• Anonym (Ledsen)

    Blir så ledsen på mig själv.

    Hej! Till att börja med vill jag bara be er hålla god ton i kommentarerna och inte vara allt för hårda mot mig. Jag övertänker allting just nu, och tårarna försvar i skrivande stund. Jag mår redan dåligt som det är över situationen och vill inte förvärra det, så snälla, be kind.

    Så, jag och mitt ex (vi kan kalla honom Albin), var ihop i 3 år, han var min första kärlek och jag hans. Tyvärr skötte jag det hela väldigt dåligt och var väldigt osäker på mig själv, vilket ledde till mycket svartsjuka osv. Det hela slutade med att Albin lämnade mig, blockerade mig överallt och sa upp all kontakt. Jag har aldrig varit mer krossad i hela mitt liv.

    Nu är det 2 år sedan vi gjorde slut. Till saken nu hör då att Albin hörde av sig till mig i Lördags, jag blev helt paff, och allting gick extremt fort, tror inte ens jag själv han tänka igenom någonting alls. Albini bor en bit ifrån mig så det hela slutade med att jag följde med honom till hans stad samma kväll. Allting kändes konstigt, men också bra. Vi myste varje dag och jag stannade hos honom i flera dagar. Han talade om hur mycket han hade saknat mig, tänkt på mig osv, jag blev som nykär igen. Jag frågade vad han var ute efter med att höra av sig flera gånger, men fick inget bra svar. Jag frågade om det var sex han var ute efter, men han sa att det inte var så. Albins vänner hade frågat honom om han skulle gå tillbaka till mig, jag frågade vad han svarade och han säger ?att jag inte vet än? och log mot mig. Han försökte knappt ligga med mig, utan myste mest, höll hand, gick och handlade, lagade mat och gjorde allting tillsammans. Sedan kom natten då JAG tog initiativet till att ha sex med honom, och så blev det. Jag väntade i dagar med det just för att vara säker på att det inte var det enda han ville. Därefter pratade vi lite mer, medan han ligger och leker med mitt hår och fortfarande beter sig som om vi vore tillsammans igen. Vi pratar vidare och han nämner att han inte är ute efter något seriöst.. jag förstod ingenting, han betedde sig ju som om han ville vara med mig. Jag åkte hem dagen därpå då jag kände mig utnyttjad, men han följde mig till bussen, var lika go då, höll hand, pussade mig i pannan, kramade mig hejdå och jag åkte.

    Därefter skrev jag och frågade honom angående det, han skrev som svar att han tycker om mig extremt mycket, och alltid kommer att göra, men att han inte vill ha ett förhållande just nu. Jag skrev att jag förstår, men att han gärna får ringa och prata igenom allting ändå, Så vi slipper missförstånd i text. Han skrev att han ville, och skulle ringa. Men ringde aldrig.

    Denna killen är ingen ?fuckboy?, och aldrig varit. Jag var hans första någonsin somsagt, och jag vet att någonting speciellt finns mellan oss, så som han betedde sig kan man väl ändå inte göra utan känslor?.... Och han har alltid varit väldigt försiktig och har varit med om mycket hemskt i sitt liv.. Jag blir rädd att är mig det är fel på, att han inte alls tycker om mig än, att det hela bara var en ursäkt. Medan en del av mig vill tro att det beror på hur jag skötte förhållandet sist, och att han är rädd att det ska bli likadant igen. Jag har växt upp, och är redo att göra allt för denna killen. Men är det omöjligt? Kan man ändra hans tankesätt? Jag vill inte tjata på honom, men vet inte hur jag ska tolka hela situationen, och vill inte inse att samma kille har krossat mig ÄNNU EN GÅNG. Jag skäms över att jag tillät detta att hända. Vad borde jag göra för att få upp hans ögon för mig igen? Om det är möjligt... låta bli honom? Höra av mig igen? Hela situationen bryter ner mig så mycket. Jag har ingen att prata med, därav hoppas jag att någon här kan hjälpa mig.. tack på förhand..

  • Svar på tråden Blir så ledsen på mig själv.
  • BurningDiamond

    "Albin" har ingen skyldighet att vara tillsammans med dig bara för att du vill det. Från din beskrivning har "Albin" varit tydlig. Först visste han inte vad han ville, och sedan visste han att han inte ville ha en relation. Att du känner dig ledsen och besviken är så klart synd, men det är inte "Albins" fel att du gjort antaganden som saknar grund.

  • Anonym (Ledsen)
    BurningDiamond skrev 2019-08-08 06:17:14 följande:

    "Albin" har ingen skyldighet att vara tillsammans med dig bara för att du vill det. Från din beskrivning har "Albin" varit tydlig. Först visste han inte vad han ville, och sedan visste han att han inte ville ha en relation. Att du känner dig ledsen och besviken är så klart synd, men det är inte "Albins" fel att du gjort antaganden som saknar grund.


