• DVQ

    Gravidsymtomen försvann?

    Jag är i vecka 4+2 och plussade för några dagar sedan. Under de första dagarna skrek min kropp ut graviditetssymtom. Ömma bröst som blev en halv kupstorlek större, uppsvälld mage som bara växte, ständig molvärk i livmodern, trötthet, lätt till gråt... 

    Nu känner jag i princip ingenting. Magen tycks ha gått ner lite och är inte alls lika öm, inte brösten heller och jag känner mig mer eller mindre som vanligt. 

    Är det vanligt att gravidsymtom kommer och går? 

  • Svar på tråden Gravidsymtomen försvann?
  • Anonym (4 gånger)

    Ja det kan vara vanligt.

    Mina graviditeter är olika beroende på kön. Flickor är en mardröm. Symptomen kommer på en gång och ökar och är hemska.

    Med pojkar så känner jag av lite runt datumet jag plussar. Efter 1-2 veckor försvinner allt och kan därefter göra debut lite då och då. Ömma bröst runt v.8-10. Starkt luktsinne runt v.10.

    Huvudvärk runt v.17-20.

    Sen kan det komma och gå under tiden också.

    Din mage just nu är bara irriterade och svällda tarmar. Kanske har du skött magen, därav att den försvunnit?

    Med flickor har jag fått mage vid v.12. Pojkar runt v.18

  • DVQ
    Anonym (4 gånger) skrev 2019-08-08 10:29:06 följande:

    Ja det kan vara vanligt.

    Mina graviditeter är olika beroende på kön. Flickor är en mardröm. Symptomen kommer på en gång och ökar och är hemska.

    Med pojkar så känner jag av lite runt datumet jag plussar. Efter 1-2 veckor försvinner allt och kan därefter göra debut lite då och då. Ömma bröst runt v.8-10. Starkt luktsinne runt v.10.

    Huvudvärk runt v.17-20.

    Sen kan det komma och gå under tiden också.

    Din mage just nu är bara irriterade och svällda tarmar. Kanske har du skött magen, därav att den försvunnit?

    Med flickor har jag fått mage vid v.12. Pojkar runt v.18


    Skönt att höra. Första graviditeten här och extremt nojig.

    Jo, jag vet att magen bara är svullna tarmar just nu men blir ändå fånigt orolig när den börjar bete sig "normalt".

    När jag har pms brukar jag samla på mig massor av vatten och få en svullen mage som försvinner i samband med mensen. Nu fick jag ju ingen mens.
Svar på tråden Gravidsymtomen försvann?