• Anonym (LK)

    Förvirrad och förtrollad

    Känner mej förvirrad och hoppas få nåt seriöst råd härifrån.

    April i år så träffade jag en kvinna i samma ålder som mej själv, 42år, via nätet. Allt stämde så bra när vi skrev så vi bestämde träff. Vi båda är skilda och har barn. När vi sågs så klickade det direkt, för mej så var/är hon helt fantastiskt vacker. Vi började ses och messa varandra jämt. I slutet av Maj så träffade även min ena pojk hennes barn och sen sågs vi då å då, tyvärr mest med barnen men inställningen var att vi ska bygga en långsiktig relation. Sen i i Juni så kom mina barns mamma dit jag bor och bara klev in som det var hennes hem. Jag hade då min nya, kan kalla henne S, där och hennes dotter. S blev mycket irriterad på mej och jag försökte förklara att jag inte alls visste att hon skulle komma bara sådär. S kände sej sviken och sen dess har det gått utför.

    S har några småskulder hos Kf, är sjukskriven och då usel inkomst. Då jag tjänar lite över medel så ser jag inte detta som problem då jag är väldigt nere i S och det vet hon. S känner sej idag som att jag kväver henne ibland med min sms och annat. Jag vet att hon mår uselt över situationen hon befinner sej i och försöker vara snäll och omtänksam. Antagligen så är jag alldeles för snäll så hon blir irriterad på mej istället över det, hon säger att hon kan klara sej själv. Sen kommer dagen då räkningar ska betalas och ja då har jag antagligen varit dum som hjälpt henne med att betala. Jag är så otroligt förtrollad i denna kvinna, hon är hård men långt där inne så vet jag att hon är skör och hon har gråtit och öppnat sej för mej med men sitter hårt inne. Hon vet inte vad hon vill och orkar inte tänka på oss då det är annat med ekonomi och barn men hon hoppas på att jag har tålamod och kommer finnas för henne när allt lagt sej. Jag vill tro på henne och hon hör samtidigt av sej morgon och kväll med ett hjärta på sms och skriver under dagen lite. Vi ses sällan och har varit ett par helger nu som hon hellre träffat sina killkompisar än mej. Jag respekterar hennes känslor så inget med det men jag vet inte hur jag ska hantera mina. Tänker på henne dag och natt, helt sjukt. Känner mej väldigt ensam utan henne. Fundera lite på om jag ska ge det ett par månader till och är det samma så får vi bryta helt men gör jag det så här jag brutit mitt löfte om att finnas där för henne senare. Allt har gått väldigt fort med.

    Hoppas nån förstår det jag skrivit och kan komma med nåt råd.

  • Svar på tråden Förvirrad och förtrollad
  • Madida

    Du blir vansinnigt utnyttjad. Öppna ögonen, se verkligheten och släpp henne. Hon får lösa sina problem och skulle hon vara intresserad sen så hör hon av sig. Du är värd mer!


    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Ja)

    Jag tycker det låter som att du blir utnyttjad och hon verkar tyvärr inte ha samma känslor för dig. Då hade hon hört av sig lite oftare. Tycker också ni låter väldigt olika som personer, du snäll och omtänksam, hon hård och kall. Nej avsluta detta.

  • Anonym (Camilla)

    Ledsen men det där är inget att bygga på. Hon spelar på dina känslor och utnyttjar grovt. Hon kanske har någon form av känslor för dig men jag gissar att hon har en dold agenda här. Dvs hjälp med skulder.

    Även om det svider så bör du gå vidare. Du är värd en rar kvinna som ser dig och dina barn för vad du/ni är. En självständig och trygg kvinna. Gör inget om du tycker hon är vacker. Du är på tok för snäll och var hamnat i klorna på en utnyttjare.

  • Anonym (LK)

    Förstår din reaktion och det är min med egentligen med hon har nåt som som jag är nyfiken på, nåt jag tror jag söker och jag tror med att en framtid kan finnas tillsammans. Men frågan är med varför hon hör av sej till mej samtidigt som hon menar att hon är oviss i det hela. Egentligen var jag inte ute efter en relation alls då jag känner att jag inte klarar det känslomässiga men hon känns så rätt.

  • Anonym (LK)

    Samtidigt som hon är hård och kall så finns det nåt där. Hon är underbar mot sina barn och min grabb med. Hon har aldrig bett om hjälp utan jag som dumt nog hjälpt henne. Allmänt så känns det som många kvinnor söker den hårda tuffa mannen som kan vara en riktig sköt men tyvärr är jag nog för mesig med då jag vill att alla ska må bra .

  • Anonym (Camilla)

    Förstår att du är nyfiken på henne. Helt ok. Hon gör ju det där med flit så du ska tro att du hjälper henne typ frivilligt men hon är säkert så pass slipad så hon får dig att tro det. Med det inte sagt att hon inte kan vara en god mor.

    Du är säkert underbar så kalla dig inte för mesig bara för att du vill att alla mår bra. Tycker jag är en väldigt fin egenskap.

