• Tue 6 Aug 2019 23:08
    3054 visningar
    18 svar
    18
    3054

    Less på relation mellan pojkvän och exfru

    Min pojkvän sen 2 år tillbaka vill kunna umgås med sin exfru och barn; bio, busfabrik, shoppingrundor etc. Han säger att han vill göra det för att deras barn mår bra av det. Jag tror att han gömmer sig bakom det faktumet. Hon har ett flertal gånger under dessa två år frågat om de gjort rätt som separerat, skickat selfies på sig själv, bett honom (sarkastiskt vid bråk) hälsa mig att hon saknar han k*k och drömmer om den. Skickat selfies och sarkastiskt påpekat att hon gör det för att hon suktar efter honom. Skickat en låt vars titel är: jag älskar dig etc. Detta bara i sommar. Hon har dessförinnan gjort mycket mer. Han saknade sina barn så mycket för en månad sen att han övervägde att gå tillbaka till henne men valde att stanna för att vi faktiskt älskar varann. Jag har hela tiden tiden varit konsekvent med att jag inte vill att de umgås men han har gjort det ändå. Nu vet jag inte längre vad jag ska ta mig till.. Tacka för mig? Någon som har något klokt att råda med? Jag älskar honom väldigt mycket och vill egentligen vara kvar.

  • Svar på tråden Less på relation mellan pojkvän och exfru
  • Tue 6 Aug 2019 23:15
    #2

    De är helt underbara. Men jag är liksom inte bjuden. Han säger att han gör detta för att barnen vill att mamma och pappa ska umgås... att de gör detta som familj. Har två egna små och umgås inte på samma sätt med deras pappa. Tycker det är märkligt och förvirrande för barnen men han håller inte alls med. Hade hon varit normal och inte försökt sabotera mellan oss tidigare hade jag haft lättare för det men det är så mycket som hänt under dessa två år och jag kan inte annat än oroa mig. Han säger att han kommer hata mig om han måste bortse från barnens önskemål på grund av mig men jag mår väldigt dåligt av deras umgänge ju.

  • Tue 6 Aug 2019 23:33
    #4

    Jag hade så gärna velat va ok med det för jag vill ju vara med honom. Men jag har svårt för att hon varit så himla aktuell under hela vårt förhållande och gjort närmanden och försökt sabotera. Förstår ju att han vill prioritera barnen men jag känner mig inte alls viktig. Föräldramöten, avslutningar, kalas etc. kan och säger jag inte något om men det känns som att den kvinnan tar varje tillfälle hon får till att umgås med honom och försöka få oss att avsluta vårt förhållande. Det känns så i a f...

  • Tue 6 Aug 2019 23:46
    #6

    Lite är jag nog, vi träffas så gott som bara varannan helg då jag har mina barn alla andra dagar och vi bor en bit ifrån varann. När vi ses är det magiskt men alla andra dagar känns det som att jag inte finns nästan, så jag är ju osäker... de bor i samma stad och har anledning så gott som varje dag att höras eller ses och hon är konstant aktuell med något nytt... Och är rädd att jag då ska vara ännu mindre viktig... Jag förstår att detta kanske ligger mer hos mig och jag vill komma över det men jag vet inte hur? Tack för att du svarar förresten...

  • Wed 7 Aug 2019 07:35
    #12

    Han förklarar det hela med att det är så hon är och att det kvittar vad hon vill... Han har sagt att han vill va med mig och samtidigt göra det bästa för barnen. Men jag kan också tycka det är respektlöst att fortsätta umgås med människan när hon betett sig såhär... tack för alla input. Stärker mig att förstå att jag inte överreagerar, för det är ju det jag konstant får höra...

  • Wed 7 Aug 2019 08:50
    #15

    Jag håller faktiskt med. Och han säger att jag tvingar honom att välja, men det gör jag inte... faktum är att han redan han valt, och nästan alla gånger vält bort mig. Den gången han inte gjort det här han mått dåligt och jag förstår inte riktigt av vilken anledning. Han har lyckliga barn fortfarande för han är världens bästa pappa. Men de gångerna han valt bort mig har vår relation blivit lidande. Mest jag, inte han... kan inte släppa att han känns svag för henne och det faktum att de har en familj ihop och känner mig enbart väsentlig varannan helg... tack för alla era input!

  • Thu 8 Aug 2019 15:47
    #18
    +1

    Ja, men det är det som gör det så svårt för mig. Vill att han ska kunna unna barnen en "familj, för jag älskar ju människan OCH hans barn. Men sen inser jag att jag kanske är som ni skriver en älskarinna och att han inte släppt taget om henne som sin fru, för det är ju henne han har barn med och mer kontakt än med mig. Han kommer hit ibland när han inte har sina, de har barnen varannan vecka, men då kommer han väl vid 19 och åker igen på morgon... Kanske borde inse faktum och få vidare... Jag är ju uppenbarligen inte särskilt viktig för människan.

    Har försökt få honom att förstå det att barn anpassar sig och att han bara förlänger "lidandet" genom att fortsätta umgås med henne. 3 år efter skilsmässa och dottern frågar fortfarande om han och mamma inte kan bli ett par igen.

    Hur funkar det? Just nu försöker jag tränga undan "kärlekskänslor" och va kylig för att inte va ledsen. Kanske det hjälper sen när vi väl gör slut? Jag har otroligt svårt att lämna relationer i största allmänhet. Mitt ex va en spelmissbrukare som misshandlade mig psykiskt i flera års tid, men jag fick inte modet att lämna förrän han väl va otrogen..

Svar på tråden Less på relation mellan pojkvän och exfru