• Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)

    Ska jag lämna eller stanna kvar?

    Jag och min särbo är 55+, vi har bra jobb och sedan tidigare förhållanden totalt fem barn, i stort sett vuxna och självständiga allihop. Hen har en hund. Vi träffades och var mycket kära för tre år sedan. Vi är goda vänner och kan resonera om det mesta. Jag älskar hen. Jag har varit nöjd och glad i förhållandet. Vi har många vänner och vi gör resor, kultur och kalas i raskt tempo. Jag är frisk, glad, social, aktiv och nyfiket intellektuell.

    Problemet är:

    1) Hen vill köpa hus ihop och bli sambos. Jag har inget direkt emot det - roligt projekt och klokt ekonomiskt

    2) Hen har börjat bli ointresserad av sex, numera kanske det sker en gång i månaden. Jag vill hångla och ha närhet helst varje dag, ha sex helst flera gånger i veckan. Jag njuter av sex mycket och saknar det.

    3) Hen är allt mer trött. Hen spelar Candy Crush, smygtullar lådvin & godis rätt rejält samt gullar mycket med hunden, många timmar per dag. Hen får allt mer övervikt. Hen hör dåligt vilket börjar göra konversation riktigt svår. Jag gör kanske typ 60% av hushållsarbetet.

    4) Hen klagar rätt irriterat och småelakt på oss andra i familjen, faktiskt oftast i onödan. Vi blir förvånade men markerar, det är ofta glashus eller orättvist. Tröttsamt.

    Så jag funderar på vad jag ska göra?

    A) Ska jag lämna förhållandet och bara vara vänner? Livet är kort, jag måste inte binda mig. Jag skulle då förlora mycket bekvämlighet och den trygghet vi ändå har.

    B) Ska jag flytta ihop och ha ett bekvämt liv fast med alla hens problem? Jag skulle i så fall kunna ha diskreta kk-förhållanden vid sidan av.

    C) Någon tredje väg?

    Hen känner till att vi tycker att hen spelar, sover, dricker och snaskar godis på tok för mycket. Hen vet att jag vill hångla och ha sex mycket mer. Hen kan inte tänka sig ett öppet förhållande.

  • Svar på tråden Ska jag lämna eller stanna kvar?
  • Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)

    Bör tilläggas: Jag har så fint och nära förhållande med mina bonusbarn. De är också bekymrade över min särbos problem och har halvt på skoj sagt att de vill ha kvar mig i sina liv om det nån gång skulle ta slut. Jag har skrattat och försäkrat dessa stora barn om att självklart finns jag alltid för dem. Den yngsta är 18 år, bor hemma och tycker mycket om att gosa och anförtro sig, mer med mig än min särbo faktiskt. Det är min särbo lite ledsen och förvånad över, hen har märkt det.

  • Anonym (Luttrad)

    Fortsätt vara särbo och se hur det utvecklar sig? Spontant låter det som en skittrist gubbe du släpar på. Det finns många bra, pigga och positiva män runt 55.

  • Tecum

    Du måste välja utifrån det du värderar mest. Men jag hade definitivt inte blivit sambo med en person som uppenbarligen håller på att förfalla.

  • Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)
    Anonym (Luttrad) skrev 2019-08-10 11:22:29 följande:

    Fortsätt vara särbo och se hur det utvecklar sig? Spontant låter det som en skittrist gubbe du släpar på. Det finns många bra, pigga och positiva män runt 55.


    Inte helt säkert att du gissar rätt avs kön. Hade du resonerat likadant om det inte var en skittrist gubbe utan en tråkig kärring, eller vad du skulle kalla skärmberoende lite småelaka äldre?
  • Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)
    Anonym (N) skrev 2019-08-10 13:13:59 följande:

    Avsluta relationen!


    Tack, du menar utifrån att det blir allt tristare?
  • Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)
    Anonym (Luttrad) skrev 2019-08-10 11:22:29 följande:

    Fortsätt vara särbo och se hur det utvecklar sig? Spontant låter det som en skittrist gubbe du släpar på. Det finns många bra, pigga och positiva män runt 55.


    Tack, funderar lite på just det, att fortsätta vara särbo och värna mitt oberoende.
  • Anonym (Ska jag lämna eller stanna?)
    Tecum skrev 2019-08-10 13:08:12 följande:

    Du måste välja utifrån det du värderar mest. Men jag hade definitivt inte blivit sambo med en person som uppenbarligen håller på att förfalla.


    Jag funderar ju just på det. Var går min gräns? Vad skulle du säga är droppen liksom? Mycket i relationen är ju ändå bra.
  • Anonym (A)
    Anonym (Luttrad) skrev 2019-08-10 11:22:29 följande:
    Fortsätt vara särbo och se hur det utvecklar sig? Spontant låter det som en skittrist gubbe du släpar på. Det finns många bra, pigga och positiva män runt 55.
    Håller med
  • Anonym (N)
    Anonym (Ska jag lämna eller stanna?) skrev 2019-08-10 13:33:11 följande:

    Tack, du menar utifrån att det blir allt tristare?


    Ja. Kommer bara bli värre.
Svar på tråden Ska jag lämna eller stanna kvar?