• Hjodis

    Råkat ta diklofenak i v 2 - borde jag vara orolig?

    Hej!

    Förstår att ingen med säkerhet kan svara på detta MEN nojar ur och skulle gärna vilja få höra om någon har erfarenhet av detta.

    Befruktning skedde 18 juli. Den 27 juli fick jag migränanfall och tog två st Eezeneo (diklofenak). Jag visste ju inte att jag va gravid då...

    är det någon som vet om det kan ha skadat fostret?

    Ska såklart ta upp med bm men har inte fått tid än.

  • Svar på tråden Råkat ta diklofenak i v 2 - borde jag vara orolig?
  • Pimpinellan

    V.2 är man inte ens gravid- man blir gravid v.2+0. 9 dagar senare är v.4. I regel ingen fara med nån medicin så tidigt.

  • Pimpinellan
    Hjodis skrev 2019-08-08 17:09:44 följande:
    Ja såklart, blandade ihop veckoräkningen. Min första gång ????
    Lätt hänt. Jag ska nog inte erkänna hur gammal jag var innan jag fattade att man faktiskt inte var gravid 40 veckor! Hur som helst… Kollade på janusinfo och enstaka piller är ingen fara.
  • mallalala
    Anonym (Nick) skrev 2019-08-08 20:17:58 följande:

    Nu gäller sidan du länkade till iofs diklofenak vid amning och inte graviditet


    Oj, slarvigt av mig. Har klassificering 2 för graviditet ser jag. Står så här, så hade varit lugn:

    ?Användning under tidig graviditet tycks inte öka den generella risken för fosterskador men ett iakttaget samband mellan hjärtfel och NSAID-preparat som grupp manar till försiktighet. Den eventuella riskökningen för hjärtfel i det enskilda fallet är dock knappast så stor att det finns anledning till oro om kvinnan ändå har använt diklofenak under tidig graviditet.?

    www.janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan/databas/diklofenaksystemiskt.4.4bc1be9b166e94c89705f4e2.html
  • LinaE80
    Hjodis skrev 2019-08-08 16:57:42 följande:

    Hej!

    Förstår att ingen med säkerhet kan svara på detta MEN nojar ur och skulle gärna vilja få höra om någon har erfarenhet av detta.

    Befruktning skedde 18 juli. Den 27 juli fick jag migränanfall och tog två st Eezeneo (diklofenak). Jag visste ju inte att jag va gravid då...

    är det någon som vet om det kan ha skadat fostret?

    Ska såklart ta upp med bm men har inte fått tid än.


    Det är inte ens tidig utan jättetidig graviditet så du behöver inte vara orolig alls.
Svar på tråden Råkat ta diklofenak i v 2 - borde jag vara orolig?