• Vilsen82

    Bonusbarn

    Ja var börjar man?

    Jag har precis blivit bortvald pga två bonusbarn som bråkar konstant.

    Barnen skriker sig till i princip allt, hånskrattar åt en när man säger ifrån.

    Och det är just pga det, att jag säger ifrån som jag nu får lämna.

    Tydligen ska man inte säga till en snart sju år gammal hen att man inte får slåss, eller logga på bordet när man äter. Fryser ut en, vägrar prata med en, inte äta när maten står på bordet,

    Etc etc etc ja listan kan bli lång.

    Ja jag blir arg när man får gå in till två skrikande barn för tretionde gången på fem minuter

    Och berätta att här i detta huset slåss vi inte.

    Är jag så ut o reser? Är det ett okej beteende från två barn som ska uppmuntras med snälla ord och uppmuntran?

  • Svar på tråden Bonusbarn
  • Mortiscia80

    Vems bostad är det i grunden? Bor ni ihop har du nåt att säga till om, annars inte. Sedan är det ju föräldern som ska ta de där tillsägelserna!

    Var glad att du blivit bortvald, en sån där kan man tydligen inte vara ihop med iaf.

  • Vilsen82

    Det är vårt gemensamma boende.

    Vi äger huset ihop och bor här ihop.

    Barnen är här varannan vecka.

  • BurningDiamond

    Innan ni bestämde er för att flytta ihop, vilka överenskommelser gjorde ni om barnen, om uppfostran och tillsägelser och ansvar osv?

  • Mortiscia80

    Så ni ska gå isär nu då har sambon sagt, eller hur menar du bortvald?

    Du förstår nog själv att du har helt rätt i dina åsikter. Man ska kunna bete sig, och det kommer från föräldrarna, men du som bor där har rätt att säga ifrån att i ERT gemensamma hem gäller vissa regler.

Svar på tråden Bonusbarn