• Anonym (passi­vitet)
    Tue 6 Aug 2019 15:55
    1253 visningar
    90 svar
    -1 +1
    90
    1253

    Vilka personliga egenskaper skulle du undvika i valet av man?

    Om du börjar dejta en ny man, vad är det första egenskaper du kommer på som du absolut inte kan tänka dig, och vilka män skulle du helt undvika?

    För egen del tycker jag passiva män som inte tar initiativ, som har nån social oförmåga, blyghet t ex och män som verkar svåra och väldigt allvarliga är oattraktiva.

    Likaså aggressiva eller väldigt självgoda män eller män som inte har nån typ av bildning eller allmänkunskap och inte är är intresserade av omvärlden, kultur, politik osv.

  • Svar på tråden Vilka personliga egenskaper skulle du undvika i valet av man?
  • Anonym (Ann)
    Tue 6 Aug 2019 16:06
    #1

    Vill inte ha män som är

    Ogeneröst

    Egotrippade

    Okänsliga

    Olyhörda

    Obildade

    Oskulder

  • Anonym (Kat)
    Tue 6 Aug 2019 16:10
    #2

    Om killen tar sig själv på för stort allvar eller inte kan bjuda på sig själv, typ blir arga/sura om dom gör bort sig eller blir bortgjorda, gäsp, gå vidare. 

    Lite samma som ovan men: män som är "normsnygga" och vet om det, och typ kollar sig i spegeln jämt eller har på sig ett "snyggface" när andra tittar (normsnygga tjejer gör likadant), tycker det är sååååå sjuuuukt oattraktivt! Haha, alltså svårt att förklara men snygga personer som vet om att dom är snygga och typ posar i verkligheten. Uää. Tråkigt. 

    Killar som är för seriösa och inte kan skratta åt grejer. Skratta är fan livet. 

    Minsta lilla antydan till aggressivitet. Går fetbort. 

  • Anonym (Aset)
    Tue 6 Aug 2019 16:12
    #3

    Skulle tro att narcissist hamnar rätt högt på en sådan lista.

  • Anonym (Kat)
    Tue 6 Aug 2019 16:12
    #4

    Kom på en till: Om dom bara pratar om sig själva, skryter mycket, eller försöker framhäva sig själva på ett väldigt icke-ödmjukt sätt. Huh. Ryser. 

  • Anonym (Oly)
    Tue 6 Aug 2019 16:14
    #5

    Aggressiva

    Självgoda/ Egoistiska

    Utan självdistans//= utan humor

    De ovanstående egenskaperna går bort helt- helst utan ens en första dejt.

    Vid första träffen är den viktigaste aspekten för att det ska bli en andra dejt att man klickar personligen. Har kul ihop och trivs tillsammans.

  • Anonym (Sheil­a)
    Tue 6 Aug 2019 16:15
    #6
    +2

    Man har det bäst på egen hand..de kvinnor som vill ha en man..vad är de ute efter egentligen..??

  • Anonym (passi­vitet) Trådstartaren
    Tue 6 Aug 2019 16:19
    #7
    Anonym (Kat) skrev 2019-08-06 16:12:27 följande:

    Kom på en till: Om dom bara pratar om sig själva, skryter mycket, eller försöker framhäva sig själva på ett väldigt icke-ödmjukt sätt. Huh. Ryser. 


    Ja usch såna finns det gott om:( UNDVIKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!
  • Anonym (Fi)
    Tue 6 Aug 2019 16:20
    #8

    - Han ska inte ha ett behov av att ständigt hävda sig
    - Han ska inte vara för på hela tiden
    - Han ska inte tro han är störst, bäst och vackrast
    - Han ska inte ha svårt att ta det lugnt, läsa en bok eller bara lägga lite pussel.
    - Han ska inte vara ytlig och endast intresserad av den ytliga världen i form av social media, popmusik och skitprogram på TV. Jag har hellre en kille som inte tittar på TV alls än en som tittar på exempelvis Paradise Hotell
    - Han ska inte styras av pengar, makt eller status

  • Anonym (B)
    Tue 6 Aug 2019 16:20
    #9
    -3 +1

    SD:are. Hejdå.

  • Anonym (Kat)
    Tue 6 Aug 2019 16:23
    #10
    Anonym (passivitet) skrev 2019-08-06 16:19:55 följande:
    Ja usch såna finns det gott om:( UNDVIKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!
    Eller hur, hugaligen. Jag tror dom själva dock tror att dom är sviincoola när dom får berätta om hur jäkla duktiga dom är i ditt och datt och hur fort dom gjort karriär och hur mycket smartare än alla andra dom var på universitetet. I deras huvud så tror dom nog att jag som tjej sitter och tänker "WOOOOOOW VILKEN JÄVLA GRYM KILLE!!!!!!!!!! HONOM MÅSTE JAG HA!!!!". Tror inte dom förstår själva att 1) dom låter som en äkta douche och 2) dom har pratat i en timme utan att jag fått en syl i vädret eller en fråga från dom. 
Svar på tråden Vilka personliga egenskaper skulle du undvika i valet av man?