• Mackan1978

    Uppkörning innan man är mogen för det

    Hej.

    Jag kämpar på för att lyckas med min CE uppkörning. Jag har haft tre olika trafikskolor och jag kan se en tydlig tendens att dom vill skicka en på uppkörning för tidigt. Man känner själv att man inte riktigt är redo för det, men dom vaggar in en i en falskntrygghet och får en att tro att man är kunnig nog för att klara det.

    Innan uppkörningen så sa jag det att säg till om jag ska beställa en uppkörning längre fram. Då sa han att han tycker att jag är på rätt nivå och att jag borde klara det. Min känsla sa något annat. Känner precis igen detta ifrån tidigare trafikskolor.

    Varför gör dom så?

  • Svar på tråden Uppkörning innan man är mogen för det
  • Bestemor

    Du är nog bara osäker av någon anledning och kör mycket bättre än vad du tror.

    Trafikskolor bokar inte uppkörning i första taget; de lever ju på att folk anlitar dem.

    Skulle trafikskolan boka uppkörningar för elever som inte hade kunskap att klara det, hade de fått dåligt rykte.

    Så säger bilskoleläraren att du är mogen då är du helt säkert det.

  • GGN
    Bestemor skrev 2019-08-09 01:25:50 följande:

    Du är nog bara osäker av någon anledning och kör mycket bättre än vad du tror.

    Trafikskolor bokar inte uppkörning i första taget; de lever ju på att folk anlitar dem.

    Skulle trafikskolan boka uppkörningar för elever som inte hade kunskap att klara det, hade de fått dåligt rykte.

    Så säger bilskoleläraren att du är mogen då är du helt säkert det.


    Håller med. Klarar du körkortet förlorar de en kund.
  • Drottningen1970

    Din upplevda iakttagelse är helt orimligt. Trafikskolor försöker tvärtom hålla en kvar lite för länge eftersom i samma stund som du klarar uppkörningen så förlorar de en inkomstbringande kund.

Svar på tråden Uppkörning innan man är mogen för det