• JeSuisMoi

    BIM september 2019

    Hoppar in i septembertråden också :) Denna gången kommer jag vänta till åtminstone BIM +6 med att testa.

    BIM SEPTEMBER

    1/9: NathalieBjorklund

    2/9: 10oktober

    3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis

    4/9: Sofiakarin, Myrkryper

    5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy

    6/9: Michibell, Zyprexa

    7/9: Längtande95, Idapidan

    8/9: Lylls

    9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih

    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab

    11/9: ketchup88

    13/9: Cachy

    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

    16/9: lindamjonsson, Nicciz

  • JeSuisMoi
    TisslaM skrev 2019-08-21 14:10:28 följande:
    Vad jag har läst mig till så ska det göra alla ?vätskor? tunnare och på så vis göra det enklare att bli gravid i vissa fall (om orsaken till att det är ?svårare? är pga svårgenomträngliga sekret eller att spermiernas vätska är för trög). Läst om personer som blivit rekommenderade det av barnmorskor och även läkare i vissa fall, som det verkar fungera för.. så nu tänkte vi att vi kan testa i alla fall, det lär inte göra någon skada.
    Spännande! Jag tänkte också testa bisolvon denna gång eftersom jag inte har detta ÄL-sekret som alla pratar om. Ska testa och se om det gör någon skillnad :) jag använder NaturalCycles så jag ser att ägglossningarna sker regelbundet så förhoppningsvis kan detta hjälpa. Kommer börja ta bisolvon ungefär en vecka innan ÄL. :)
  • JeSuisMoi
    Sofiiakarin skrev 2019-08-26 06:13:04 följande:

    Alltså hurra för ägglossning! Men nu står det att jag ej är fertil längre, ägglossningen visar ju på lördagen. När mitt första barn blev till hade vi sex ca 2 dagar efter ägglossning och jag blev gravid.

    Någon som vet varför det står Ej fertil nu så kort efter min ägglossning? :) eller är det jag som missförstår?


    Efter ett ägg har lossat brukar man säga att man har 24 timmar på sig att ägget ska befruktas. Det går därför inte att bli befruktad två dagar efter ägglossning skett. Troligen hade du ägglossning senare än du trott förra gången du blev gravid. Det bästa är ju att ha sex dagarna innan ägglossning. :)
  • JeSuisMoi

    Jag räknar det som kört när tempen droppar, då den alltid gör det dagen jag ska få mens. Ganska skönt på nåt sätt att veta redan på morgonen att jag bör vara beredd på mens under dagen och inte behöva vara nervös under hela dagen ifall mensen kommer eller inte..

  • JeSuisMoi

    Denna cykel har varit annorlunda mot alla tidigare. Mina tempar brukar följa ett tydligt mönster men nu är tempen bara jämnt låg. Vid CD 18 brukar jag alltid ha en förhöjd temp för att sen dippa på CD 19/20 och då sker ägglossning. 

    Förra cykeln var en stor besvikelse. Jag hade aldrig tänkt testa innan BIM, väntade tålmodigt på mensen som såklart skulle vara 3 dagar, tillsammans med massor av symptom jag aldrig haft. Bör nämnas att jag inte ens visste om vissa graviditetssymptom men fick dessa ändå (tex. halsbränna, hade ingen aning om vad det var..). 

    Jag som alltid kunnat lita på att ÄL sker CD 19/20 vet nu inte hur det blir den här månaden när allt varit så konstigt. Jag vet inte ens ifall jag vill att det skulle vara en kemisk graviditet eller om jag vill att det inte skulle varit det. 

    Har denna gång bestämt mig för att vänta åtminstone en vecka (BIM+7) innan jag testar om mens uteblir, men är också rädd att om jag INTE testar negativt så kommer min kropp vara skengravid tills jag får ett negativt resultat....

    OBS - jag litar inte på NC som satt ut ÄL CD21 denna och tidigare månader med tanke på grafen. 

  • JeSuisMoi
    JeSuisMoi skrev 2019-09-03 09:39:27 följande:

    Denna cykel har varit annorlunda mot alla tidigare. Mina tempar brukar följa ett tydligt mönster men nu är tempen bara jämnt låg. Vid CD 18 brukar jag alltid ha en förhöjd temp för att sen dippa på CD 19/20 och då sker ägglossning. 

    Förra cykeln var en stor besvikelse. Jag hade aldrig tänkt testa innan BIM, väntade tålmodigt på mensen som såklart skulle vara 3 dagar, tillsammans med massor av symptom jag aldrig haft. Bör nämnas att jag inte ens visste om vissa graviditetssymptom men fick dessa ändå (tex. halsbränna, hade ingen aning om vad det var..). 

    Jag som alltid kunnat lita på att ÄL sker CD 19/20 vet nu inte hur det blir den här månaden när allt varit så konstigt. Jag vet inte ens ifall jag vill att det skulle vara en kemisk graviditet eller om jag vill att det inte skulle varit det. 

