• Wed 7 Aug 2019 21:02
    421 visningar
    3 svar
    3
    421

    planerar barn med 4 i bagaget redan

    Hej allihopa.

    Jag & min sambo funderar, tänker fram & tillbaka & planerat ganska långt att skaffa oss ett "kärleksbarn" tillsammans.

    Vi har 2 barn var sedan tidigare relationer (åldrarna e 7,7,12 &13) men vill ha ett "eget" tillsammans. Barnen bor hos oss med lite olika scheman, dvs varannan vecka, varannan helg & 3 dagar hos varje. Vi har varannan helg helt barnfria & det är nog mest det som tar emot att "mista" varannan helg helg helt själva men att kärlek, närhet, skratt & säkert en del gråt kommer att väga upp den lugna & mysiga ensamtiden som vi blivit lite bortskämda med att kunna få. Vi är 35 & 38(kvinnan) gamla. Hon är av den lite större storleken & även detta är ett orosmoment för henne, att börja om den omtalade kampen mot att bli större, att det blir ännu svårare ju älsre man bmir. & att brösten ska förtina till taxöron osv.

    Vi diskuterar verkligen hela tiden hur vi ska göra & behöver lite hjälp med hur vi borde göra.

    På ena sidan: kunna ha ensamtiden & äta middagar i lugn & ro,vila & ro om bara varandra varannan helg, träna mer & hitta på saker med barnen som ändå är såpass stora nu & "slippa" alla bebisproblem& bråk.Restaurang & bio besök, weekends, bada osv.

    På andra sidan: mysa med en bebis & se hen växa, få en personlighet & allt vad det innebär. Mysa med alla syskon, se glädjen i allas ögon & buss, skratta, bråken som man kanske kommer ihåg för alltid & få en "kärnfamilj" osv.

    Snälla hjälp oss:)

  • Svar på tråden planerar barn med 4 i bagaget redan
  • Anonym (K)
    Wed 7 Aug 2019 21:21
    #1

    Låt bli. Det behövs inte fler barn som växer upp i trasiga familjer och chansen att ni två kommer hålla ihop resten av livet är väl nästintill noll.

  • Fri 11 Oct 2019 22:11
    #2

    Jag håller inte med öh.

    Låter som det vore ett fint klister för familjen med en ny medlem och småtting att skämma bort.

    Vet ingen som någonsin ångrat ett barn <3

  • Anonym (4 barn)
    Fri 11 Oct 2019 22:17
    #3

    Jag hade 4 barn på heltid när jag träffade gubben nu väntar vi vårt fjärde barn tillsammans

    Så vill ni så kör lycka till

Svar på tråden planerar barn med 4 i bagaget redan