    Det handlar självklart inte om att han skulle ha någon skyldighet till mig. Utan mer om att han vände direkt efter vi hade sex. Han vill tydligen fortsätta så. Jag förtstår bara inte, om man tycker om någon som han påstår sig göra, då borde inte ?ursäkter? finnas..
  • BurningDiamond
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-08 06:51:57 följande:
    Det handlar självklart inte om att han skulle ha någon skyldighet till mig. Utan mer om att han vände direkt efter vi hade sex. Han vill tydligen fortsätta så. Jag förtstår bara inte, om man tycker om någon som han påstår sig göra, då borde inte ?ursäkter? finnas..
    Vaddå vände? Han höll ju på likadant (mysa och gulla med dig)  innan ni hade sex som efter.
  • Anonym (Hanna)

    Ja man kan bete sig så utan att ha de känslorna. Jag tror att han har känslor/attraktion för dig och att det är enkelt att vara mysig och gullig mot dig för han har varit det förut. Han hade nog ingen tanke eller plan bakom med att han hörde av sig. Utan tänkte nog bara på dig och va lite i behov av närhet och bekräftelse.

    Det kan finnas en chans med honom det vet man aldrig. Men för att han ska se att du är annorlunda så måste du visa det. Antar att du tidigare hade hållet på att skriva till honom? Gör inte det nu utan låt honom få jobba för dig. Gör inte honom till en prioritet där du säger jag varje gång han vill ses. Och ses inte hemma varje gång heller utan våga ställa lite krav som typ ja vi kan ses om du är sugen på att ta en fika i stan och håll det bara till fika. Få honom att fundera över dig. Gör sånt du inte tidigare gjorde som är en del av den du är idag. Våga dissa honom lite så att han måste jobba för din uppmärksamhet. Gå hem när ni ha det som mysigast så att du lämnar honom att längta efter mer.

  • Anonym (Er)

    Han kommer vara så gullig och få dig att tro att han vill ha ett förhållande varje gång tills han fått sex. Finns en del som beter sig så och bryr sig inte om att de sårar. Det är enklaste sättet att få ligga med någon som de ändå tycker om lite.

  • Anonym (A)
    Anonym (Er) skrev 2019-08-08 10:14:13 följande:
    Han kommer vara så gullig och få dig att tro att han vill ha ett förhållande varje gång tills han fått sex. Finns en del som beter sig så och bryr sig inte om att de sårar. Det är enklaste sättet att få ligga med någon som de ändå tycker om lite.
    Det tror jag med
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-08-08 10:07:07 följande:

    Det kan finnas en chans med honom det vet man aldrig. Men för att han ska se att du är annorlunda så måste du visa det. Antar att du tidigare hade hållet på att skriva till honom? Gör inte det nu utan låt honom få jobba för dig. Gör inte honom till en prioritet där du säger jag varje gång han vill ses. Och ses inte hemma varje gång heller utan våga ställa lite krav som typ ja vi kan ses om du är sugen på att ta en fika i stan och håll det bara till fika. Få honom att fundera över dig. Gör sånt du inte tidigare gjorde som är en del av den du är idag. Våga dissa honom lite så att han måste jobba för din uppmärksamhet. Gå hem när ni ha det som mysigast så att du lämnar honom att längta efter mer.


    Tusen tack för detta svar! Det gör mig väldigt glad att du tog dig tiden att både läsa och svara på såsätt som du gjort. Att ta en fika och dylikt låter jättebra, och det ska jag verkligen testa om vi ses igen. Vi har inte planerat något datum eller så att ses på än. Jag har skrivit lite då och då bara. Jag tänkte först fråga om han ville ses till veckan, då vi båda är lediga osv. Men då är problemen: 1, JAG frågar. 2. Eftersom vi bor en bit ifrån varandra måste han stanna över isåfall. Det känns som att om jag inte hör av mig så blir det ingenting som det ser ut nu...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Er) skrev 2019-08-08 10:14:13 följande:

    Han kommer vara så gullig och få dig att tro att han vill ha ett förhållande varje gång tills han fått sex. Finns en del som beter sig så och bryr sig inte om att de sårar. Det är enklaste sättet att få ligga med någon som de ändå tycker om lite.


    Det är så himla sjukt.. Att sex (för vissa) kan vara så viktigt att man medvetet sårar någon annan bara för att få det. Kommer aldrig förstå mig på det..
  • Anonym (-)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-08-08 14:31:06 följande:
    Det är så himla sjukt.. Att sex (för vissa) kan vara så viktigt att man medvetet sårar någon annan bara för att få det. Kommer aldrig förstå mig på det..
    Nej men nu vet du hur han är så slösa inte tid på honom och hitta någon som är genuin istället
Svar på tråden Blir så ledsen på mig själv.