    Har denna gång bestämt mig för att vänta åtminstone en vecka (BIM+7) innan jag testar om mens uteblir, men är också rädd att om jag INTE testar negativt så kommer min kropp vara skengravid tills jag får ett negativt resultat....

    OBS - jag litar inte på NC som satt ut ÄL CD21 denna och tidigare månader med tanke på grafen. 


    Mensen var tre dagar sen, skulle det stå. (aldrig tidigare hänt, den kommer alltid samma dag annars)
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-03 19:39:30 följande:

    Känner igen det där.. min mens va också flera dagar sen förra månaden fast att den ALDRIG brukar vara det, plus att jag hade symtom som jag aldrig brukar ha. Denna månaden har jag inte alls känns av ÄL som jag brukar heller vilket retar mig.

    Vi fick nog till det hyfsat iallafall när appen visade min fertila vecka och runt ÄL förutom en dag, dagen innan. Men vi prickade in ÄL som appen visade iallafall i lördags.

    Får se om jag känner av nått framöver.

    Försöker verkligen att inte känna efter men hade molande värk o stickningar igår som jag inte kände igen. Haha! Hur va det nu, skulle INTE känna efter.. :P


    Ja, jag känner inte heller ÄL-symptom denna månad som jag gjort tidigare.. och min temp är fortfarande bara jämnt låg. Jag och sambon myser varannan dag i alla fall så jag hoppas ÄL kommer snart i alla fall. Jag åkte taxi tidigt imorse till flygplatsen och jag mådde jätteilla, nästan så det kändes som jag skulle kräkas. Och nu är det ju helt omöjligt att det skulle vara något, så jag försöker ta det med mig att symptomen betyder verkligen ingenting! Bara att hoppas på det bästa, att mens uteblir och det tillslut blir ett plus på stickan, men tills dess får vi göra vårt bästa att inte överanalysera alla symptom ;D
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-09 13:59:22 följande:

    Har också 5 dagar kvar till BIM, men känner ingenting alls.


    Jag har också fem dagar kvar och inga symptom. Förra cykeln hade jag alla möjliga symptom fram till BIM, och tre dagar efter då mensen var tre dagar sen. Tror fortfarande på att ägget kanske var befruktat men aldrig fäst haha, så nu när jag inte känner någonting har jag inga större förhoppningar och har kunnat avnjuta vin i helgen utan dåligt samvete. Någonstans finns ju ändå lite hopp, så hoppas på plus för oss båda :) 
  • JeSuisMoi

    Är på BIM-4 (ÄL+6) och jag har idag fått mensvärk. Blir så sur på att jag varit så dålig på att anteckna symptom från tidigare cykler, men jag kan inte minnas att jag fått mensvärk så här tidigt (eller ens alls, förutom liiiiiite känningar första dagen ungefär). Dessvärre ser jag inte på något sätt detta som ett bra tecken, alternativen är ungefär:

    1. Riktig mensvärk, mensen kommer snart
    2. Min kropp lurar skiter ur mig igen och jag är skengravid

    Så jag känner mig lite nere... :(

  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-10 17:40:59 följande:

    Åh, jag håller tummarna för att kroppen bara lurar dig och att du är gravid. <3


    Tack <3 Nu får vi vänta till lördag och hoppas att mensen INTE dyker upp!! 
  • JeSuisMoi
    mea08 skrev 2019-09-12 21:56:36 följande:

    Kan man verkligen få mens äl +9??


    Om man har kort lutealfas, min mens brukar komma på ÄL+9/10 :( Hur brukar din lutealfas se ut?
  • JeSuisMoi

    BIM imorgon, kan dock vara på söndag också då lutealfasen var tre dagar längre förra cykeln så kanske blir lite längre denna med? Stickningar och hugg i livmodern till och från, och livmodertappen är hård och stängd. Någon som har koll på när livmodertappen brukar öppnas inför mens?

    Vågar inte hoppas, är så rädd för att bli besviken vilket jag vet att jag kommer bli ändå... :(

  • JeSuisMoi
    mea08 skrev 2019-09-13 11:10:25 följande:
    Har precis börjat följa min cykel så jag vet inte, men brukar inte få mens så här tidigt. Förra månaden var det som vanligt och då kom mensen dag 29 och igår när jag fick mens var jag bara på dag 21? Känns märkligt... hade ingen mensvärk innan och brukar få rikliga blödningar första och andra dagen men idag känns det nästan som det stannar upp. Kan det vara något annat kanske?
    Om du har tur så är den en nidblödning, dvs en blödning som kommer när ägget fäster i livmodern :) Vet du ungefär när du hade ägglossning? Nidblödningen kan komma runt 7 dagar efter ägglossningen. Hoppas på det!
  • JeSuisMoi
    AndraSladdis skrev 2019-09-13 10:56:14 följande:

    Jag har också kort LF som du, och lite orolig för det. Hur länge har du försökt?


