• Anonym­sju
    Wed 7 Aug 2019 17:35
    618 visningar
    10 svar
    10
    618

    Ni som jobbar på förskola, se hit!

    Hej,

    Skulle vilja att ni som arbetar som förskolelärare skriver vad som är positivt med att arbeta på förskola. Har funderat på att utbilda mig till förskolelärare, men för 2 år sedan fick jag mitt efterlängtade barn, vilket är helt underbart och det bästa som nånsin hänt mig, men även väldigt jobbigt i perioder och utmanande/utmattande. Jag har nu börjat tveka på om jag verkligen ska utbilda mig till förskolelärare, orkar man det med egna barn hemma? Att byta bajsblöjjor är ju inte det roligaste ens på mitt egna barn, hur ska man vilja göra det på andras? Samtidigt som jag hoppas och vill tro att jobbet är så mycket mycket mer än så, jag har ju alltid älskat barn och att vara med barn.

    Har ingen utbildning i dagsläget, och jobbar på ett ställe jag inte ser någon framtid på, så står just nu i en situation där jag känner att jag vill välja "bana" i livet.

    Man läser ju så mycket negativt om att jobba på förskola, men det måste ju även finnas ni som faktiskt trivs? Snälla skriv och berätta om hur det är, både det positiva och negativa!

    Och ni som har barn och jobbar på förskola, orkar man det? Har man samma energi och tålamod kvar till sina egna barn efter en arbetsdag som om man skulle ha ett annat arbete?

    Skulle bli så tacksam om ni tog er tid!

  • Svar på tråden Ni som jobbar på förskola, se hit!
  • Anonym­sju Trådstartaren
    Wed 7 Aug 2019 22:49
    #2
    Anonym (Fsk-lärare) skrev 2019-08-07 17:47:29 följande:

    Kort sagt och tragiskt svar - jag är nog en sämre förälder ur vissa synvinklar på grund av mitt jobb. Man orkar inte vara superpedagogisk efter en lång arbetsdag, och jag orkar verkligen inte leka och dra fram massa pyssel, spel, pussel osv på hemmaplan, så sådana saker får pappan sköta.

    Dock älskar jag mitt jobb och har aldrig velat byta, så fördelarna väger tyngre.


    Hmm okej..