• Agdaa

    Mormor med på babyshower?

    Fick inbjudan till min dotters babyshower av hennes kompisar men känner mig lite osäker. Brukar den blivande mormodern vara med på dessa?

  • Svar på tråden Mormor med på babyshower?
  • Jennyf

    Min mamma och svärmor var med. Har sett att endel har mormor/farmor också. Klart du ska vara med :)

  • Oktobertjej

    Ibland är bara de närmaste vännerna med, och ibland är alla kvinnor i den blivande mammans närhet med. Som en kvinnoklubb där man tillsammans får hurra kvinnan som ska bli mamma. Jag gillar det senare alternativet bättre, jättemysigt!

  • Coccolina

    Min systerdotter i USA hade båda sina föräldrar och sin bror och pappan hade hela sin familj med... Då det är något som kommer från USA så antar jag att det är ok... Verkar som om vissa har hela familjen, vissa alla kvinnor i familjen och andra bara sina närmsta vänner. Det är ju ingen möhippa eller suparfest så kan inte se varför man behöver stänga ute mormödrarna eller andra. Om du är inbjuden så är du önskad där... 


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • megsi

    [quote=79808767][quote-nick]Agdaa skrev 2019-08-05 21:00:43 följande:[/quote-nick]Fick inbjudan till min dotters babyshower av hennes kompisar men känner mig lite osäker. Brukar den blivande mormodern vara med på dessa?[/

    Ja det är klart du ska med, jag har även varit med och ordnat tillsammans med kompisarna. Det beror väl helt enkelt vilken relation man har med kompisar och barn. Och umgås man inte tillsammans med dotterns vänner så ofta så ör det ju perfekt att lära känna dem bättre.

  • Agdaa

    Jo jag gillar dem alla (utom en ????) men trodde d var mer för kompisarna som typ möhippa men har ändrat mig o sagt att jag kommer nu.

    Hon bor 50 mil från mig o jag har ganska dålig ekonomi nu o har dessutom en 13-åring som jag måste lämna hemma i så fall men han säger att d är ok så jag åker o d ska bli jättekul ???????????????

  • lillagullefjun

    Klart du ska vara med om de bjudit dig! Jag är just nu gravid i vecka 40 (BF på onsdag) och fick en babyshower för några veckor sedan och både min mamma och min svärmor var med, vilket jag uppskattade!

Svar på tråden Mormor med på babyshower?