    Detta är andra försöket för oss, men har testat innan vi började så därför vet jag längden ganska väl.


    Hur kort lutealfas har du? Detta är andra aktiva försöket för oss också, men jag slutade med preventivmedel i april i år och började med natural cycles, så har bra koll på cykeln. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11 dagar, tidigare har jag haft 8/9 dagar (om man inte räknar med ägglossningsdagen, vet inte riktigt hur man ska räkna lutealfasen faktiskt). Jag har pratat med en barnmorska som sagt att det i normala fall inte ska vara något problem, då ägget oftast fäster redan på dag 6 och då kommer att hålla mensen borta.
  • JeSuisMoi
    Bettan84 skrev 2019-09-13 16:24:57 följande:
    Ja jag vill verkligen sprida det till alla . Och jag är 35 år , jag trodde verkligen det skulle ta en evighet . Det var faktiskt min man som påminde mig om Bisolvon och sa - men kommer du inte ihåg att vi körde med Bisolvon sist när det tog sig? Hehe

    Vi körde flytande och tog samma dos båda två . 3ggr/dag.

    Håller tummarna att det tar sig för er den här gången men alltid bra att veta . Jag tror på Bisolvon !
    Jag körde på bisolvon denna cykeln, hoppas det funkar lika bra för mig :)
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-14 09:02:19 följande:

    Beräknad BIM idag enligt min app P-Tracker.

    Hade dock försenad mens förra månaden med 3 dagar, så kan ju hända att BIM inte är idag egentligen, men går efter appen iaf.

    Men iallafall ingen mens i sikte än, och inte heller mina vanliga förvarningar (spottings) jag ALLTID får ca 4-5 dagar innan mens. Hoppas inte kroppen luras bara... men försöker att inte hopps för mkt.. :)


    BIM idag för mig med! Ingen mens i sikte ännu, men däremot har jag fått rosabruna flytningar så jag antar att mensen är på g :( min temp var visserligen högre idag så jag hoppas att mensen håller sig borta åtminstone till imorgon, så får jag en extradag till min korta lutealfas. :) lycka till!!
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-14 23:39:18 följande:

    Inget för mig heller ännu, inga spottings heller.. lite stickningar/molvärk under dagen samt en känsla av lite tunga bröst typ, lite öm på sidorna. Men annars känner jag inte av nån skillnad från vanligt..

    Helle min tumme för dig att det inte är mensen som va på g. Har det hänt nått mer under eftermiddagen/kvällen?


    Mensen har ännu inte kommit igång. Fortfarande bara lite rosa flytningar... brukar aldrig få spottings innan mens. Mensen brukar bara forsa igång direkt haha. Idag hade jag dock lägre temperatur, återstår att se var som händer under kvällen. Mår jättekonstigt idag, ungefär som att jag är väldigt bakis fast utan huvudvärk. Hur har det gått för dig?
  • JeSuisMoi

    Mensen kom inatt, två dagar sen. Mådde väldigt illa under kvällen och under natten. Hade precis börjat hoppas.. hoppar vidare till oktober-tråden! Lycka till alla som är kvar här och grattis till alla plus som kommit hittills!

  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-17 21:40:54 följande:

    Hej på er,

    BIM+3 idag och nu kunde jag inte hålla mig längre.. tog först ett av mina två RFSU testa tidigt och sedan testade jag även ett gammalt digitalt med veckoindikor jag haft i flera år liggande hemma som hade ?gått ut? enligt datumet, bara för att ?använda upp det tänkte jag. Men det funka visst ändå verkar det som. Se bild nedan.

    Kan inte riktgt fatta det ännu tror jag.. är lite i chock tror jag fast det var min magkänsla innerst inne som man försökt att trycka undan.. :D livrädd, exalterad o glad samtidigt!


    Åh grattis!! Har varit nyfiken på hur det gått för dig, tänk att de uteblivna symptomen var det som säkert var grejen! <3
  • JeSuisMoi
    Enn1 skrev 2019-09-23 11:55:08 följande:

    Hoppar också in här.

    Är på BIM + 1 idag, men testade negativt imorse.

    Kan mensen utebli trots att man inte är gravid? Hade ägglossning när jag skulle denna månaden och mensen har aldrig varit sen förr.. vad kan detta bero på tro?


    De två senaste månaderna har jag haft likadant. Tidigare var min cykel alltid på pricken 28 dagar. Jag använder NC så jag vet att ägglossning skett samtidigt också. Men de två senaste månaderna har jag haft 30 dagar. Jag testade också efter BIM (första måaden jag gick över) men det var negativt...

    Vet inte varför det blir så, men hoppas att det innebär graviditet i ditt fall. Jag inväntar nu nästa ägglossning om 10 dagar.
Svar på tråden BIM september 2019