• Anonym (tjej 25)

    Hur sållar man ut typiska knäppgökar när man letar kille?

    Jag har varit singel en längre tid och har snackat med en del killar på nätet och IRL. Här senast så pratade jag men en kille som jag tycke var trevlig och snygg även om han verkade lite blyg och försiktig, men då påpekade min kompis att han är ju värsta asperger mobboffer helt utan förmåga till socialt samspel mm., att jag borde undvika honom och hitta en bättre kille. Det är inte först gången jag gör samma miss heller. Skäms inför mina kompisar.

    Vad är det jag ska leta efter för typiska signaler när jag snackar med killar? 

  • Svar på tråden Hur sållar man ut typiska knäppgökar när man letar kille?
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Lite svårt blir det när de som är normala är upptagna.

  • Anonym (B)

    Kanske börja med att sålla bland dina vänner, vilka 25-åringar pratar om asperger mobboffer?

  • Anonym (tjej 25)
    Anonym (B) skrev 2019-08-06 14:51:08 följande:

    Kanske börja med att sålla bland dina vänner, vilka 25-åringar pratar om asperger mobboffer?


    Håller med lite grann, borde kanske ha omformulerat det hon sa i frågan,  men hon är en sådan som säger det hon tycker. Hon menar helt enkelt en sådan man minns från skolan när man växte upp, som all "höll på med". Mina kompisar vill ju att jag ska ha en normal kille så att jag slipper råka illa ut, typ bli slagen eller något värre.
  • Anonym (B)
    Anonym (tjej 25) skrev 2019-08-06 14:59:09 följande:

    Håller med lite grann, borde kanske ha omformulerat det hon sa i frågan,  men hon är en sådan som säger det hon tycker. Hon menar helt enkelt en sådan man minns från skolan när man växte upp, som all "höll på med". Mina kompisar vill ju att jag ska ha en normal kille så att jag slipper råka illa ut, typ bli slagen eller något värre.


    Jo fast att prata om människor på det sättet fortfarande i er ålder visar att man har en ganska kass människosyn. Sen är väl inte personer med asperger mer benägna än någon annan att ta till våld så ser inte kopplingen där.

    Nu var detta inte vad du frågade om men vore jag i din sits skulle jag ta en allvarlig funderare på om du bör lyssna särskilt mycket på vad dina vänner tycker.
  • Anonym (Följ din instinkt)

    Din miss är väl att du blandar in dina vänner för tidigt. Lär känna den kille du blir intresserad av och var sedan mogen nog att hålla fast vid din känsla och stå upp för killen om dina vänner försöker mobba honom.

    Dina vänner kan ev ha något att vinna på att du förblir singel.

  • Kermit1561

    Annars brukar det ju heta att män som slår minsann är helt normala och trevliga i början men nu är de tydligen blyga och försiktiga....

    Jag tror ts (och andra i tråden)kanske skulle vänta med dejtandet tills de mognat och blivit lite mer självständiga först...

  • Dentarthurdent

    Om du gillar någon så lyssna på dig själv mer än dina polare.

    Om du bara gör saker för att göra andra nöjda kan du se fram emot ett liv där du aldrig är säker på att du duger som du är och du blir aldrig lycklig.

  • jrockyracoon
    Anonym (Tina) skrev 2019-08-06 15:41:22 följande:
    Om man ska vara lite sådär och ärlig på det så är sådana där byfånar inte direkt människor på samma sätt som oss vanligt folk kan jag tycka. TS är försiktig med all rätt, många sådana där bär på mycket hat.
    Och judar är inte heller människor...

    Skulle du vara den första att spruta in giftet i gaskammaren, också, kan man undra?
  • Anonym (A)
    Anonym (Följ din instinkt) skrev 2019-08-06 15:35:08 följande:
    Din miss är väl att du blandar in dina vänner för tidigt. Lär känna den kille du blir intresserad av och var sedan mogen nog att hålla fast vid din känsla och stå upp för killen om dina vänner försöker mobba honom.
    Dina vänner kan ev ha något att vinna på att du förblir singel.
    Håller med
  • Moder1

    Börja med att lära känna killen du är intresserad av på ett djupare plan innan du presenterar honom för dina "vänner".

    Våga stå upp för att du tycker om honom för den han är oavsett ev diagnos, hårfärg, bilsort mm.

    Känner många som har diagnoser som är bland de trognaste vänner jag har, några vänner har till och med fula bilar.

Svar på tråden Hur sållar man ut typiska knäppgökar när man letar kille?