finns där en liten levande krabat.

    Någon annan som är i samma sits eller har liknande erfarenhet? Hur gick det för er isf?

  • Svar på tråden Gravid utan symtom
  • Anonym (Gravid)

    Bortsett från lite illamående och ömma bröst så kände jag mig inte gravid alls.

    Nu i vecka 16 har det slagit till. Hade ingen mage för en vecka sedan, den kom under denna som ett brev på posten!

    Hormonsvägningar, huvudvärk, trötthet, fortsatt illamående och ömma bröst

  • josefiina

    Jag förstår din oro man vill ju bara att det ska hålla sig kvar. Men självklart kan man gå utan symtom särskilt vid 6+0 det är ju så tidigt. Själv fick jag sämre aptit vid vecka 8 i övrigt knappt några symptom. Hoppas det håller i sig önskar dig all lycka till!

  • Anonym (Vanlig)

    Jag tror som en del andra att det kan vara så att det är för tidigt att börja må dåligt, själv har jag varit gravid 7 ggr och de 4 gångerna som jag har spytt hela tiden så har det blivit barn, men de övriga har blivit missfall. Men det är ju så min kropp fungerar, du kan ju vara en sån lyckosam kvinna som går hela graviditeten och mår prima????håller tummarna för dig

  • Anonym (AnonymAS)
    Anonym (Vanlig) skrev 2019-08-06 10:49:17 följande:

    Jag tror som en del andra att det kan vara så att det är för tidigt att börja må dåligt, själv har jag varit gravid 7 ggr och de 4 gångerna som jag har spytt hela tiden så har det blivit barn, men de övriga har blivit missfall. Men det är ju så min kropp fungerar, du kan ju vara en sån lyckosam kvinna som går hela graviditeten och mår prima????håller tummarna för dig


    Jag undrar på riktigt vad den här typen av kommentar fyller för funktion? Här har vi en nygravid kvinna som är orolig. Troligtvis är hon redan medveten om alla riskerna med en tidig graviditet, därav oron. Varför känner man sig då manad att svara på det här sättet? Varför vill man spä på någons oro? Det är klart att hennes frånvaro av symtom inte behöver bero på att något är fel, men när man är känslig har man nära till katastroftankarna. För övrigt beklagar jag dina tre missfall, vet alltför väl hur det känns.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Gravid) skrev 2019-08-05 20:53:41 följande:

    Bortsett från lite illamående och ömma bröst så kände jag mig inte gravid alls.

    Nu i vecka 16 har det slagit till. Hade ingen mage för en vecka sedan, den kom under denna som ett brev på posten!

    Hormonsvägningar, huvudvärk, trötthet, fortsatt illamående och ömma bröst


    Låter som mig oxå :) har du barn innan?
  • am3thystlol

    Hej!

    Jag är gravid nu I vecka 10. Är exakt som du, inga symtom än trötthet och lite ömma bröst. Ok, ibland rapar jag en del ????

    Vi var på tul och hjärtat slår normalt.

    Ska inte va orolig tror jag. Min mamma sa hon spydde hela 6 månader när hon hade mig. Jag antar alla är olika bara.

    Hålla tummarna för oss??

  • Elchoffo
    Anonym (Gravid) skrev 2019-08-05 20:53:41 följande:

    Bortsett från lite illamående och ömma bröst så kände jag mig inte gravid alls.

    Nu i vecka 16 har det slagit till. Hade ingen mage för en vecka sedan, den kom under denna som ett brev på posten!

    Hormonsvägningar, huvudvärk, trötthet, fortsatt illamående och ömma bröst


    Haha så antar att du känner dig rätt gravid nu då ;)
    josefiina skrev 2019-08-06 08:57:51 följande:

    Jag förstår din oro man vill ju bara att det ska hålla sig kvar. Men självklart kan man gå utan symtom särskilt vid 6+0 det är ju så tidigt. Själv fick jag sämre aptit vid vecka 8 i övrigt knappt några symptom. Hoppas det håller i sig önskar dig all lycka till!


    Jo jag vet, men att det kan vara sådan skillnad från graviditet till graviditet. Var så rädd för att bli gravid för att jag skulle få hypermesis igen men den kanske uteblir? Var sjukskriven nästan hela graviditeten för jag aldrig fick bukt på kräkningarna. Hoppas det gått bra för dig :)
    am3thystlol skrev 2019-08-06 21:12:40 följande:

    Hej!

    Jag är gravid nu I vecka 10. Är exakt som du, inga symtom än trötthet och lite ömma bröst. Ok, ibland rapar jag en del ????

    Vi var på tul och hjärtat slår normalt.

    Ska inte va orolig tror jag. Min mamma sa hon spydde hela 6 månader när hon hade mig. Jag antar alla är olika bara.

    Hålla tummarna för oss??


    Åh skönt att höra! Håller också tummarna. Gött om det blir en enbart glowig graviditet.
  • Elchoffo
    Anonym (Vanlig) skrev 2019-08-06 10:49:17 följande:

    Jag tror som en del andra att det kan vara så att det är för tidigt att börja må dåligt, själv har jag varit gravid 7 ggr och de 4 gångerna som jag har spytt hela tiden så har det blivit barn, men de övriga har blivit missfall. Men det är ju så min kropp fungerar, du kan ju vara en sån lyckosam kvinna som går hela graviditeten och mår prima????håller tummarna för dig


    Beklagar dina missfall! Hoppas på att det är min tur att vara en sån lyckosam kvinna :)
  • mallalala

    Har två barn och hade inga symptom med någon av dem. Över huvudtaget. Förstår att det är svårt, men försök njut av att slippa illamående och annat jobbigt

Svar på tråden Gravid utan symtom