  • Anonym (Emma)

    Det kommer förmodligen vara samma om några månader om inte du ställer lite krav. Risken är att hon t dig för given när du alltid finns där. Om du nu lovat henne att finnas där när allt lagt sig, vad har hon lovat dig? Har hon en betalningsplan när allt ska vara löst eller ska du behöva vänta i obestämd tid?

    Jag förstår att hon vill klara ekonomin själv och inte känna sig i skuld till dig även om du inte vill ha pengarna tillbaka.

    Just nu är du ingen prioritet i hennes liv. Du skriver själv att hon inte orkar tänka på er, det klingar dåligt. Jag skulle rekommendera att du backar lite, få henne att känna hur det känns att förlora dig. Inte att du ska börja ghosta eller bli seg på meddelande utan skriva till henne att denna situation tär på dig och om hon inte är bredd på att satsa på er nu så behöver du tid för dig själv att tänka. Man kan inte pausa förhållande så fort det blir tufft i livet. Det är då man ska kunna luta sig mot sin partner och få stöttning. Hon verkar dock ha svårt för att ta emot hjälp och kör på jag kan klara mig själv jag behöver inte någon.

  • Anonym (LK)

    Tack Emma, det låter rimligt och tänkt i samma bana. Det är bara så jäkla svårt då jag aldrig har känt på det här viset förut. Känns som det är min chans i livet då jag antagligen aldrig mer kommer prova ett förhållande igen.

    Absolut så kan man inte bara pausa så fort det är jobbigt samtidigt så kanske vi ännu inte haft ett förhållande ännu. Skulle jag i detta nu be henne satsa mer så vet jag vad hon ger för svar så samtidigt som det nog är nödvändigt så känns läget fel ändå.

    Vi ska på samma evenemang nästa helg och jag har biljetter dit, jag vet att hon inte har råd att köpa själv. Idag frågade om hon skulle gå å med vem och det visste hon inte än. Känns sådär men jag vet ju med att hon är osäker på oss. Tar jag upp vad jag känner skriver hon bara att jag inte ska tänka och fundera så mycket.

    I fredags skulle jag åkt till henne men då hon frågade om hur länge jag skulle stanna och om jag skulle sova över så struntade jag i att åka. Hon var inte sugen på "mys" som hon skrev. Jag är långt ifrån den som måste ha sex utan jag är mer den som vill hålla om och ge tryggheten. Hade inte för avsikt med nåt annat om jag skulle åkt men det kändes bara fel. Problemet är kanske inte att jag är rädd att såra henne utan är själv jäkligt feg och rädd att aldrig få träffa henne igen. Är väldigt fäst vid hennes barn med, det är ett dilemma med.

  • Anonym (Emma)

    Efter det du skrev nu så känns det som att hon har kvar dig bara för att stilla ett behov när det dyker upp. Allt är på hennes villkor och du anpassar dig efter henne. Ska jag vara ärlig så tappar man respekten för den som alltid är tillgänglig och alltid tillagas. Jag har själv varit den personen och mycket påminner om din situation. Tänk lite själv, dem som står för sina värderingar och dem som vågar ställa krav det är dem man respekterar.

    Hennes ekonomi och barn låter mer som en ursäkt, visst det stämmer nog att det är tufft just nu. Men hade hon velat träffa dig så hade det inte varit ett hinder. Det där med ditt ex låter med också som en ursäkt och om än omedvetet en chans att lägga skuld på dig för att dölja något hos henne. Att det är ditt fel och inte hennes.

    Hon verkar även vara varm och kall mot dig och behandlar dig därmed som en jojo. Ena stunden kan hon få dig att känna dig så special för att i nästa knuffa bort dig. Hon vet hur hon kan dra in dig och hålla dig på linan utan att behöva binda sig till dig. Jag tror inte detta är ett kalkylerat beteende hos henne utan det är mer att ibland känner hon behov av dig, sen blir hon mätt men vill inte släppa dig helt. Som du själv säger så kommer hon dock att släppa dig om du ställer krav. Man kan inte skrämma iväg någon om dem inte redan är på väg ifrån en.

    Har hon lättare för att hålla impulsplaner är de planer ni bestämt några dagar innan? Av det du skrev om i fredas så verkar hon tycka det är jobbigt att träffa dig. Är det verkligen så du vill bli behandlad? Man ska inte behöva böna och be för att någon ska älska en. Man ska heller inte behöva vänta på obestämd tid för att nån ska satsa på en.

    Jag tror att du känner så här starkt för henne för att hon är som en drog. Fantastisk på många sätt, ja. Men hon ger dig tillräckligt mycket uppmärksamhet för att du ständigt ska vilja ha mer. Du blir aldrig mätt. Sen att det började så himla bra och nu blivit rörigt gör dig förvirrad och osäker och du är på sätt och vis beroende av hennes uppmärksamhet. Hon har även fått dig att tro att hennes tvivel beror på dig bla det med exet. Ni har dessutom olika behov av närhet så antingen kommer hon känna sig kvävd eller så kommer du känna dig svulten. Just nu har hon dig runt ditt lillfinger och vet precis hur hon ska spela dig.

  • Sandra99a

    Hon har 0 känslor för dig men har uppenbarligen inga problem att utnyttja dig lite innan du inser det själv.

Svar på tråden Förvirrad och förtrollad