• Fri 9 Aug 2019 18:26
    218 visningar
    10 svar
    10
    218

    Hur berättade ni?

    Hur berättade ni om er graviditet? Dela med er av era sätt som ni vill göra eller har gjort när ni kommit ut med graviditeten för pojkvän/man/sambo, familj, vänner, social media osv.. : )

  • Svar på tråden Hur berättade ni?
  • Anonym (J)
    Fri 9 Aug 2019 19:07
    #1

    "Hej, jag är gravid!". Detta för att jag vet att andras graviditeter än ens egna och sina barns inte är så speciella. För ens pojkvän borde man berätta sekunden man plussar, alternativt göra testet tillsammans.

  • Fri 9 Aug 2019 19:08
    #2

    Jag ringde min sambo och informerade honom om att han fick städa kattlådorna framöver :)

  • Anonym (C)
    Fri 9 Aug 2019 19:14
    #3

    Jag har inte gjort det själv, men hört andra som lagt en bulle i ugnen och bjudit mor-/farföräldrar på middag. Bett dem att stoppa in en form i ugnen och då har de sett att det ligger en bulle i ugnen :D

    Det är det roligaste sättet jag hört nån berätta om det.

  • Anonym (Hoppa­s på 3)
    Fri 9 Aug 2019 19:29
    #4

    Med första sa vi att vi hade ett kort att visa som vi tagit. (Ul-bilden).

    Med andra satte vi på dottern en storasystertröja.

    Väntar nu tredje och vet inte riktigt hur vi ska berätta än.. är i v 13+0 idag. Men än vet bara min mamma, en av mina systrar och min bästa vän.

    Hoppas man får tips på ett roligt sätt.

  • Anonym (Hoppa­s på 3)
    Fri 9 Aug 2019 19:32
    #5
    Anonym (J) skrev 2019-08-09 19:07:38 följande:

    "Hej, jag är gravid!". Detta för att jag vet att andras graviditeter än ens egna och sina barns inte är så speciella. För ens pojkvän borde man berätta sekunden man plussar, alternativt göra testet tillsammans.


    Oavsett finns det ju roligare sätt att berätta på än just så. Och det är nog olika beroende på vilka relationer man har i sin omgivning... och jag har inte gjort testet med min pojkvän en enda gång utan överaskat honom. Alla gör som de vill, finns inget rätt eller fel.
  • Fri 9 Aug 2019 19:54
    #6

    Jag tänkte jag skulle lägga testet i en sån postpåse och fylla i hans namn och vår adress, och ta med den in när jag kommer hem. Haha.. har inte kommit på något roligare : D man kan göra det till andra i familjen också haha..

  • Fri 9 Aug 2019 21:20
    #7

    Jag väntar fortfarande på första plusset och att få berätta för sambon då. Men jag har tänkt eftersom han är från annat land så ska jag göra en bild, min flagga+hans flagga = en mixad flagga. Eftersom vi kommer att få en blandning, ska bli spännande och se om han fattar:))) Resterande släkt har jag inte ens funderat på.

  • Fri 9 Aug 2019 21:25
    #8

    Vi tog testet tillsammans. När vi väl valde att berätta för några av de närmaste utbringade mannen en skål under middagen för mig och barnet i min mage.


  • Fri 9 Aug 2019 22:47
    #9

    Tredje barnet. Mina föräldrar hade passat våra två barn under helgen och stannade på en fika när de lämnade av dem. Vi frågade vad de gör 28e september (detta var i mars-april) och mamma tog direkt fram sin kalendern för att kolla. När de frågade vad det gällde frågade vi om de kunde passa barnen då för att vi skulle vara på BB runt det datumet. Till syskonen skickade jag en bild på mig och sambon från bitmoji-appen , på bilden var det även en stork med ett bebisknyte i näbben. I smset skrev jag att vi skulle få leverans av storken i september.

  • Sat 10 Aug 2019 10:28
    #10

    Gravid i vecka 40, BF på onsdag 14/8. Jag plussade på lucia och berättade för sambon när han klev upp på morgonen några timmar senare än mig. För mina föräldrar berättade vi 22/12 genom att de fick en varsin ?ask? med ett kort i, en liten bebisstrumpa och i kortet stod det ?Hej mormor/morfar, om allt går som det ska ses vi i augusti!? och till sambons föräldrar typ lika fast med ultraljudsbild i en ask. Min sambo berättade på ett ganska roligt sätt för sin närmaste vän, han var hos oss och sambon säger plötsligt ?xxx, du ska bli farbror? varpå kompisen svarar ?va?? och sambon säger igen ?ja, du ska bli farbror?, kompisen ?men va? jag har ju inte ens några syskon? och sambon säger ?ja men om jag är din bror så ska du bli farbror? :p Annars ääälskar jag bulle i ugnen-grejen som nån annan beskrivit här ovan :?D

Svar på tråden Hur berättade ni?