• Sat 10 Aug 2019 15:03
    1548 visningar
    30 svar
    -1
    30
    1548

    Vilken FETTHALT har mjölken ni dricker?

    Men JAAAAA! Jag har snöat in på mjölk! Stör det dig så hoppa vidare.

    OBS! OBS! OBS!

    Detta gäller enbart KOMJÖLK!

    OBS! OBS! OBS!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken FETTHALT har mjölken ni dricker?
  • Sat 10 Aug 2019 15:33
    #1

    Oj! Jag hade förväntat mig flest svar på lätt- och mellanmjölk.

    Dricker folk verkligen standardmjölk, (stockholmska *röd mjölk*), dvs 3%-ig mjölk?

    Varför?

  • Sat 10 Aug 2019 16:32
    #2
    +1
    Vildbi skrev 2019-08-10 15:33:18 följande:

    Oj! Jag hade förväntat mig flest svar på lätt- och mellanmjölk.

    Dricker folk verkligen standardmjölk, (stockholmska *röd mjölk*), dvs 3%-ig mjölk?

    Varför?


    Mjölk ska smaka mjölk annars kan man lika gärna dricka vatten.
  • Sat 10 Aug 2019 17:48
    #3
    +1

    Jag dricker arlas lantmjölk när det finns. Den är på mellan 3,8 och 4,5% fett beroende på årstid.

    Annars köper jag standardmjölk.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (kossa­nmu)
    Sat 10 Aug 2019 17:53
    #4

    nu har jag bara mjölk i kaffet men barnen dricker mjölk ibland. Köper alltid lantmjölk med mer fett i eftersom den inte är förstörd som de andra. Dessutom lever vi inte på 80-talet längre när alla var rädda för fett utan vi äter alltid fullfeta produkter men minskar rejält på socker istället :)

  • Sat 10 Aug 2019 18:03
    #5

    Dricker oftast mellanmjölk och då helst sån med lite längre hållbarhet för den smakar fylligare/gräddigare. Vill betona att jag alltså inte dricker sk H-mjölk som ju inte smakar nåt vidare.

  • Sat 10 Aug 2019 18:37
    #6

    Vi har mellanmjölk hemma. Mannen föredrar den och barnen, de få ggr de dricker mjölk, är vana vid den från skolan.

    Jag dricker bara lättmjölk men då jag dricker ungefär ett glas mjölk vart annat år så känns det inte riktigt rimligt att jag ska bestämma vilken mjölk vi har hemma.

    Har mjölk i the dock, där duger mellanmjölken och till de få ggr jag äter havregrynsgröt.

  • Sat 10 Aug 2019 22:14
    #7

    Vi har lättmjölk i kaffet. Däremot blir det en hel del ost och grädde i matlagningen, även om vi försöker minska på användandet. Är inte ?rädd för fett? generellt, men gillar inte att vi får i oss transfetter och en massa mättat fett.

  • Anonym (Mrs Grey)
    Sat 10 Aug 2019 22:19
    #8

    Standard, oftast. Dricker bara en liten skvätt i te.

  • Sat 10 Aug 2019 23:44
    #9

    Standardmjölk (3%). För att jag tycker att det är godast.

  • Anonym (FörMy­cketMä­ttatFe­tt)
    Sun 11 Aug 2019 00:43
    #10

    Skolor i Sverige ska numera servera lättmjölk.

    Detta då mjölk innehåller mycket mättat fett.

    Ni borde verkligen läsa på!


    Anonym (kossanmu) skrev 2019-08-10 17:53:33 följande:

    nu har jag bara mjölk i kaffet men barnen dricker mjölk ibland. Köper alltid lantmjölk med mer fett i eftersom den inte är förstörd som de andra. Dessutom lever vi inte på 80-talet längre när alla var rädda för fett utan vi äter alltid fullfeta produkter men minskar rejält på socker istället :)


    cosinus skrev 2019-08-10 18:37:54 följande:

    Vi har mellanmjölk hemma. Mannen föredrar den och barnen, de få ggr de dricker mjölk, är vana vid den från skolan.

    Jag dricker bara lättmjölk men då jag dricker ungefär ett glas mjölk vart annat år så känns det inte riktigt rimligt att jag ska bestämma vilken mjölk vi har hemma.

    Har mjölk i the dock, där duger mellanmjölken och till de få ggr jag äter havregrynsgröt.


Svar på tråden Vilken FETTHALT har mjölken ni dricker?