• Thu 8 Aug 2019 18:49
    558 visningar
    8 svar
    8
    558

    MF utredning landstinget

    Se till att du får mäta AMH (blodprov som måste tas på CD3, 3e dagen på mensen),

    samt att mannen dår ta Spermaanalys med Morfologi.

    Se även till att TSH, T3,T4, TRAK och TPO tas och att de mäter Kardiolipinantikroppar och tar alla övriga Koagulationsprover.

    Gör ivfSerums Mensblodtest, som jag tipsade dig om i Atentråden, det kostar 300euro.

  • Thu 8 Aug 2019 23:19
    #3
    Marta87 skrev 2019-08-08 22:46:49 följande:

    Tack undrandesökande <3 

    TSH, T3,T4, TRAK och TPO vet jag inte vad det är.  Vad är det för typ av prover?


    Alla 5 är Sköldkörtelprover.

    Trak och TPO mäter om man har Antikroppar mot Sköldkörteln.

    Överproduktion och underproduktion av Sköldkörteln är vanliga problem bland de som har svårt att få barn.

    Behandlingen är Levaxintabletter på recept.

    Läkaren på Kvinnokliniken kommer förklara mer om det skulle visa sig att du har problem med Sköldkörteln.
  • Mon 12 Aug 2019 12:36
    #8
    Marta87 skrev 2019-08-06 11:22:12 följande:

    Hej!

    Vi har fått tid för att prata om MF-utredninge via landstinget. Jag vill försöka få dem att testa då mkt som möjligt och om det inte går så tänker jag boka resten privat. Ni som har erfarenhet: vad ska jag be dem göra? Skriv även gärna sådant som de ibte brukar göra men som jag kan ta upp ändå. Tack på förhand!


    Det här brukar ingå vid en Missfallsutredning genom Landstinget:

    vardgivarwebb.regionostergotland.se/Startsida/PM-medicinska-o-vardadm/PM-dokument/Barn--och-Kvinnocentrum/Kvinnoklinikerna-i-Ostergotland/Lokala-medicinska-PM-US/Upprepade-missfall---utredning-och-behandling-Kvinnokliniken-i-Linkoping/
Svar på tråden MF utredning landstinget