• Anonym (Anonym)

    Rädd för vad mitt ex ska göra med mig

    Hej. Jag levde i 2 år i en relation med både psykiskt och fysiskt våld, otroget och lögner. För ca 3 månader sedan lyckades jag ta mig ur det förhållandet, vilket jag försökt i ca 1 år men utan resultat. I början var han desperat, lurade hem mig, låste in mig i lägenheten och lät mig inte gå ut, slog mig osv. Under tidens gång så har jag gjort anmälningar för lite olika saker (totalt 12 anmälningar tror jag) men jag har tyvärr varit så dum att jag aldrig tagit bilder på skadorna efter han har misshandlat mig. Han har dessutom varit väldigt noga med att inte slå mig så det ska synas. Det sista som har hänt är att han kom hem till min adress som jag bor tillfälligt på då det just nu är omöjligt för mig att få vara ifred i min lägenhet som vi tidigare bott i båda två. Den gången så plingade han på och gömde sig bakom något hörn i trapphuset, ca 40 minuter tills polisen kom och avvisade honom från platsen. Den dagen ringde han mig ca 20 gånger och lämnade massor med röstmeddelanden. Efter det så har det varit lugnt. Skönt att han håller sig lugn tycker ju såklart mina anhöriga men jag känner på mig och jag vet att när han håller sig såhär lugn så kommer ett helvete snart bryta ut. Vi har en gemensam vän (hon står såklart på min sida i det hela) och genom henne så får jag veta en hel del av vad han planerar att göra med mig/mot mig och det är saker som jag inte ens hade velat skulle hända med min värsta fiende. Jag var på polisförhör för några dagar sedan för att få gå igenom alla anmälningar jag gjort mot honom. Så nu är det inte länge kvar tills han blir kallad på förhör och får reda på att jag anmält honom. När detta händer så kommer han döda mig om han får chansen. Åtminstone kommer han skada mig så mycket att jag aldrig kommer kunna gå igen. Jag är livrädd och kan knappt sova på nätterna längre. Vad fan ska jag göra? Vad finns det för utväg? Ta bort alla anmälningar? Fly från staden jag bor i? Vad ska jag ta mig till?!? Jag går snart sönder. Och känns som att ingen tar mig på allvar. Snälla hjälp mig

  • Svar på tråden Rädd för vad mitt ex ska göra med mig
  • Vickyli

    Så hemskt, vilken idiot till kille.

    Men du måste direkt ta kontakt med polisen eller kvinnojour så han ej skadar dig.

    Berätta allt för dem som han sagt att han ska göra med dig. De tar dig på allvar då.

    Gör det direkt, du måste vara rädd om dig <3

  • Anonym (asdf)

    Det säkraste är att gå under jorden. Menar allvar.

    Vet inte vem som kan hjälpa dig bäst. Testat kvinnojouren? Har polisen några tips?

  • Anonym (Anna)

    Jag tycker att du ska kontakta en kvinnojour. De kan förhoppningsvis hjälpa dig under den här tiden. Lycka till!!!

  • Mikka89

    Har din vän pratat med polisen om vad han har berättat för dig om vad ditt ex tänker eller vill göra med dig? Isåfall går ni till polisen bägge två och berättar allt ni vet.

    Jag tycker du genast ska be polisen om hjälp till skydd som alarm, hemlig adress osv, alt att du kontaktar kvinnojouren för detta gäller ditt liv!!

    Jag har erfarenhet själv av att både bli misshandlad, våldtagen och hotad av killen eller killens vänner. Första tog 2 år innan jag vågade anmäla och han åkte in i 2 år för våldtäkt och misshandel. Den andra tog 4 år då INGEN hjälpte mig trots att polisen kunde komma dit och se mig riktigt skadad men allt läs bara ner och jag fick ingen hjälp och efter 4 år träffade jag mannen jag lever med nu och han var min räddning därifrån!

    Tänk på ditt liv nu och sök hjälp! Va ALDRIG ensam! Ring kvinnojouren, ta hjälp av polisen och dina nära <3

  • Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-08 17:33:54 följande:
    Jag tycker att du ska kontakta en kvinnojour. De kan förhoppningsvis hjälpa dig under den här tiden. Lycka till!!!
    Håller med
  • Giftskåneman

    Skaffa dig en stor hund, typ dobberman, burk med sprayfärg i väskan/fickan, svider i ögonon alla ser honom målad i ansiktet då polisen letar efter honom

  • Anonym (Hemskt)

    Låter fruktansvärt! Känner du någon annan stor kille som kan hjälpa dig och som du kan sova hos? Ja, att flytta långt bort är absolut något du borde göra. Gör allt i din makt! Du ska inte behöva ha det så här! Skaffa en stor vakthund tycker jag med!

Svar på tråden Rädd för vad mitt ex ska göra med mig